AndroidHealthClinic

Eiwit maakt impotent!!

dure KH ? Als er iets goedkoop is zijn het KH wel....

maar ontopic.. verminderde meeropbrengst, wel gewoon meer dus bij 3 g/kg ? (dus niet minder)

KH zijn goedkoop... eiwitten duur. Als je ver boven je behoefte eiwitten consumeert, worden ze ingezet als brandstof. Dan zijn eiwitten een dure bron van KH.
58% van de aminozuren kan in glucose worden omgezet.
Hoe meer eiwitten je eet, des te beter je lichaam die aminozuren omzet in glucose en afvalstoffen zoals ureum (vieze ammoniakstank in je zweet)

Het allergrootste risico loop je dan , wanneer je jezelf hebt aangewend om in elke maaltijd eiwitten te consumeren en je dan om de een of andere reden ineens een dag geen of bijna geen eiwitten kan eten.

Enorm spierverlies zal dan het gevolg zijn.. des te meer wanneer je vet% aan de lage kant is. Het lichaam zal nl. eerst de 'onnutte' spiermassa kannibaliseren.

Wie meer vet in het eten stopt, zal zijn lichaam eerder aanwennen om primair vetten te verbranden in tijden van gebrek.

Ik laat elk half jaar een bloedproef nemen en ik heb ondervonden dat als je te hoog gaat in de eiwitten (meer dan 3.5gr per kg VVM) je ureum waarden stijgen.
Dit wil zeggen dat je lichaam teveel eiwitten als energiebron aanwend ipv het als spiereiwit te gebruiken, dus als je te veel eiwitten inneemt dan kan dit dus wel negatieve gevolgen hebben voor je nieren en je spiereiwitten maar impotent word je er dus niet van!!
Nu heb ik ergens gelezen dat de ideale eiwitinname tussen de 1.4 en 1.7gr per kg VVM zou liggen omdat je lichaam dan efficienter omgaat met de beschikbare eiwitten en je zo meer zou gebruiken als spiereiwit.
Als je in een kuur bent is dit wel niet van toepassing en gebruikt je lichaam ook hogere eiwitdosissen nog zeer effectief.
Ikzelf heb net een hoog eiwitdieet (tussen 3 en 4gr eiwit per kg VVM) achter de rug en mijn ureum waarden waren gestegen tot 61mg/dl terwijl dit normaal tussen de 15-45mg/dl zou moeten zijn.

12.000 caloriën! Holy shit, dan ben je bijna nonstop aan het vreten.

Nog ff dit Mogitu. We zijn het niet eens, maar dat maakt niet uit. We hebben allebei ons standpunt duidelijk gemaakt. Bovendien heb ik de hamer gevonden en jij de punt :D
Maar ik bedoelde met VDH niet een BB, en als je survival of hike of bivak gaat, dan kan je het simpelweg niet meer bij eten. Er is nl een grens mbt wat je kan opnemen en blijkbaar ga je daar overheen. Ja, dan verbrand je meer dan ik ;) , maar het was van mijn kant geen stoere opmerking, vond ik eerder van jou. Zo in de trant van: hey ik verbrand meer, ik weet meer, ik train meer... jaja, denk ik dan...zucht..
In ieder geval, jij gaat lekker op veel eiwitten, en ik denk dat er een bovengrens is, die je sneller overschrijdt dan je denkt.
anyway, RESPECT voor je :cool:
Denk je trouwens niet dat je met een BB lichaam je functionaliteit als krijger een beetje uit het oog verliest? Je bent toch soldaat, of niet? ???

GoKU zei:
Nog ff dit Mogitu. We zijn het niet eens, maar dat maakt niet uit. We hebben allebei ons standpunt duidelijk gemaakt. Bovendien heb ik de hamer gevonden en jij de punt :D
Maar ik bedoelde met VDH niet een BB, en als je survival of hike of bivak gaat, dan kan je het simpelweg niet meer bij eten. Er is nl een grens mbt wat je kan opnemen en blijkbaar ga je daar overheen. Ja, dan verbrand je meer dan ik ;) , maar het was van mijn kant geen stoere opmerking, vond ik eerder van jou. Zo in de trant van: hey ik verbrand meer, ik weet meer, ik train meer... jaja, denk ik dan...zucht..
In ieder geval, jij gaat lekker op veel eiwitten, en ik denk dat er een bovengrens is, die je sneller overschrijdt dan je denkt.
anyway, RESPECT voor je :cool:
Denk je trouwens niet dat je met een BB lichaam je functionaliteit als krijger een beetje uit het oog verliest? Je bent toch soldaat, of niet? ???

ach ik hou nu eenmaal van dat soort opmerkingen te maken als ik ze voel opkomen. maar ik dacht in de eerste instantie dat je serieus of mg ipv g discuseerde, kijk 1.5 gram is toch mogelijk daar ga ik niet over rellen maw we zijn t dus wel eens tot zoverre daar ik ook van mening ben dat dat beetje verschil in die honderste grammen niet bij iedereen effect zal hebben omdat ook ieder lichaam anders is. je had t bijna goed geen soldaat maar marinier maar wat functionaliteit betreft ik ben me er terdege van bewust dat ik nu eenmaal niet meer zo snel ben als wat ik bij een lichter gewicht zou zijn maar maar waar je imo je functionaliteit door verliest is door lekker te pompen en verder geen **** te doen ik ben namelijk altijd gewoon verplicht geweest om alles mee te doen en ben er van overtuigt dat ik daardoor gewoon me functionaliteit behouden heb verder ben ik ook niet stijf of traag zoals een hoop groter lui ik heb altijd compleet gesport met een focus op bb zonder dat me functionalitet daar onder lijdt en zo lopen er meer mariniers bij ons rond die t zelfde grapje als mij hebben er word verwacht dat je alleen maar lomp bent enzo en niet functioneel terwijl menigeen toch veel functioneler is als de rest. dus wat betreft functionaliteit: dat ligt gewoon bij de persoon zelf.

idd wie wil er wel kinderen :p

Terug
Naar boven