XXL Nutrition

Effects of variations of the bench press exercise on the EMG activity of five shoulder muscles

Kortom als je kijkt waarvoor je bench is bedoelt, is horizontaal de beste keus.

Ik begrijp wat ze in het ondezoek bedoelen maar hoe zit het met het feit dat het lichaam zich aanpast. Wanneer een andere hoek wordt genomen voor de benc press, zal de oefening weer nieuwe adaptatie triggeren. Met de "normale" bench press zal dan wel de meeste muscle activation plaastvinden, maar na een bepaalde tijd zal het lichaam hier steeds minder op reageren. Hoe denken jullie dat je dit moet aanpakken, hoe zouden jullie de bench press dan periodiseren.

Iets van 1 van de 5 keren een incline BP ofzo?

Ik begrijp wat ze in het ondezoek bedoelen maar hoe zit het met het feit dat het lichaam zich aanpast. Wanneer een andere hoek wordt genomen voor de benc press, zal de oefening weer nieuwe adaptatie triggeren. Met de "normale" bench press zal dan wel de meeste muscle activation plaastvinden, maar na een bepaalde tijd zal het lichaam hier steeds minder op reageren. Hoe denken jullie dat je dit moet aanpakken, hoe zouden jullie de bench press dan periodiseren.

Iets van 1 van de 5 keren een incline BP ofzo?

Gewoon 2x plat dus fly's ofzo en bench press

En 2x bovenkant borst incline bench press en dumbbell presses ofzo

Pas als je onderkant achterloopt zou ik met decline werk beginnen

Hmmm.. ik lees steeds meer de onderzoeken over de ineffectiviteit van de Incline press voor stimulatie van de borst.

Zou de rol van incline-movements in BB uitgespeeld zijn? :)

Terug
Naar boven