AndroidHealthClinic

Eigen homegym beginsel

Bezoekers in dit topic

Bij ons heb je ook nog een ruime keuze aan 30 mm halterschijven:
http://www.fitness-seller.nl/gewichten/halterschijven/30-mm-halterschijven/

Voor thuisgebruik is rubber-coated overigens wel prettig hoor, dan heb je geen last van het gekletter van gietijzeren halterschijven :)
Mijn homegym komt in een schuurtje wat los staat van het huis en we hebben geen dichtbij wonende buren dus kan zo hard kletteren als ik wil haha.
Ik heb inderdaad ook al een kijkje genomen op jullie site:)
 
Ik zit nog sowieso tot september vast aan mijn abbonement bij mijn sportschool dus ik kan nu mooi rustig gaan beginnen met het kopen van spullen en het klaarmaken van de homegym:)
 
Ik heb nog veel rondgekeken op internet en heb een beetje een budget gemaakt en spullen gezocht die ik sowieso ga halen:

Spiegel: €120(Meerdere spiegels langs elkaar plakken op een plaat met een omlijsting)
Vloer: €200, nog flink aan het rondkijken want ik ben hier nog niet helemaal uit

Verstelbaar Squat / Bankdruk Rack: €80 Verstelbaar Squat / Bankdruk Rack - Gorilla Sports
Dumbbellstangen 2x: €32 Dumbell stang 42 cm (schroefsluiting) - Gorilla Sports
Halterstang 200cm: €33 Standaard halterstang 200 cm
EZ curl stang 120cm: €26 EZ Curl Stang 120 cm Veersluiting - Gorilla Sports

Halterschijven: budget rond €250 a €300 en dan ga ik rubber coated halterschijven halen van 30mm. Ben hier ook nog niet helemaal uit.
Schijvenstandaard: €50 Schijvenstandaard Schuin Zwart - Gorilla Sports

Lat Pulley: Over de lat pulley twijfel ik nog over de volgende:
Lat Pulley Station - Gorilla Sports
Heavy Duty Lat Machine
Marbo Lat Pulley MH-W106
Op de een of andere manier heb ik al vanaf het begin een goed gevoel bij die van de gorillasports, maar die marbo lat pulley ziet er ook wel erg goed uit.
Triceps touw €15
Triceps/biceps stang €18
Handgreep €13
Roeigreep €16

Trainingsbank: hier ook nog de twijfels, ik heb geen zin om dalijk een bankje te hebben dat onstabiel is of helemaal niet fijn is, ik twijfel over de volgende:
multifunctionele fitnessbank Gyronetics - Gorilla Sports
Professionele Multifunctionele Fitnessbank - Gorilla Sports
Marbo Trainingsbank MS-L101

De professionele multifunctionele fitnessbank van gorillasports lijkt me een mooi bankje maar die bij de Marbo zou ik ook nog een leg lift erbij kunnen voor leg curls en extentions

Als iemand mij kan helpen zou dat erg fijn zijn
 
Bij de latpulley zou ik ook vooral op de hoogte letten dat je wel de oefening goed kunt uitvoeren op het apparaat
 
Bij de latpulley zou ik ook vooral op de hoogte letten dat je wel de oefening goed kunt uitvoeren op het apparaat
Ik ben zelf ook gebonden aan een hoogte in de schuur(rond 210) en in de reviews over de lat pulley van gorilla sports lees ik dat iemand van 1.90 alle oefeningen goed kan uitvoeren
 
Ik ben zelf ook gebonden aan een hoogte in de schuur(rond 210) en in de reviews over de lat pulley van gorilla sports lees ik dat iemand van 1.90 alle oefeningen goed kan uitvoeren
Hij ziet er wel vrij klein uit. Hoogte is 190 maar dan gaat de koppeling van de attachment er nog af en de hoogte van het zitje. Kan je netto wel eens vrij weinig ruimte over houden om chill te kunnen trainen. Waarom geen wall-pulley als je beperkt bent in hoogte?
 
