- Waardering
- 52
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
KRZA zei:
Bullshit. Het is juist omgekeerd, al die studies die lage eiwitinname aanraden zijn niet gebasseerd op wat topatleten en bodybuilders nodig hebben.GoKU zei:In de laatste uitgave van het blad Krachttraining van de KNKF staat een artikel waarin met name dierstudies op ratten worden aangehaald. Ook zijn er enkele onderzoeken met mensen gedaan. Conclusie: teveel aan eiwit is onzinnig, extreme inname werkt mogelijk spieropbouw tegen doordat het de eiwitsynthese in de spier remt en de concentratie van natuurlijke anabole hormonen verlaagt. maximale hoeveelheid protein -schrik niet- 1,3 tot maximaal 1,4 mg per kg lichaamsgewicht. Studies waar men 1,8 of hoger aanbeveelt bevatten methodologische fouten. De bepalingen werden gedaan aan de hand van stikstofmetingen, en die zijn niet betrouwbaar.
Nu niet allemaal gaan lopen bleren dat dat gelul is, eerst je huiswerk doen, dan pas je mening uiten. Ik vind het artikel redelijk goed en zeker voer tot nadenken. Het sluit ook aan bij de gedachte dat niet de enorme hoeveelheid eiwit, maar de totale hoeveelheid calorieen bepalend is voor groei.
1)weekblad voor wageningen UR/6e jaargang/28 oktober 2004
2)J app; Physiol 1988;64;187;
3)J appl Physiol 1992;73:1986,
4)J appl physiol 1992;73:767
5)Journal of nutrition 2000;130:1743
6)Nutrition 2004;20:689
7)Nutr Res 19:1017-1026, 1999
8)Am J Physiol Endocrinol Metab. 2001 okt;281(4):E826-36
9)J nutr 2003sept;133(9):2733-40
10) Hepatolgy 1997 apr;25(4):964-9
11) Int J sportsMed 2004nov;25(8):627-33
Zoals je ziet gedegen vakbladen..tuurlijk op ratten is niet hetzelfde als op mensen, maar ook bij atleten zijn er aanwijzingen dat de waardes eiwitinname vanuit het bodybuilding veel te hoog liggen. Ik heb het niet over bij gebruik van anabooltjes enzo, dat is een ander verhaal
Grappig, er bestaan zo geen studies, ik heb wel veel studies gezien die het tegensgestelde aantoonden. Eiwit en cholesterol zijn de bouwstenen voor hormonen en spierweefsel, waarom zouden ze deze dan doen afnemendoordat het de eiwitsynthese in de spier remt en de concentratie van natuurlijke anabole hormonen verlaagt.

magarventje zei:Je Gallery zou er anders uitzien met een wat hogere eiwit consumptie...maar ja Men`s Healht is toch ook leuk om in te staan!

magarventje zei:Je Gallery zou er anders uitzien met een wat hogere eiwit consumptie...maar ja Men`s Healht is toch ook leuk om in te staan!

Puresmoker zei:Wel een beetje vreemd om nu gelijk Goku's Gallery zo af te kraken. Zoals hij ook al zei, zelf heb je nog geen foto geplaatst dus beetje zielig is het wel![]()

mogitu zei:wat een kull verhaal.
ff voor de duidelijkheid:
ja ik gebruik bollen al dikke 3 jaar bijna 4 om precies te zijn.
dus bij mij zou meer eiwitten wel helpen omdat ik jouw bollen gebruik?
grappig t enig wat ik dus in die tijd aan me dieet heb verandert kwa hoeveelheden zijn dus de extra bollen ik heb altijd aan een hoge eiwit consumptie gezeten en daarmee heb ik toch als natural 35 kg droge massa gehaald in me tienerjaartjes ook opmerkelijk is dat ik natuurlijk ook wel s gevarieerd heb met mijn eiwit innnames en heb toch echt ja als natural gemerkt dat ik meer baat had bij hoge innames. ik denk dat t bij jouw niks uitmaakt hoeveel je neemt omdat de er mischien andere delen van t bb gebeuren niet goed zijn(eten/slaap/training of whatever) trouwens als ik normaal eet zou ik niet eens weten hoe ik aan 1.4 mg moet komen dan moet ik toch echt giga me best doen om zo laag uit te komen hoor ben er ook van overtuigt dat ik me dan heel zwakjes zou gaan voelen als ik dat zou doen.
leGionellz zei:Voor mij persoonlijk
En die impotentie.. tja heb geen idee, zelf niks ondervonden, maar heb ook geen bewijzen voor het tegendeel, op mijn eigen presteren na en daar is niets mis mee voor zover ik weet![]()
GoKU zei:Hoe kom je erbij dat ik niet groei? Ik heb altijd bereikt wat ik wilde bereiken qua BB. Ik heb nooit GROOT willen worden, maar de spieren die ik groter wilde hebben, werden groter...ik ben met krachttraining de afgelopen 8jaar (waarvan laatste twee NIET gericht op groei) zeker 15kg aangekomen, en das ook droge spiermassa, bovendien heb ik geen spekmassa erbij gekregen.
Het is bekend dat je met anabolen een hogere proteine synthese hebt (daarom de naam Anabole (opbouwend) steroiden), dus dat je meer eiwit kan verwerken.
En ik zeg ook niet dat je geen eiwit nodig hebt, nooit beweerd. Ook ben ik het met je eens, dat je, voor maximale groei, deze eiwitten het beste kan verdelen over de dag. Het gaat me echter om de HOEVEELHEID eiwitten. Mijns inziens ligt deze bij naturals niet zo hoog als jij denkt.
Als je je zwak voelt, omdat je minder eiwit neemt, komt dat omdat je niet genoeg koolhydraten neemt. Dat zijn namelijk de energieleveranciers, niet de eiwitten.
Ryu zei:

GoKU zei:Hoe kom je erbij dat ik niet groei? Ik heb altijd bereikt wat ik wilde bereiken qua BB. Ik heb nooit GROOT willen worden, maar de spieren die ik groter wilde hebben, werden groter...ik ben met krachttraining de afgelopen 8jaar (waarvan laatste twee NIET gericht op groei) zeker 15kg aangekomen, en das ook droge spiermassa, bovendien heb ik geen spekmassa erbij gekregen.
leGionellz zei:Ok, ik dacht al zoiets.
Kijk, iedereen heeft zijn eigen doelen en dat is een van de leuke dingen van deze sport, maar de meesten onder ons willen toch wel wat meer groei realiseren dan een krappe 2 kg per jaar.
Met een goed gebalanceerd dieet kun je in de helft van de tijd die groei al realiseren, ik denk niet dat ik onderzoeken hoef te linken om dat te bewijzen.
De stelling staat wat mij betreft dus nog steeds, een naturel heeft weldegelijk baat bij een hoge eiwit inname, dus zo een 2 gr/kg lichaamsgewicht