AndroidHealthClinic

Eiwit maakt impotent!!

Interessant verhaal Eric! Ik geloof persoonlijk niet in de zin van een dieet met meer dan 2 gram eiwit per kg, maar echt schadelijk zal het ook niet zijn.

GoKU zei:
In de laatste uitgave van het blad Krachttraining van de KNKF staat een artikel waarin met name dierstudies op ratten worden aangehaald. Ook zijn er enkele onderzoeken met mensen gedaan. Conclusie: teveel aan eiwit is onzinnig, extreme inname werkt mogelijk spieropbouw tegen doordat het de eiwitsynthese in de spier remt en de concentratie van natuurlijke anabole hormonen verlaagt. maximale hoeveelheid protein -schrik niet- 1,3 tot maximaal 1,4 mg per kg lichaamsgewicht. Studies waar men 1,8 of hoger aanbeveelt bevatten methodologische fouten. De bepalingen werden gedaan aan de hand van stikstofmetingen, en die zijn niet betrouwbaar.
Nu niet allemaal gaan lopen bleren dat dat gelul is, eerst je huiswerk doen, dan pas je mening uiten. Ik vind het artikel redelijk goed en zeker voer tot nadenken. Het sluit ook aan bij de gedachte dat niet de enorme hoeveelheid eiwit, maar de totale hoeveelheid calorieen bepalend is voor groei.

1)weekblad voor wageningen UR/6e jaargang/28 oktober 2004
2)J app; Physiol 1988;64;187;
3)J appl Physiol 1992;73:1986,
4)J appl physiol 1992;73:767
5)Journal of nutrition 2000;130:1743
6)Nutrition 2004;20:689
7)Nutr Res 19:1017-1026, 1999
8)Am J Physiol Endocrinol Metab. 2001 okt;281(4):E826-36
9)J nutr 2003sept;133(9):2733-40
10) Hepatolgy 1997 apr;25(4):964-9
11) Int J sportsMed 2004nov;25(8):627-33

Zoals je ziet gedegen vakbladen..tuurlijk op ratten is niet hetzelfde als op mensen, maar ook bij atleten zijn er aanwijzingen dat de waardes eiwitinname vanuit het bodybuilding veel te hoog liggen. Ik heb het niet over bij gebruik van anabooltjes enzo, dat is een ander verhaal
Bullshit. Het is juist omgekeerd, al die studies die lage eiwitinname aanraden zijn niet gebasseerd op wat topatleten en bodybuilders nodig hebben.

Ik merk zelf verdomd goed dat laag eiwit niet werkt, wij bodybuilders kunnen eiwit eten in heel hoge dosseringen, en als je gezonde nieren hebt dan is er helemaal geen probleem.

Al die anti-eiwit verhalen blijken steeds opnieuw in de praktijk onzin te zijn.
Het is trouwens zo dat de ene persoon beter wat meer eiwit eet en de andere juist minder. Dat heeft te maken met de soort spijsvertering die je hebt. Net als onder de dieren zijn er mensen die meer vleeseter zijn, of meer planteneter. In principe is iedereen omnivoor en is veel eiwit eten nooit ongezond gebleken (ik verwijs naar eskimo's).

doordat het de eiwitsynthese in de spier remt en de concentratie van natuurlijke anabole hormonen verlaagt.
Grappig, er bestaan zo geen studies, ik heb wel veel studies gezien die het tegensgestelde aantoonden. Eiwit en cholesterol zijn de bouwstenen voor hormonen en spierweefsel, waarom zouden ze deze dan doen afnemen :no:

Ik heb nog nooit een BB gezien die, EN niet gebruikte EN giga groot was. Ik stel dan ook dat die constant hoge eiwitconsumptie voor naturals onnodig is. Anders waren er wel grotere droge BB's zonder sap. Wat ik wel veel zie in de sportschool zijn jongens die te pas en te onpas shakes drinken, elke twee uur tonijn of andere bronnen van eiwit eten, amino's nemen direct na de training, mega hoeveelheden kip inslaan, enz enz. Zijn deze jongens echt groot? Nee, niet groter , wel vaak vadsiger :rolleyes:
Als je groot wilt worden, moet je gewoon verstandig trainen, verstandig eten en veel geduld hebben. Het gaat om de totale hoeveelheid calorieen, die moet gewoon groot genoeg zijn. Alle teveel aan eiwit wordt niet opgenomen of omgezet in vet.
Wil je echt al dat eiwit benutten, moet je aan de bollen, anders heeft die extra inname geen zin.\
Ik weet dat minstens 99% op dit forum nu denkt dat ik uit mijn nek lul, maar ik heb zelf ook jaren obsessief op mijn eiwitinname gelet, en nu doe ik al twee jaar niet meer.
Maakt geen drol uit.
Me dunkt dat iedereen gewoon elkaar napraat.

magarventje zei:
Je Gallery zou er anders uitzien met een wat hogere eiwit consumptie...maar ja Men`s Healht is toch ook leuk om in te staan!

