MuscleMeat

Ei-eiwit

remie

Novice
Waardering
1
Ik heb ooit ergens gelezen dat je je eieren zacht moet koken ipv hard, ook als je alleen het eiwit maar opeet. Wat is daar de reden van? Is dit van invloed op de kwaliteit?

Ik maak mijn eieren altijd klaar (dus gepeld en zonder geel), en bewaar ze dan in een afgesloten bakje in de koeling. Hoe lang blijft dit zo goed??

Iemand die dit weet?? Alvast bedankt.

je kunt ze best wel 24 uur zo bewaren. langer weet ik niet.
en over dat hard en zacht koken lijkt me onzin.

Als je zacht kookt heb je minder kans op beschadiging van aminozuren die niet tegen hogere temperaturen kunnen en de lechitine blijf meer in takt.

Alleen maar het wit van het ei eten is het beste van het ei weggooien. De hoge BW van een ei geld voor een kompleet ei, voor alleen het wit ligt dit een stuk lager.

Als je op een caloriebeperkt dieet staat kunnen de calorien van de dooier aardig mee tellen, maar ik zou zeker niet alleen het wit eten.

• Topic Starter Topic Starter
Als je zacht kookt heb je minder kans op beschadiging van aminozuren die niet tegen hogere temperaturen kunnen en de lechitine blijf meer in takt.

Alleen maar het wit van het ei eten is het beste van het ei weggooien. De hoge BW van een ei geld voor een kompleet ei, voor alleen het wit ligt dit een stuk lager.

Als je op een caloriebeperkt dieet staat kunnen de calorien van de dooier aardig mee tellen, maar ik zou zeker niet alleen het wit eten.

Ok, bedankt. Maar al je eieren met eigeel eten lijkt me niet echt gezond toch? (cholesterol) En ik zou al die eieren ook niet wegkrijgen met ei-geel. Dat eiwit prik ik makkelijk weg zeker als het koud uit de koeling komt (smaak=0).

3XL, Weet jij misschien hoe het precies zit met die eidooiers en cholesterol? Ik vind het eigeel het lekkerste van het ei (en er zit meer eiwit in dan in het ei-wit), maar ik houd het toch maar altijd op 1 eigeel per dag. En een stuk of 10 eiwitten.
Weet je misschien of daar onderzoeken naar gedaan zijn?
Want ik hoorde/las een tijd geleden ook dat de cholesterolinname dmv voeding het lichaamscholesterol (of hoe zeg je dat) niet beïnvloed... Terwijl ik van huis uit heb meegekregen dat het wel slecht is ???

Terug
Naar boven