Fitness Seller

Eiwit maakt impotent!!

GoKU zei:
Ten eerste heb ik, zoals eerder gezegd, wel lange tijd mmer dan 2gr/kg aan eiwitten gegeten. Daarna een stuk minder.. Het maakt dus niet uit..en 2 pure spiermassakg per jaar is veel, als je bedenkt dat ik naast mijn krachttraning elke dag zon twee tot drie uur schaats, skate, hardloop of aan vechtsport doe.....
ja het kan sneller, als je alleen maar aan BB doet...
Nou ik ben blij voor je dat je kuurt en dat je dat onder begeleiding doet, maar dat maakt je nog geen expert.
Jij denkt dat je het beter dan de onderzoekers, omdat je groeit op grote hoeveelheden eiwit. Maar waarom zou je niet groeien op minder?? dat weet je niet, omdat je met de kudde meeloopt..en echt wel dat je meer eiwitten kan verwerken op bollen, vraag maar aan je 'begeleider'.
Oh ja, de punt zit onderaan rechts op je keyboard

ja en de hamer ligt in de schuur en daarmee mag je jezelf voor t hoofd slaan.
ff btw ik hoewel bb mijn primaire focus is moet ik voor mn baan behoorlijk veel lopen en ik denk ook nog op een hoger graadje dan wat jij doet.ik zeg niet dat ik t beter weet dan onderzoekers maar je bent behoorlijk naief als je elk onderzoek gelooft want zo zijn er namelijk ook weer duizend en 1 studies die jouw studie onterecht doen wijzen en viceversa ga nou gewoon af op eigen ervaring wat dat betreft en de leer is gewoon dat bijna iedereen beter groeit op wat meer eiwit ook al cardioen ze nog zoveel. je vraagt waarom ik niet zou groeien op minder. das heel simpel omdat ik t allemaal al lang geprobeert heb. waarom: t is ook nog s wat beter voor je centjes als je wat minder eiwit eet maar ja daar groeide ik minder op, das bewijs genoeg voor jou. sluit jij je maar bij t eerste en de beste onderzoek aan omdat jij mischien niet op meer eiwit groeit( ook al cardio je nog zoveel dan zit er toch ergens anders iets fout) maar ik betwijfel gewoon dat je daar ondanks 8 jaar trainen voldoende praktijk kennis over hebt.

edit: maar waarom haal je nou dat als je kuurt je meer eiwit kan verwerken dat snap ik zelf ookwel als ik kuur ga ik ook hoger zitten.
maar als ik niet kuur en in me natural tijd zat ik ook op 2.2 en ging daar beter op als 1.4 mg ofzo en toen deed ik ook altijd vrij veel aan andere sporten alleen niet 4 uur extra per dag, dat klinkt ook wel extraam trouwens als jij hard traint hoe ga je daarna nog s 4 uur rennen en weet ik t allemaal doen.
(de hamer ligt in de schuur ;) )

Laatst bewerkt:
EricR zei:
Ben het uit ervaring met Goku eens, zelf ook iemand die regelmatig meerdere sporten naast elkaar beoefen en ging en ga prima op 1 tot 1,5 gram per Kg VVM. Zo lang mijn herstel goed is zie ik niet in waarom ik meer eiwitten tot me moet nemen. In 3 maanden tijd 9 Kg aangekomen, iets wat ik al eens eerder deed een aantal jaren geleden. Allemaal op een relatief lage eiwitinname. Nu zou dat nog op spiergeheugen kunnen duiden, mijn eerdere groei in 1999 en 2000 zeker niet, toen ging ik van 82 Kg naar 92 Kg zonder dat ik ooit lange tijd boven de 85 Kg had gewogen daarvoor.

Als je prima gaat op 2 gram of meer per Kg VVM, ga vooral je gang maar denk niet dat een minder inname gelijk er voor zorg dat je groei stagneert.

ik ben dat wel met je eens eric tuurlijk waarom niet 1.5 gram hey als jij daar goed op gaat prima toch ik geloof jou direct. alleen heb je ook gemerkt dat hij t niet over 1.4 of 1.5 gram heeft maar over 1.4 mg ja inderdaad mg. hoe denk je daarover eric.

milligram .... :eek:

ehm, volgens mij moeten jullie even de eenheden afstemmen, ik vermoed toch echt dat er GRAM bedoeld wordt.

