AndroidHealthClinic

Eiwit vergelijking

Bezoekers in dit topic

Shadum

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid sinds
15 nov 2002
Berichten
704
Waardering
0
Kan iemand me helpen met het vergelijken van de volgende eiwit bronnen (ik weet dat er hier tabellen voor zijn maar ik heb ze niet :mad: )

Soja proteinen (bijv. Lucovitaal functional food)
Melk eiwitten (bijv. Campina elk magere melk poeder)
Whey (bijv. M Double You)

daarnaast met betrekking tot de smaak van whey; De meeste whey die ik geproefd heb heeft m.i. een bijsmaakt van half gecremeerd dieren vlees, een beetje als de lucht bij gelatine fabrieken. De enige (dure) uitzondering die ik tot nu toe hier op geproefdeb is Ion Exchange Whey van LA Muscle. Mijn belangrijkste eiwit bron op dit moment is dan ook zuivel, en dat in combinatie met een calorie deficient dieet gaat erg moeilijk. Iemand advies ?
 
Perfect Whey van perfectbody.nl smaakt perfect :D

Wat wil je vergelijken van die eiwitbronnen? de aminozuurprofielen?
 
Sorry dat had ik er bij moeten zetten ; Ik wil graag de opname profielen weten, hoe snel en hoe efficient ze worden opgenomen in het lichaam.
 
Wat wil je met die info doen?
Verschillende bronnen van proteine innemen.
Niet moeilijker maken dan het al is, please...
 
Originally posted by Shadum
Kan iemand me helpen met het vergelijken van de volgende eiwit bronnen (ik weet dat er hier tabellen voor zijn maar ik heb ze niet :mad: )

Soja proteinen (bijv. Lucovitaal functional food)
Melk eiwitten (bijv. Campina elk magere melk poeder)
Whey (bijv. M Double You)

daarnaast met betrekking tot de smaak van whey; De meeste whey die ik geproefd heb heeft m.i. een bijsmaakt van half gecremeerd dieren vlees, een beetje als de lucht bij gelatine fabrieken. De enige (dure) uitzondering die ik tot nu toe hier op geproefdeb is Ion Exchange Whey van LA Muscle. Mijn belangrijkste eiwit bron op dit moment is dan ook zuivel, en dat in combinatie met een calorie deficient dieet gaat erg moeilijk. Iemand advies ?


1.Whey
2.casienaat (melk)
3.soja

In SPort & Fitness staat een lijstje met de exacte waardem
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by bestoldschool
Wat wil je met die info doen?
Verschillende bronnen van proteine innemen.
Niet moeilijker maken dan het al is, please...

Exacte mundo!!
 
Originally posted by bestoldschool
Wat wil je met die info doen?
Verschillende bronnen van proteine innemen.
Niet moeilijker maken dan het al is, please...

Oooh heb ineens weer zin om ingewkkelde recepten te gaan verzinnen die nog lekker en gezond zijn ook
 
Voor recepten waar je eiwit toevoegd zou ik melkeiwit gebruiken. Sojaeiwit smaakt ranzig en niet iedereen is het erover eens of deze eiwit wel of niet een goede eiwit is. Whey niet gebruiken, want die heeft als voordeel dat het snel wordt opgenomen en dat is geldverspilling in een maaltijd want dat hoeft niet snel te worden opgenomen... langzame opname is zelfs meestal beter (behalve na training en in de ochtend).
 
sojaeiwit is testosteron verlagend, dus die niet nemen.
 
Originally posted by CrocoDillon
Whey niet gebruiken, want die heeft als voordeel dat het snel wordt opgenomen en dat is geldverspilling in een maaltijd want dat hoeft niet snel te worden opgenomen... langzame opname is zelfs meestal beter (behalve na training en in de ochtend).
Whey gebruik ik meer als referentie punt, uberhaupt bij verhitting gaan de aminozuren van whey weer vernetten tot complexere eiwitten. Maar het gaat me niet allen om maaltijden maar vooral om makkelijke manieren om postworkout voeding mee te nemen ....... en ik heb op het moment niets om handen
 
Originally posted by Shadum

Whey gebruik ik meer als referentie punt, uberhaupt bij verhitting gaan de aminozuren van whey weer vernetten tot complexere eiwitten. Maar het gaat me niet allen om maaltijden maar vooral om makkelijke manieren om postworkout voeding mee te nemen ....... en ik heb op het moment niets om handen

ik denk dat caseinaat dan het beste is (whey is the duur hiervoor
 
Soja eiwit heeft een boilogische waarde van 25procent. Whey heeft een biologische waarde van 125%. Soja is troep..
 
Originally posted by Dr. Worf
Soja eiwit heeft een boilogische waarde van 25procent. Whey heeft een biologische waarde van 125%. Soja is troep..
Sorry... da's BS
http://www.sover.net/~timw/soyvswhy.htm
[Link niet meer beschikbaar]

er zijn pro's en con's voor soya en een hoop dunno's, maar troep is het niet. Maar soja isolaat is wel ranzig van smaak. Haast niet weg te werken, het is gewoon SM op je tong.
En testosteron verlagend?????? waar komt dat nu weer vandaan..:(
De estro mimicerende eigenschappen van soja heeft geen negatieve invloed op je test.
Gebruik gewoon verschillende bronnen voor je eiwit, altijd goed.
 
Originally posted by ErEf

Sorry... da's BS
http://www.sover.net/~timw/soyvswhy.htm
[Link niet meer beschikbaar]

er zijn pro's en con's voor soya en een hoop dunno's, maar troep is het niet. Maar soja isolaat is wel ranzig van smaak. Haast niet weg te werken, het is gewoon SM op je tong.
En testosteron verlagend?????? waar komt dat nu weer vandaan..:(
De estro mimicerende eigenschappen van soja heeft geen negatieve invloed op je test.
Gebruik gewoon verschillende bronnen voor je eiwit, altijd goed.

schijnt dat soja slecht is voor de eiwit synthese..
 
Back
Naar boven