Hij ziet er wel vrij klein uit. Hoogte is 190 maar dan gaat de koppeling van de attachment er nog af en de hoogte van het zitje. Kan je netto wel eens vrij weinig ruimte over houden om chill te kunnen trainen. Waarom geen wall-pulley als je beperkt bent in hoogte?
Het is een oud schuurtje van net na de oorlog haha, ik monteer dus het liefst zo weinig mogelijk tot niets aan de muren
 
Ik heb nog veel rondgekeken op internet en heb een beetje een budget gemaakt en spullen gezocht die ik sowieso ga halen:

Spiegel: €120(Meerdere spiegels langs elkaar plakken op een plaat met een omlijsting)
Vloer: €200, nog flink aan het rondkijken want ik ben hier nog niet helemaal uit

Verstelbaar Squat / Bankdruk Rack: €80 Verstelbaar Squat / Bankdruk Rack - Gorilla Sports
Dumbbellstangen 2x: €32 Dumbell stang 42 cm (schroefsluiting) - Gorilla Sports
Halterstang 200cm: €33 Standaard halterstang 200 cm
EZ curl stang 120cm: €26 EZ Curl Stang 120 cm Veersluiting - Gorilla Sports

Halterschijven: budget rond €250 a €300 en dan ga ik rubber coated halterschijven halen van 30mm. Ben hier ook nog niet helemaal uit.
Schijvenstandaard: €50 Schijvenstandaard Schuin Zwart - Gorilla Sports

Lat Pulley: Over de lat pulley twijfel ik nog over de volgende:
Lat Pulley Station - Gorilla Sports
Heavy Duty Lat Machine
Marbo Lat Pulley MH-W106
Op de een of andere manier heb ik al vanaf het begin een goed gevoel bij die van de gorillasports, maar die marbo lat pulley ziet er ook wel erg goed uit.
Triceps touw €15
Triceps/biceps stang €18
Handgreep €13
Roeigreep €16

Trainingsbank: hier ook nog de twijfels, ik heb geen zin om dalijk een bankje te hebben dat onstabiel is of helemaal niet fijn is, ik twijfel over de volgende:
multifunctionele fitnessbank Gyronetics - Gorilla Sports
Professionele Multifunctionele Fitnessbank - Gorilla Sports
Marbo Trainingsbank MS-L101

De professionele multifunctionele fitnessbank van gorillasports lijkt me een mooi bankje maar die bij de Marbo zou ik ook nog een leg lift erbij kunnen voor leg curls en extentions

Als iemand mij kan helpen zou dat erg fijn zijn

Ik zou de marbo bank nemen dan.

Die andere twee zijn niet zwaar belastbaar. max 200 kg. is te weinig.
 
Ik zou de marbo bank nemen dan.

Die andere twee zijn niet zwaar belastbaar. max 200 kg. is te weinig.
Ik vond die ook wel het beste eruitzien en vooral fijn dat je nog iets kunt nemen om je benen erbij te pakken
 
Waarom bestel je de dumbbellstangen en curlstang niet ook bij ons? Als je toch al de halterstang (en wellicht het bankje + lat pulley) bij ons koopt. Dat scheelt je volgens mij zo'n 15 euro, waarvoor je dan onze 30 mm Halterstandaard zou kunnen kiezen met één extra pin aan opbergruimte (tenzij het opbergrek van Gorilla Sports je handiger lijkt).

Als je extra ruimte in je budget zou kunnen vrijmaken (bijvoorbeeld de spiegels en vloer die nu een erg groot deel van je budget opeisen) zou je ook kunnen overwegen meteen een Power Rack + Lat Pulley te bestellen in plaats van haltersteunen (bijvoorbeeld de Heavy Duty HD-1 voor € 479). Een power rack biedt heel wat meer functionaliteit en je kunt er veel langer mee vooruit de komende jaren!
 
Waarom bestel je de dumbbellstangen en curlstang niet ook bij ons? Als je toch al de halterstang (en wellicht het bankje + lat pulley) bij ons koopt. Dat scheelt je volgens mij zo'n 15 euro, waarvoor je dan onze 30 mm Halterstandaard zou kunnen kiezen met één extra pin aan opbergruimte (tenzij het opbergrek van Gorilla Sports je handiger lijkt).

