AndroidHealthClinic

Effect van adrenaline op prestaties

Is hij ook, zwaar leven gehad ook. Alleenstaande vader van 6 kinderen. Heeft weleens in de underground scene 4 of 5 partijen achter elkaar gevochten terwijl hij ook nog eens de DJ was om geld bij elkaar te sprokkelen. Heeft ook zijn nier afgestaan aan zijn eigen dochter. Aparte kerel in ieder geval.

Hij heeft ze niet allemaal op een rijtje iig:P.

Hij heeft ze niet allemaal op een rijtje iig:P.

Je kunt ook zeggen dat het een topsporter pur sang is. Juist de toppers zijn in staat zich op de beslissende momenten op te laden, denk maar aan Mike Tyson of Benni Magnusson.

Denk overigens dat het aantal sporten waarbij je baat hebt bij pure adrenaline injecties zeer beperkt is. MMA bijvoorbeeld lijkt mij totaal ongeschikt. Met een hartslag van 150+ de ring instappen lijkt me niet slim in een sport die conditionleel veel vergt.
Ik zie wel mogelijkheden bij bijvoorbeeld powerlifting waar je na het squatten en banken even een prikkie neemt voor je met het deadliften begint.

Bij MMA word er wel coke en dergelijke gebruikt om o.a. een adrenaline boost te geven.
Heb ik toch al meerdere malen gehoord van gasten die amateurs kampjes deden.

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt ook zeggen dat het een topsporter pur sang is. Juist de toppers zijn in staat zich op de beslissende momenten op te laden, denk maar aan Mike Tyson of Benni Magnusson.

Denk overigens dat het aantal sporten waarbij je baat hebt bij pure adrenaline injecties zeer beperkt is. MMA bijvoorbeeld lijkt mij totaal ongeschikt. Met een hartslag van 150+ de ring instappen lijkt me niet slim in een sport die conditionleel veel vergt.
Ik zie wel mogelijkheden bij bijvoorbeeld powerlifting waar je na het squatten en banken even een prikkie neemt voor je met het deadliften begint.

Daar heb je helemaal gelijk in. Vechters die op adrenaline of agressie vechten zijn binnen een ronde bek af.

Bij MMA word er wel coke en dergelijke gebruikt om o.a. een adrenaline boost te geven.
Heb ik toch al meerdere malen gehoord van gasten die amateurs kampjes deden.

Yup, die verhalen zingen vooral rond bij de vroegere Pride organisatie. Of het een adrenaline boost geeft weet ik niet, maar het vergroot natuurlijk sowieso je zelfvertrouwen en je voelt minder van de stoten die je krijgt, wat resulteert in minder snelle knockdowns of knockouts. Of het bij de UFC gebeurd weet ik niet, maar in Amerika zijn er in ieder geval wel testen op verboden middelen, in tegenstelling tot Japan.

Mike Tyson kon zich helemaal niet opladen. Hij was doodsbang voor iedere wedstrijd. Hij leed aan ontzettende faalangst. Vaak moesten trainers hem moed inpraten.

Mike Tyson kon zich helemaal niet opladen. Hij was doodsbang voor iedere wedstrijd. Hij leed aan ontzettende faalangst. Vaak moesten trainers hem moed inpraten.

Juist, hij gebruikte zijn faalangst om die enorme energie op te wekken waarmee hij oa zijn eerste 19 profpartijen door KO mee won. Diezelfde angst voedt Houston Alexander in dit filmpje.

Is hij ook, zwaar leven gehad ook. Alleenstaande vader van 6 kinderen. Heeft weleens in de underground scene 4 of 5 partijen achter elkaar gevochten terwijl hij ook nog eens de DJ was om geld bij elkaar te sprokkelen. Heeft ook zijn nier afgestaan aan zijn eigen dochter. Aparte kerel in ieder geval.

Heb 100% respect voor die kerel, kijk btw naar zijn buikspieren (nier afstaan), zijn maar weinig mensen die dit allemaal trekken denk ik

Terug
Naar boven