1,4 milligram doe even normaal zeg.

Neem aan dat Goku grammen bedoelde, met honderd milligram kom je niet zover. Dan wordt het zelfs opletten wat je eet :)

maar als goku inderdaad dus wel grammen bedoelde neem ik me opmerkingen terug. maar t staat er zo van -schrik niet- van 1.4 gram schrik ik niet namelijk net zoals de meeste denk ik, ik schrik toch wel van mg. maar bedoelde je dus nou gram of mg goku , om ff wat dingetjes recht te zetten.

Goku zal wel een probleem hebben met het vinden van zijn toetsen op zijn toetsenbord :D

(sorry, geintje)

De meeste studies hebben het over 1,4 GRAM/kilo, dus mg ... no way.

Grammen dus, heb ik al eerder verbeterd.

mogitu zei:
ja ff btw ik hoewel bb mijn primaire focus is moet ik voor mn baan behoorlijk veel lopen en ik denk ook nog op een hoger graadje dan wat jij doet.

Oh ja ik was vergeten dat je helderziend bent, jij verbrand heel wat meer dan ik...

maar ik betwijfel gewoon dat je daar ondanks 8 jaar trainen voldoende praktijk kennis over hebt.

Jee, weer die helderziendheid. Mischien heb ik wel gestudeerd?

edit: maar waarom haal je nou dat als je kuurt je meer eiwit kan verwerken dat snap ik zelf ookwel als ik kuur ga ik ook hoger zitten.

Hoe hoog dan?

maar als ik niet kuur en in me natural tijd zat ik ook op 2.2 en ging daar beter op als 1.4 mg ofzo en toen deed ik ook altijd vrij veel aan andere sporten alleen niet 4 uur extra per dag, dat klinkt ook wel extraam trouwens als jij hard traint hoe ga je daarna nog s 4 uur rennen en weet ik t allemaal doen.
(de hamer ligt in de schuur ;) )

Hoe ik dat doe? gewoon mentaal doorzetten, veel trainingsjaren en dus een goede basis. Ooit wel eens gehoord van periodiseren?
Als je ergens goed in wilt worden moet je er gewoon veel tijd in stoppen. Hoelang dacht je dat bijvoorbeeld een VD hoogeband per uur in het water ligt...een uur, anders herstelt hij niet?? Je moet eens iets minder BB magazines lezen...
Oh ja die punten, ja tis moeilijk, goed zoeken, ze zitten er echt...ga ik die hamer even pakken :rolleyes:

ging even fout met de quotes....zie boven

GoKU zei:
ging even fout met de quotes....zie boven

hey ass ik zij toch al dat als je grams bedoelde dat ik alles terug neem.
enne ik denk niet dat je meer als mij verbrand.(hindernisbaan,touwbaan,hardlopen,zwemmen,bergklimmen,berglopen)
maar goed dat doe je ook niet allemaal op 1 dag tegelijk.
en pieter van de hoogeband is nu eenmaal geen bber dus domme vergelijking trek je daar als je ook maar enigzins wilde zeggen dat pieter massa had lach ik je uit.tja ik doe zelf niks anders als periodiseren maar als je wilt mag je me t nog s uitleggen hoor :p.
maar goed ik ging er vanuit dat je mg bedoelde en das iets heel anders als gram he, ik geloof namelijk best dat je wel op 1,5 gram kan groeien. t ging mij om die mg maar ja je leest kennelijk mijn posts niet goed dus hebben we allebij foutje gemaakt.maar goed als jij stoer wilt doen dat je wel meer verbrand is prima hoor maar dan ben je gewoon dom bezig lekker 4 uur extra per dag sporten dan breek je dus meer af dan je opbouwt en dan vraag ik me af wat je hier eigenlijk doet want iemand die die alleen maar 4 uur cardio doet per dag en een beetje bb is natuurlijk geen bber he.(deed t pijn trouwens die hamer)

ik vind t trouwens wel grappig hoe je mijn reply hebt verandert in je quote daarvoor krijg je van mij een dikke bollenkus smaaaaaaaaaak................................................................(ik heb de punt gevonden zie je :p

Laatst bewerkt:
Gram of milligram, 1,4 gram is voor de meeste BB's toch echt te weinig. Mogelijk dat je daar je bestaande spiermassa mee in stand kunt houden, maar echt spectaculair spiermassa aanzetten zal je met die hoeveelheid echt niet doen.

