MuscleMeat

Einstein noemde geloof in god "kinderlijk bijgeloof"

Nou ik zal er maar vanuit gaan dat jullie weten waarover je spreekt ??? Maar serieus, om zoiets hard te maken zou je tenminste een studie moeten hebben, waar is die aub?

Heb je idd gelijk in, geen zin om die te zoeken.

*edit, ging sneller dan ik had verwacht(afval productie artikel zoek ik echt morgen):

http://driving.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/driving/used_car_reviews/article3552994.ece

De Britse krant Times nam een Toyota Prius en een BMW 520d mee van Londen naar Genève. Omdat de Prius qua zuinigheid dankzij zijn elektromotoren in de stad het meest tot zijn recht komt werd er 160 kilometer (100 mijl) aan extra stadsverkeer aan vast geplakt.
Kat in ‘t bakkie voor de Prius zou je denken, right? Wrong!

Terwijl Toyota een gemiddeld verbruik opgeeft van 1 op 28 kwam het geteste exemplaar niet verder dan 1 op 17. De 177 pk sterke 520d haalde 1 op 17,8.
Dus Wouter Bos, gooi je subsidie-/slurptakssysteem maar weer snel om, voortaan noemen we de Prius een ‘Asobak‘.

Eénsteen is zonder twijfel mijn idool op het vlak van bain power.
Eénsteen is gewoon de Arnold van het brainbuilding.

Tijdens mijn eerste les algemene relatieviteitstherorie zei onze professor: "Jongens, maak jullie niet te veel zorgen als jullie het niet allemaal volledig begrijpen. Er zijn immers maar een 4-tal mensen op deze aardbol die de algemene relatieviteitstherorie volledig onder de knie hebben."

Ik dacht in mezelf: "Wat zit die onnozelaar daar nu te zeveren". Enkele lessen later viel mijn mond echter open van bewondering tijdens de les. Sindsdien heb ik grenzeloze bewondering voor Eénsteen en heeft het begrip intelligentie een andere dimensie voor mij gekregen.

Opperste respect voor die man.

wat boeit mij het nou wat iemand met een iq van 160 ofzo zegt over geloof, al zei iemand wat met een iq van 200 er wat over...maakt dat het geloofwaardiger? lijkt me niet.

En als van de meest intelligente mensen de ruime meerderheid er zo over denkt, krijgt het dan al wat meer betekenis?

Nou ik zal er maar vanuit gaan dat jullie weten waarover je spreekt ??? Maar serieus, om zoiets hard te maken zou je tenminste een studie moeten hebben, waar is die aub?

het broeikas effect zelf is geen onzin dacht ik, alleen het hele verhaaltje dat het door CO2 uitstoot kwam wel. Er is nog steeds geen directe link tussen CO2 uitstoot en steiging van de temp. (ondanks dat wel is wat de media ons wil laten geloven)

u leest :

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Great_Global_Warming_Swindle

en wilt u hem zien (aanradeR)
[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb beiden reeds gezien en moet zeggen dat An Unconvenient Truth voor mij veel overtuigender was. Maar goed, ieder het zijne.

Achja, tot je een keer zijn kant van het verhaal hoort. De Amerikaanse media gestuurd door de republikeinen hebben hem proberen zwartmaken na het uitbrengen van de film, en sommigen geloven die leugenaars nog ook.

Ze kunnen niet zomaar roepen dat zijn energiegebruik x keer zo hoog is anders kan hij ze zo suen voor een paar miljoen dollar. Heeft hij dit gedaan?

Einstein had ze toch ook niet allemaal op een rijtje of wel...

Ze kunnen niet zomaar roepen dat zijn energiegebruik x keer zo hoog is anders kan hij ze zo suen voor een paar miljoen dollar. Heeft hij dit gedaan?
En het Witte Huis en Pentagon is 1000x meer dan de gemiddelde burger, so what. Het is appelen met peren vergelijken. Wat hij zegt klopt echter nog steeds, zelfs al is hij een beetje hypocriet in zijn privé.

Ik heb beiden reeds gezien en moet zeggen dat An Unconvenient Truth voor mij veel overtuigender was. Maar goed, ieder het zijne.

tja...ik vond pcies het tegenovergestelde dus.. :P vond the great gl. sw. veel logischer klinken ook..en de gore movie zo "half half" met zn theorien

tja...ik vond pcies het tegenovergestelde dus.. :P vond the great gl. sw. veel logischer klinken ook..en de gore movie zo "half half" met zn theorien
Gore gaat soms wat kort door de bocht, of nuanceert iets te weinig, maar opzettelijk liegen over belangrijke zaken doet ie niet. Vooral dat stukje in zijn film over die honderden studies waar nooit uit gebleken is dat de co2 theorie fout is overtuigde mij het meest, hoe kan je dat tegenspreken?

Anyway als hij gelijk heeft kunnen jullie binnenkort allemaal in een zwembroek naar de gym in Nederland :roflol:

Einstein had ze toch ook niet allemaal op een rijtje of wel...

Genialiteit en krankzinnigheid zijn voor de gewone mens vaak moeilijk te onderscheiden.

Toen Einstein zijn speciale relativiteitstheorie voor het eerst aan de wetenschappelijke gemeenschap voorstelde, werd hij idd uitgelachen. Hij had nl. de zeer controversiele stelling dat de snelheid van het licht constant is.

Toen hij enkele jaar later berekende dat het licht van de zon door de gravitatiekracht wordt afgebogen, dacht men weer dat hij uit zijn nek aan't lullen was, totdat het enkele jaar later tijdens een zonsverduistering experimenteel werd aangetoond.

Nou, gelukkig gaat de discussie niet over of einstein nu een gelovige was of niet :x

Hard te geloven maar hij was een rokkenjager zonder respect voor zijn familie. Als ik het goed heb had hij ook nog een bende buitenechtelijke kinderen
Niet monogaam so what? De mens (man) is niet gemaakt om bij één partner te blijven, Einstein wist dit. Geen respect voor familie lijkt me sterk?

Niet monogaam so what? De mens (man) is niet gemaakt om bij één partner te blijven, Einstein wist dit. Geen respect voor familie lijkt me sterk?
wie zegt dat de mens niet gemaakt is om bij 1 partner te blijven?

en wie heeft de mens dan gemaakt, zoals je het benoemd?
:rolleyes:

Terug
Naar boven