MuscleMeat

Eiwit-inname achterhaalt?

Maja 0,75/0,85 gram eiwit per kg lichaamsgewicht is toch fcuking veel! voor mij zou dat zo 0,85X60=51gr ik denk dat ik daar net aan zit of onder blijf per dag.

Not sure if serious. Ik eet tegenwoordig ongeveer 230 g eiwitten per dag; da's bijna 3 g per kilo lichaamsgewicht en vrij standaard voor BB'ers volgens mij.

Oke lol dit geloof ik niet.. slap stukje tekst. :D
Ik denk wel dat de minimum eiwitinnameadviezen wat uit z'n verband zijn getrokken, door commercieel belang. Maar verre van zo extreem.

Wat een poep. Wil wel weten welke sportartsen hierin meegaan, want die gaan dan ook afdoen aan hun geloofwaardigheid. Kraakbeen-, bot-, peesaandoeningen door eiwitintake? Doe me een lol.

• Topic Starter Topic Starter
Het is een erg lang artikel, en na 3 uren lezen doet het pijn aan mijn ogen, zelf vind ik het erg interessante, en wil de proef op de som nemen, ik ga testen hoe mijn herstel voelt en fitheid door over te gaan in oervoedsel voor 2 weken, fruit noten groene groenten (en als beste volgens deze wetenschap aardappel)
Ze beweren dat deze voedingsmiddelen zo,n enorm grote waarde hebben dat tegenwoordige kcal inname berekeningen niet meer kloppen.
Voor mij word het dan nu 2200kcal wat theoretisch 600kcal onder mijn onderhoud zit.

Als ik mij de komende 2 weken een werkpaard voel vol kracht en goed herstel en een goed gevoel, dan prijs ik deze wetenschap, als ik mijn voedingsschema compleet heb post ik um!

Het is een erg lang artikel, en na 3 uren lezen doet het pijn aan mijn ogen, zelf vind ik het erg interessante, en wil de proef op de som nemen, ik ga testen hoe mijn herstel voelt en fitheid door over te gaan in oervoedsel voor 2 weken, fruit noten groene groenten (en als beste volgens deze wetenschap aardappel)
Ze beweren dat deze voedingsmiddelen zo,n enorm grote waarde hebben dat tegenwoordige kcal inname berekeningen niet meer kloppen.
Voor mij word het dan nu 2200kcal wat theoretisch 600kcal onder mijn onderhoud zit.

Als ik mij de komende 2 weken een werkpaard voel vol kracht en goed herstel en een goed gevoel, dan prijs ik deze wetenschap, als ik mijn voedingsschema compleet heb post ik um!
start maar een logje zou ik zeggen... wel boeiend

Hoe vaak is het linkje naar die flauwe kul al niet voorbij gekomen op deze site? :coffeepc:

Het is best mogelijk om officiële richtlijnen tegen te spreken. Maar dan moet je wel met een goede onderbouwing komen die is gebaseerd op een shitload wetenschappelijk onderzoek.

En hoeveel referenties naar wetenschappelijk onderzoek staan er op de site in de link van de topicstarter?

Hoeveel proteine zit er in een hele gebraden kip? (eet ik voor lunch soms)

Hoeveel proteine zit er in een hele gebraden kip? (eet ik voor lunch soms)

Stap 1: weeg de kip.
Stap 2: eet 'm op
Stap 3: weeg de overgebleven botjes en velletjes.
Stap 4: trek dit getal af van het eerste getal wat je had voordat je de kip ging op eten.
Stap 5: in kip zit 20 gram eiwit per 100 gram. Vermenigvuldig die 20 gram met het getal uit stap 4.

:o

Als je een sportschool in loopt pik je de mensen die serieus bezig zijn met eten er vrij makkelijk uit, het zijn die gespierde gasten. Daarnaast als ik kijk in mijn leef omgeving, krijg ik juist het beeld dat vegetariërs veel ziek zijn :rolleyes:

Inderdaad is het ene mensenlichaam sterker dan het andere, maar een teveel aan eiwitten word toch omgezet in energie/ en word mede uitgeplast, dit is een zwaar proces voor je lichaam en organen, wat je misschien nooit zal merken, maar je slijt wel harder van binnen.

Ik ga dit verder tot de bodem uitzoeken, en dus een voeding schema volgen, hoofdzakelijk uit krachtvoer(oer voedsel) en ben toch wel persoonlijk van mening dat 500 gram vlees in de week niet verkeerd kan, maar met mate, dus ik ga een combo opstellen van verschillende theorieën die zo min mogelijk belastend moeten zijn voor je lichaam en explosief in energie moeten zijn, vanwege je verteer proces zo min mogelijk te belasten, door extra giftige omweg processen te vermijden, en het je lichaam zo makkelijk mogelijk te maken voedingsstoffen op te nemen, door me aan de verteer combinaties te houden( veel eten kan eigenlijk niet samen en bemoeilijkt het hele proces in je lichaam>lees terug het verslag geposte link) dit is nog niet 123 klaar, maar als het klaar is, post ik het met alle redenen van de opstelling van het schema uitgelegd,
en ben dan ook erg benieuwd hoe ik er op reageer, en uiteraard wat voor meningen er dan over worden gedeeld.

Als je een sportschool in loopt pik je de mensen die serieus bezig zijn met eten er vrij makkelijk uit, het zijn die gespierde gasten. Daarnaast als ik kijk in mijn leef omgeving, krijg ik juist het beeld dat vegetariërs veel ziek zijn :rolleyes:

doet mij hieraan denken:

Zit zelf op iets meer dan 2 gr per kg. iMO is meer overbodig

---------- Post toegevoegd Sat 25 Feb 2012 om 23:39 ----------

Naja heb ooit iets gehoord op het nieuws. Dat ziekenhuizen bij urine onderzoeken ook moeten kijken hoeveel eiwit erin zit. Hieruit kunnen ze bepaalde conclusies trekken. Zoals miss doodsoorzaken.

Maja 0,75/0,85 gram eiwit per kg lichaamsgewicht is toch fcuking veel! voor mij zou dat zo 0,85X60=51gr ik denk dat ik daar net aan zit of onder blijf per dag.

Lol 50 gr is 1 bak kwark

tja ik zit op 190-200 gram. ga ik nu dood?

vegetarisch is niet de insteek, daar word toevallig in het artikel later op ingegaan.
Het gaat om processen in je lichaam. word vervolgt......

vegetarisch is niet de insteek, daar word toevallig in het artikel later op ingegaan.
Het gaat om processen in je lichaam. word vervolgt......

Artikel is IMO gewoon propaganda. Eigen ervaring met 50-60 gram eiwitten en later vegetarisme is een duidelijke afname in zowel spiermassa als gezondheid. Ook als non-vegetarier, op dat soort macro's zijn we helemaal niet gebouwd. Ik voelde mij tijdelijk goed en enorm energiek door de toename in carbs, maar moest later inleveren voor die 'valse energie'. Kracht nam ook heel even toe, maar ging daarna compleet naar de knoppen.

Artikel is gewoon een pro-vegetarisch babbeltje. Echter het argument van HenakLWD hierboven dat je het je lichaam veel energie kost om de eiwitten om te zetten in energie en uit te plassen vind ik interessant. Ik denk echter dat je met voldoende water drinken je nieren spaart en je geen schade zal ondervinden van veel eiwitten. Ik vind trouwens wel 3gram per bf overdreven, ik zou eerder op 2gram gaan zitten.

Terug
Naar boven