Ik heb een halfjaar stilgestaan wat spiergroei betreft puur omdat ik mezelf aan de 'wetenschappelijke dosis' hield. Ik begon pas weer te groeien toen ik mijn eiwitconsumptie boven de 2 gram getild had. En zo ken ik er meer, want ik deed voor een aantaal (beginnende en licht gevorderde) BB's de voeding (puur omdat ik de enige was die zich in de theorie verdiepte), en nadat ook zij hun eiwitconsumptie verhoogd hadden, hadden ze aanzienlijk meer resultaat.

Btw ik had naast BB geen enkele vorm van lichaamsbeweging. Want ook wanneer je meer beweegd heb je meer eiwit nodig, of het nu aeroob of anaerobe inspanning is.

Black Knight zei:
Gram of milligram, 1,4 gram is voor de meeste BB's toch echt te weinig. Mogelijk dat je daar je bestaande spiermassa mee in stand kunt houden, maar echt spectaculair spiermassa aanzetten zal je met die hoeveelheid echt niet doen.

Ik heb een halfjaar stilgestaan wat spiergroei betreft puur omdat ik mezelf aan de 'wetenschappelijke dosis' hield. Ik begon pas weer te groeien toen ik mijn eiwitconsumptie boven de 2 gram getild had. En zo ken ik er meer, want ik deed voor een aantaal (beginnende en licht gevorderde) BB's de voeding (puur omdat ik de enige was die zich in de theorie verdiepte), en nadat ook zij hun eiwitconsumptie verhoogd hadden, hadden ze aanzienlijk meer resultaat.

Btw ik had naast BB geen enkele vorm van lichaamsbeweging. Want ook wanneer je meer beweegd heb je meer eiwit nodig, of het nu aeroob of anaerobe inspanning is.

juist ja, als je 4 uur extra aan t rukken bent dat wil nog niet zeggen van o ja ik ben 4 uur aan t sjorren naast bb dus ik moet minder eiwit nemen want meer helpt dan niet.
you said it right blackie ;)

Black Knight zei:
Ik heb een halfjaar stilgestaan wat spiergroei betreft puur omdat ik mezelf aan de 'wetenschappelijke dosis' hield. Ik begon pas weer te groeien toen ik mijn eiwitconsumptie boven de 2 gram getild had.

Met een gelijk totaal aan calorieen ?

ik wil toch nog ff iets zeggen over eiwitten minder gaan nemen in mijn geval.
als ik bv een bergtraining heb eet ik per dag een ruime 12000 kcal (zonder te dollen)
we krijgen dan speciale rantsoenen die gebaseert zijnop de wetenschap die jij aanhaalt goku. de eiwitten zijn dan vrij laag (uit me hooft dacht ik dat zon rantsoen 1.3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht bevat) de koolhydraten gaan helemaal skyhigh fly over de mountain. en toch ga ik dan achteruit, ik weet wel t meeste van mn massa vast te houden maar je ontkomt niet aan kleine verliezen.dit is mischien niet enkel aan t eiwit inname te wijten maar ook aan de activiteiten. maar nu heb ik s een paar jaar terug voor de lol s geprobeert om op gewone bb dagen thuis die rantsoenen te nuttigen en kijken wat er gebeurt.(die rantsoen zijn gewoon goeie kwaliteit, onbijt als havermout en weet ik t meer allemaal gezonde voedingstoffen voor een bber alleen weinig eiwitjes he) wat er gebeurde was simpel he ik ging niet vooruit en ook niet achteruit maar toen ik weer op hoger eiwitinnames ging maakte ik wel weer gestaag progressie. ik bedoelde te zeggen dat ookal bumpte ik me kcal en koolhydraten skyhigh en me eiwitinname omlaag dat ik daar absoluut geen baat bij had en dan kom jij met een studie die beweert dat ik daar wel baat bij zou hebben. sorry maar mijn ervaring wijst gewoon uit dat ik daar geen baat bij heb. nu weet ik dus dat jouw focus niet primair bb is dus dat geeft een verschil in de benodige innames weer of je t nu wilt geloven of niet. maar ik blijf die studie bullshit vinden omdat ik simpelweg gewoon de ervaring heb dat ik zowel op lage en hoge eiwitinames heb gehad en die ervaring gaat mij altijd nog boven dat onderzoek van jou.