Moet jou nog een foto zien posten, voorlopig heb je niet veel te boasten :p

magarventje zei:
Je Gallery zou er anders uitzien met een wat hogere eiwit consumptie...maar ja Men`s Healht is toch ook leuk om in te staan!

Wel een beetje vreemd om nu gelijk Goku's Gallery zo af te kraken. Zoals hij ook al zei, zelf heb je nog geen foto geplaatst dus beetje zielig is het wel :p

En dan...Dan stoppen we maar, HELL NO :D. Ik koop wel een pompje.

Ik ben er toch van overtuigd dat eiwit inname weldegelijk belangrijk is en inderdaad ruime hoeveelheden wel bevorderend werken.

Je lichaam is op ieder moment van de dag bezig met herstellen en dus groeien, en als je er dus voor zorgt dat je op ieder moment van de dag een bron van eiwitten beschikbaar stelt, dan heb je daar absoluut voordeel aan. Het komt er dus op neer dat ik denk dat 6 - 7 keer eten per dag goed is en het dus groei stimuleert als je in al die maaltijden goede eiwit bronnen verwerkt. Ik eet in principe iedere twee uur en er zit altijd iets van kip/vis/vlee/ei in verwerkt. Ik ben het er wel mee eens dat veel eten net zo belangrijk is, misschien wel belangrijker inderdaad, maar het een vult het ander aan, is ook keer op keer bewezen. Soort van cement en baksteen verhaal.

Voor mij persoonlijk werkt het dus prima zo, kan inderdaad zo zijn dat anderen het kunnen doen met minder eiwitten.

Maar Goku, train je dan al jaren, of zijn er andere bijzonderheden ? Vind het moeilijk te geloven dat je op een minimale hoeveelheid eiwitten groeit naar tevredenheid, mits je al een tijdje traint natuurlijk, want een beginner groeit zelfs op een bigmac-bier dieet nog aardig.

En die impotentie.. tja heb geen idee, zelf niks ondervonden, maar heb ook geen bewijzen voor het tegendeel, op mijn eigen presteren na en daar is niets mis mee voor zover ik weet :p

wat een kull verhaal.

ff voor de duidelijkheid:
ja ik gebruik bollen al dikke 3 jaar bijna 4 om precies te zijn.
dus bij mij zou meer eiwitten wel helpen omdat ik jouw bollen gebruik?
grappig t enig wat ik dus in die tijd aan me dieet heb verandert kwa hoeveelheden zijn dus de extra bollen ik heb altijd aan een hoge eiwit consumptie gezeten en daarmee heb ik toch als natural 35 kg droge massa gehaald in me tienerjaartjes ook opmerkelijk is dat ik natuurlijk ook wel s gevarieerd heb met mijn eiwit innnames en heb toch echt ja als natural gemerkt dat ik meer baat had bij hoge innames. ik denk dat t bij jouw niks uitmaakt hoeveel je neemt omdat de er mischien andere delen van t bb gebeuren niet goed zijn(eten/slaap/training of whatever) trouwens als ik normaal eet zou ik niet eens weten hoe ik aan 1.4 mg moet komen dan moet ik toch echt giga me best doen om zo laag uit te komen hoor ben er ook van overtuigt dat ik me dan heel zwakjes zou gaan voelen als ik dat zou doen.

mogitu zei:
wat een kull verhaal.

