AndroidHealthClinic

Eiwitbehoefte verschil trainen rust

Anoniem_1986_

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels een voedingsschema gemaakt. Onderstaande links heb ik daarvoor gebruikt. Nou heb ik ik nog een vraagje. Ik heb gelezen dat de eiwitbehoefte uit te rekenen is door je gewicht te vermenigvuldigen met 2 a 3. Nou vroeg ik me af of dit de eiwitbehoefte is voor de dagen dat je traint of ook voor de dagen dat je rust. Ik denk dat hier een verschil tussen zit, toch?

Bas,

[Link niet meer beschikbaar] (eiwit, vet, koolhydraat en totale dagelijkse behoefte gemakkelijk te berekenen)

http://www.voedingswaardetabel.nl/ (geeft de gemiddelde porties weer)

Als je getraind hebt duurt het meer dan 1 dag om te herstellen. Je herstel gaat als je goed over de week verdeelt altijd door. Elke dag dus genoeg eiwit. Groeien doe je buiten de gym, in de gym prikkel je je spieren om te groeien. Dit doen ze als rust en voeding na een training ook goed zijn

Houd er ook rekening mee dat 2 a 3 keer je lichaamsgewicht aan eiwit een gemiddelde is. Wil zeker niet zeggen dat jij daar genoeg of misschien juist te veel aan hebt. Daar kom je achter naarmate je traint, uitproberen dus.

[Link niet meer beschikbaar]

Op dezelfde site, als je even verder had gezocht ;)
Gewoon even invullen en onderaan bereken je je eiwitbehoefte, vetbehoefte en koolhydraatbehoefte (dit klopt niet precies!!) je moet na een tijdje je voedingsschema aanpassen...

Terug
Naar boven