12.000 kcal :eek: dat is pas bulken :D

(Soulfly) zei:
12.000 kcal :eek: dat is pas bulken :D

maar ik verbrand t ook weer.
de rantsoenen zijn verpakt per porties van 5000 kcal en dan gaat men uit van de gemiddelde mens en de wetenschappelijke studies, in die rantsoenen zitten allerlij energie gevende voedselwaren van hoge kwaliteit zonder uitzondering. maar daar ik een kilo of 50 zwaarder ben als de gemiddelde mens neem ik nog s ongeveer 2 extra rantsoenen per dag en dat gaat er best rap in ik ben dan dus zoveel mogelijk aan t compenseren omdat ik dan weinig rust heb vooral wat slaap betreft en ook kan ik dan niet trainen die periodes en ben dan zon 10 uur per dag bergjes op en af aan t lopen(tot 1 km hoogte) en klimmen. dus ik probeer te compenseren wat ik kan en ben letterlijk de hele godganse dag aan t vreten. dus t compenseren lukt wel redelijk. :D
maar mijn punt was vooral dat ook al neem ik die rantsoenen thuis in nederland op makkelijke periodes dan nog heb ik geen baat bij die hoge koolhydraatinnames en lage eiwitinnames.(ik ga dan logischerwijs ook niet tot 12000 maar dat had je al door he, maar de verhoudingen blijven t zelfde) dat was mijn punt gewoon zonder dat ik een studie heb gepleegt durf ik te beweren dat mijn praktijkervaring gewoon 100% juist is en daar waar ik ook een gewoon mens ben net zoals ieder ander geloof ik dat wat ik heb ervaring ook voor ieder ander geld in meer of mindere mate(niet iedereen is t zelfde).
ik hoop dat ik zo duidelijk heb gemaakt wat ik wou vertellen.

Ongelooflijk dat mensen gaan discussiëren over milligrammen? 'k Zat me al op het hoofd aan het krabben dat iemand zich 1000-voudig zou kunnen vergissen.

Alleen al in 100 gram havermout zit 13 gram eiwit.. zelfs in het gemiddelde uh je weet wel van een man zit miss wel meer dan 500 mg eiwit.

Maar alle gekheid op een stokje. 'k Denk dat er onderhand wel consensus is dat je rustig op 2 g/kg eiwit kan zitten en enige spiergroei kan verwachten. Zeker als je eerst op een luizige 1g/kg zat. Er is sprake van verminderde meeropbrengst als je op 3g/kg en meer zit.

Alles wat je veel meer eet dan je nodig hebt (voor de een 2g/kg, de ander 3g/kg) leidt tot een vergrootte omzetting van de eiwitten naar glucose. Dit is de reden dat mensen met bijv diabetes 2 niet kunnen afvallen als ze te veel eiwitten consumeren. Eiwitten veroorzaken nl. ook een insuline respons. Dit geldt vooral voor snelle eiwitten zoals weipoeder. Ongelogen....

Het is alleen de zeer actieve persoon zonder enig spoortje van insuline ongevoeligheid die ongestraft veel KH kan consumeren..
De gemiddelde persoon kan redelijk goed wegkomen met heel hoge eiwitconsumptie. Enige probleem is wel dat je dan wel bezig bent dure KH te consumeren en eiwitten gewoon als brandstof voor je lichaam gebruikt. zij het wel als brandstof die veel extra (afval)warmte oplevert.

Terug
Naar boven