ff voor de duidelijkheid:
ja ik gebruik bollen al dikke 3 jaar bijna 4 om precies te zijn.
dus bij mij zou meer eiwitten wel helpen omdat ik jouw bollen gebruik?
grappig t enig wat ik dus in die tijd aan me dieet heb verandert kwa hoeveelheden zijn dus de extra bollen ik heb altijd aan een hoge eiwit consumptie gezeten en daarmee heb ik toch als natural 35 kg droge massa gehaald in me tienerjaartjes ook opmerkelijk is dat ik natuurlijk ook wel s gevarieerd heb met mijn eiwit innnames en heb toch echt ja als natural gemerkt dat ik meer baat had bij hoge innames. ik denk dat t bij jouw niks uitmaakt hoeveel je neemt omdat de er mischien andere delen van t bb gebeuren niet goed zijn(eten/slaap/training of whatever) trouwens als ik normaal eet zou ik niet eens weten hoe ik aan 1.4 mg moet komen dan moet ik toch echt giga me best doen om zo laag uit te komen hoor ben er ook van overtuigt dat ik me dan heel zwakjes zou gaan voelen als ik dat zou doen.

Hoe kom je erbij dat ik niet groei? Ik heb altijd bereikt wat ik wilde bereiken qua BB. Ik heb nooit GROOT willen worden, maar de spieren die ik groter wilde hebben, werden groter...ik ben met krachttraining de afgelopen 8jaar (waarvan laatste twee NIET gericht op groei) zeker 15kg aangekomen, en das ook droge spiermassa, bovendien heb ik geen spekmassa erbij gekregen.

Het is bekend dat je met anabolen een hogere proteine synthese hebt (daarom de naam Anabole (opbouwend) steroiden), dus dat je meer eiwit kan verwerken.

En ik zeg ook niet dat je geen eiwit nodig hebt, nooit beweerd. Ook ben ik het met je eens, dat je, voor maximale groei, deze eiwitten het beste kan verdelen over de dag. Het gaat me echter om de HOEVEELHEID eiwitten. Mijns inziens ligt deze bij naturals niet zo hoog als jij denkt.
Als je je zwak voelt, omdat je minder eiwit neemt, komt dat omdat je niet genoeg koolhydraten neemt. Dat zijn namelijk de energieleveranciers, niet de eiwitten.

leGionellz zei:
Voor mij persoonlijk
En die impotentie.. tja heb geen idee, zelf niks ondervonden, maar heb ook geen bewijzen voor het tegendeel, op mijn eigen presteren na en daar is niets mis mee voor zover ik weet :p

Ik heb nooit beweerd dat je impotent wordt van hoge eiwitinnames

GoKU zei:
Hoe kom je erbij dat ik niet groei? Ik heb altijd bereikt wat ik wilde bereiken qua BB. Ik heb nooit GROOT willen worden, maar de spieren die ik groter wilde hebben, werden groter...ik ben met krachttraining de afgelopen 8jaar (waarvan laatste twee NIET gericht op groei) zeker 15kg aangekomen, en das ook droge spiermassa, bovendien heb ik geen spekmassa erbij gekregen.

Het is bekend dat je met anabolen een hogere proteine synthese hebt (daarom de naam Anabole (opbouwend) steroiden), dus dat je meer eiwit kan verwerken.

En ik zeg ook niet dat je geen eiwit nodig hebt, nooit beweerd. Ook ben ik het met je eens, dat je, voor maximale groei, deze eiwitten het beste kan verdelen over de dag. Het gaat me echter om de HOEVEELHEID eiwitten. Mijns inziens ligt deze bij naturals niet zo hoog als jij denkt.
Als je je zwak voelt, omdat je minder eiwit neemt, komt dat omdat je niet genoeg koolhydraten neemt. Dat zijn namelijk de energieleveranciers, niet de eiwitten.

dan denk ik dat 700 koolhydraten per dag niet voldoende voor mij is dan.maar hoe denk jij in godsnaam met een normaal gezond goed trainingsdieet ook maar in de buurt van 1,4 mg te komen dat vind ik echt knap man.maar aangezien jij sorry als t flauw overkomt maar 15 kg massa heb opgebouwt lijkt t me ook logisch dat jij minder eiwit nodig hebt als een groter iemand en je zegt dat je daar acht jaar over hebt gedaan dan kun je mischien ook s gaan afvragen hoe de **** je daar zo vreselijk lang over hebt gedaan dat kan iedereen ook al eet ie niet volgens een schema ja sorry maar zo is t.en natuurlijk er zijn grenzen wat eiwit betreft alles waar te veel voor staat is niet goed maar alles wat te weining voor staat is ook niet goed. en als je geen 8 jaar over 15 kg wilt doen dan zul je toch meer als 1.4 mg eiwit moeten nemen. ook weet ik hoe anabolen werken aangezien ik zelf ook kuur en onder begeleiding.en wat betreft anabole werking t is algemeen bekend dat als je lichaam als natural in een zo hoog mogelijk anabole staat wilt brengen dat je een bepaalde verhouding tussen je eiwit en koolhydraat inname moet hebben en ik heb zelf ook gemerkt ja nog als natural dat als ik minder als 1 gram per kg aanhoud en dat bij een hoge koolhydraatinname dat ik gewoon minder groei als wanneer ik ff over de 2 gram ga zitten. die onderzoeken zijn gewoon kul er zijn duizend dingen bewezen met onderzoeken alleen er zijn ook weer onderzoeken die bewijzen dat t tegengestelde van de andere onderzoeken waar is en o ja allemaal zijn ze proffesors ofzo.

