MuscleMeat

Eiwitrijke voeding

Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
70kg
Vetpercentage
8%
Hallo, ik ben 17 jaar oud en ik wil weten of mijn voeding schema voor het chutten/shredden een beetje goed is
Graag een reactie wat je ervan vind en graag tips of verbeteringen!
Mijn schema:

Sochtends:
Wat ik door me strot krijg

Tussedoor: nootjes (water/green tea)

10uur: 1 ei, 1 boterham (kipfilet/tonijn) 1 proteïne shake

Tussedoor: nootjes (water/green tea) / banaan

Half 1: 2 boterham (kipfilet/tonijn) & water

Tussedoor nootjes (water/green tea) / appel

3 uur: 1 ei, 1 boterham (kipfilet/tonijn) 1 proteïne shake

Tussedoor nootjes (water/green tea)

Avondeten

Sporten
Magnificent (post workout shake body&fit)
Whey perfection body en fit

Yoghurt musli van noten zaden en gedroogd fruit

Slapen

Graag een reactie
Ben btw 1,83 lang
67 kilo (maar)
17 jaar

Heb je met die stats uberhaupt wel vet om kwijt te raken? Kan het me oprecht haast niet voorstellen...

wat wil je dat we zeggen zonder dat je ons van macros voorziet..

Wat wil je cutten? Bulk eerst nog maar eens even door. Heb je je uberhaupt wel ingelezen over voedingsschema's? EKV behoefte's etc.

• Topic Starter Topic Starter
Jaa ik heb nog veel buikvet wat ik graag kwijt wil raken, ookal weeg ik zo weinig geen idee hoe, maarja hoe raak ik dt kwijt en met welke voeding

Nee, je schema is niet goed. Je schrijft "wat ik door mijn strot krijg". Denk je dat wij op basis daarvan kunnen inschatten wat je eet? hoeveel? Zoals hierboven gezegd is, wil je afvallen of aankomen, bereken je behoeftes en maak daarvan een schema. Als je niet meet, weet je niet wat je eet en weet je ook niet of je zult aanvallen of aankomen.

Zoals ik al zij ik wil afvallen rond me buik, sochtends is meestal een boterham pindakaas, en hoe wil ik dat "meten" ?

Je kan uitrekenen wat een stuk brood weegt en wat de voedingswaarden zijn. Als je weet dat er 20 gram pindakaas op je boterham gaat, weet jet och ook wat de voedingswaarde zijn?

Je kan niet plaatselijk vet verbranden. Als je afvalt, val je overal af. Vaak eerst in je gezicht, rug en benen. Als laatste de hardnekkige plekken, zoals de welbekende 'lovehandles' en buik :) Dus je moet in zijn geheel afvallen. Ik wil je best helpen met je doel te halen, maar dan moet je zelf ook wat moeite willen doen. Jij wil immers je doel halen, het zal mij een worst wezen als jij het haalt of niet. Dus doe maar moeite door een goed schema te maken, dan willen wij je hier wel helpen het te bereiken. Dat is geen probleem, maar dan zul je echt zelf wat moeten doen en onze adviezen aannemen. Op deze manier kunnen we je echt niet helpen

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:49 ----------

Dan klopt je 10% claim ook niet. :o
Met 10% heb je immers al een sixpack.. ik snap dan ook niet waarom hij nog wil afvallen??????:rolleyes:
6767360.jpg

bro je moet sowieso niet eten wat je door je strot krijgt, gewoon een vast ontbijt met veel eiwit bijvoorbeeld havermout met halfvolle melk en schep whey is een goed ontbijt, je moet jezelf leren eten

Je kan uitrekenen wat een stuk brood weegt en wat de voedingswaarden zijn. Als je weet dat er 20 gram pindakaas op je boterham gaat, weet jet och ook wat de voedingswaarde zijn?

Je kan niet plaatselijk vet verbranden. Als je afvalt, val je overal af. Vaak eerst in je gezicht, rug en benen. Als laatste de hardnekkige plekken, zoals de welbekende 'lovehandles' en buik :) Dus je moet in zijn geheel afvallen. Ik wil je best helpen met je doel te halen, maar dan moet je zelf ook wat moeite willen doen. Jij wil immers je doel halen, het zal mij een worst wezen als jij het haalt of niet. Dus doe maar moeite door een goed schema te maken, dan willen wij je hier wel helpen het te bereiken. Dat is geen probleem, maar dan zul je echt zelf wat moeten doen en onze adviezen aannemen. Op deze manier kunnen we je echt niet helpen

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:49 ----------

Met 10% heb je immers al een sixpack.. ik snap dan ook niet waarom hij nog wil afvallen??????:rolleyes:
6767360.jpg

Tuurlijk ik wil graag wr hard aan werken bedankt, kan je mij vertellen hoe ik wat uireken met mijn schema wat ik precies noet uitrekenen en dan zal ik zsm aan de slag gaan

---------- Toegevoegd om 09:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:55 ----------

bro je moet sowieso niet eten wat je door je strot krijgt, gewoon een vast ontbijt met veel eiwit bijvoorbeeld havermout met halfvolle melk en schep whey is een goed ontbijt, je moet jezelf leren eten

Ja hb je gelijk in maarja, ik krijg soms niet veel op in de ochtend

Natuurlijk wil ik je daarbij helpen. Het is eigenlijk best simpel en het gaat je zeker lukken. No problem, soms heb je even een ei-opener nodig :P

Ik kan dingen allemaal voor je gaan typen, maar als het al getypt is, vergeet ik niets. Je zou deze even moeten doornemen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/

Je kan deze sites ook gebruiken om je TDEE uit te rekenen. Je dagelijkse energieverbruik. Energie haal je uit koolhydraten, eiwitten en vetten. Samen heten die macro-nutriënten. Die term ga je nog vaak tegen komen.

Link: http://iifym.com/tdee-calculator/

Ik heb het vast even voor je gedaan, afgaande je statestieken in je profiel kloppen:
Your BMR is (energie wat je nodig hebt in rust - hele dag op bed liggen, geen beweging):
1734 CALORIES/DAY

Your TDEE is (dagelijkse activiteit incl 3x sporten per week):
2384 CALORIES/DAY

Alss je dan wilt gaan afvallen, zou ik op ongeveer 2000kcal zitten. Dat moet je dan dagelijks bijhouden in myfitnesspal. Meten is immers weten.

En probeer vooral te leren ontbijten, op den duur gaat het wel. Je kan beginnen met eiwitshakes met havermeel bijv. Dat doe ik zelf ook. 2 scheppen havermeel, 1 schep whey en een handje noten oid. Het hoeft niet, zolang je dagelijks maar op 2000kcal (of wat je zelf berekend) uit komt. NIet meer, want dan gaat het ten koste van je resultaat.

Succes!

6767360.jpg

ligt het aan mij of ziet de body op 15% er zeker even droog uit als die op 10% :P

Bij de abs misschien wel, bij de borst zie je wel aardig verschil. Maar je hebt gelijk hoor, een andere belichting en/of foto hoek kan een wereld van verschil maken voor het oog.

Ik wil wel graag het hele jaar op 3-4% staan, alleen helaas niet haalbaar...

Terug
Naar boven