Als je extra ruimte in je budget zou kunnen vrijmaken (bijvoorbeeld de spiegels en vloer die nu een erg groot deel van je budget opeisen) zou je ook kunnen overwegen meteen een Power Rack + Lat Pulley te bestellen in plaats van haltersteunen (bijvoorbeeld de Heavy Duty HD-1 voor € 479). Een power rack biedt heel wat meer functionaliteit en je kunt er veel langer mee vooruit de komende jaren!
Daar heb je inderdaad gelijk in, dat is net zo makkelijk. De halterstandaard daarintegen vind ik niks, vind eerlijk gezegd die van gorillasports mooier. Ik heb het liefst ook meteen iets waarmee ik mijn ez bar en dumbbells kwijt kan maar dat is al meteen een stuk duurder, dus daar ga ik nog wel iets anders op vinden.

De spiegel is het geld waard als ik het bekijk wat ik ervoor terugkrijg en de vloer is een schatting, dit gaat waarschijnlijk wat minder kosten maar ik vind het wel het geld waard.
Ik heb inderdaad over een power rack nagedacht maar daar is de ruimte gewoon niet voor qua hoogte. Die is 210cm hoog en het schuurtje heeft net een hoogte van 210 met veel geluk dus dat gaat hem gewoon niet worden.
 
Squat rack van gorilla sports is prima, heb hem zelf ook een jaar en traint fijn!

Bankje van hun is 3X kut als je serieus traint. Ben al door 2 bankjes gezakt en nou ben ik echt niet een sterke bankdrukker...

Lat pulley heb ik reacties van gehoord dat hij tegen je benen aankomt als er iets te grote schijven opzitten. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Service is overigens naar mij wel altijd perfect geweest vanuit gorilla sports. Heb gratis een nieuw bankje gekregen etc, goede afhandeling!
 
Spiegels moeten goedkoper kunnen. Ik heb 3 spiegels van 1.20x2.00 meter op de kop getikt voor 60 euro (dus 20 euro per spiegel). Via marktplaats bij iemand die een sportschool had en een deel van de spiegels weg deed.
 
Squat rack van gorilla sports is prima, heb hem zelf ook een jaar en traint fijn!

Bankje van hun is 3X kut als je serieus traint. Ben al door 2 bankjes gezakt en nou ben ik echt niet een sterke bankdrukker...

Lat pulley heb ik reacties van gehoord dat hij tegen je benen aankomt als er iets te grote schijven opzitten. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Service is overigens naar mij wel altijd perfect geweest vanuit gorilla sports. Heb gratis een nieuw bankje gekregen etc, goede afhandeling!
Heb jij dat verstelbare squat/bankdruk rack? En ja ik ga liever voor een kwaliteitsbankje dan, weinig zin om dalijk ineens tijdens het bankdrukken er doorheen te zakken..

Die latpulley wordt denk ik ook die van fitness-seller want ik lees in de reviews dat die van gorilla sport achter je nek zit bij het omlaagtrekken van de stang

Spiegels moeten goedkoper kunnen. Ik heb 3 spiegels van 1.20x2.00 meter op de kop getikt voor 60 euro (dus 20 euro per spiegel). Via marktplaats bij iemand die een sportschool had en een deel van de spiegels weg deed.
Ja ik heb het budget ruim genomen, heb liever dat ik het te ruim houd dan dat ik de prijzen minimaal pak. Het is maar net geluk hebben met het aanbod
 
Dit heeft lang stil gelegen ivm verbouwing van tuin en aangezien er nog een hoop troep nog in de schuur ligt, ik ben van plan het na de zomer op te gaan starten haha:)
 
Nog steeds niet verder mee gegaan, vooral met andere dingen bezig geweest thuis die prio hadden en omdat ik toch nog niet mijn sportschoolabbo kan stoppen. Ik heb wel steeds meer zin in een homegym te maken aangezien mijn gym nu niet eens is een normaal squatrack heeft staan en ik altijd gehaast na het werk ernaartoe moet aangezien het anders veel te druk is.
Op dit moment staat het schuurtje nog vol met troep, ik ben van plan dit de komende weken op de gaan pakken en dan stap voor stap verder te gaan met de homegym. Eerst maar eens een rubberen vloer regelen en een squatrack en gewichten etc.
 
Back
Naar boven