mogitu is weer op dreef :D

GoKU zei:

Ok, ik dacht al zoiets.

Kijk, iedereen heeft zijn eigen doelen en dat is een van de leuke dingen van deze sport, maar de meesten onder ons willen toch wel wat meer groei realiseren dan een krappe 2 kg per jaar.

Met een goed gebalanceerd dieet kun je in de helft van de tijd die groei al realiseren, ik denk niet dat ik onderzoeken hoef te linken om dat te bewijzen.

De stelling staat wat mij betreft dus nog steeds, een naturel heeft weldegelijk baat bij een hoge eiwit inname, dus zo een 2 gr/kg lichaamsgewicht

leGionellz zei:
Ok, ik dacht al zoiets.

Kijk, iedereen heeft zijn eigen doelen en dat is een van de leuke dingen van deze sport, maar de meesten onder ons willen toch wel wat meer groei realiseren dan een krappe 2 kg per jaar.

Met een goed gebalanceerd dieet kun je in de helft van de tijd die groei al realiseren, ik denk niet dat ik onderzoeken hoef te linken om dat te bewijzen.

De stelling staat wat mij betreft dus nog steeds, een naturel heeft weldegelijk baat bij een hoge eiwit inname, dus zo een 2 gr/kg lichaamsgewicht

ff mierennken: t is zelf nog wel in minder dan helft van die tijd goed te realiseren. t is gewoon zoals jij zegt ieder doel vergt andere behoeftes. 2gr/kg=golden rule ja ook voor een natural daar ik ervaring heb van zowel natural zijnde als bollenboer :D

Ten eerste heb ik, zoals eerder gezegd, wel lange tijd mmer dan 2gr/kg aan eiwitten gegeten. Daarna een stuk minder.. Het maakt dus niet uit..en 2 pure spiermassakg per jaar is veel, als je bedenkt dat ik naast mijn krachttraning elke dag zon twee tot drie uur schaats, skate, hardloop of aan vechtsport doe.....
ja het kan sneller, als je alleen maar aan BB doet...
Nou ik ben blij voor je dat je kuurt en dat je dat onder begeleiding doet, maar dat maakt je nog geen expert.
Jij denkt dat je het beter dan de onderzoekers, omdat je groeit op grote hoeveelheden eiwit. Maar waarom zou je niet groeien op minder?? dat weet je niet, omdat je met de kudde meeloopt..en echt wel dat je meer eiwitten kan verwerken op bollen, vraag maar aan je 'begeleider'.
Oh ja, de punt zit onderaan rechts op je keyboard

Ben het uit ervaring met Goku eens, zelf ook iemand die regelmatig meerdere sporten naast elkaar beoefen en ging en ga prima op 1 tot 1,5 gram per Kg VVM. Zo lang mijn herstel goed is zie ik niet in waarom ik meer eiwitten tot me moet nemen. In 3 maanden tijd 9 Kg aangekomen, iets wat ik al eens eerder deed een aantal jaren geleden. Allemaal op een relatief lage eiwitinname. Nu zou dat nog op spiergeheugen kunnen duiden, mijn eerdere groei in 1999 en 2000 zeker niet, toen ging ik van 82 Kg naar 92 Kg zonder dat ik ooit lange tijd boven de 85 Kg had gewogen daarvoor.

Als je prima gaat op 2 gram of meer per Kg VVM, ga vooral je gang maar denk niet dat een minder inname gelijk er voor zorg dat je groei stagneert.

Terug
Naar boven