AndroidHealthClinic

Eiwitten

No0T87

Novice
Waardering
0
mijn moeder is dietiste, en die zegt dat ik al te veel eiwitten eet, en dat het geen nut heeft om het te kopen. Dat er in melk vlees en kaas enzo al genoeg zit.

Wat hebben jullie hierop te zeggen?

ik wilde zelf ook whey kopen, maar ze raadt het me af...

diëtisten en bb'ers :finger: ... dat botst ;)

• Topic Starter Topic Starter
ja dat dacht ik ook al
maar werkt het wel dan?

als je al je eiwitten uit je voeding kan halen des te beter,
maar
1) op sommige momenten (na de training, 's ochtends) is whey gewoon beter omwille van zn snelle opname
2) uit ervaring weet ik dat het niet àltijd even makkelijk is om al je eiwitten uit 'gewone voeding' te halen
om te groeien heb je nu eenmaal eiwitten nodig en om het in jouw woorden te zeggen: je zal heel wat "melk vlees en kaas enzo" naar binnen moeten werken om aan je hoeveelheid eiwitten te komen
3) 'afwisseling' in eiwitten is toch ook wel een motief

Helaas hebben veel dietisten een groot vooroordeel tegen eiwitten in het algemeen en supplementen in het bijzonder. Altijd komt weer het zelfde verhaal als je voldoende eet zitten de eiwitten er bij. Feit is dat je dan niet alleen vrijwel de hele dag zit te eten, eiwitten zijn in onze dagelijkse voeding vrijwel altijd gekoppeld aan koolhydraten en vetten. En het mag genoegzaam bekend zijn als je hier teveel van binnenkrijgt kan je een harde fysiek wel vergeten.

Sorry maar het advies van je moeder om meer Kaas te eten is BS, kaas is te vet om als grote eiwitbron te gebruiken.

Gebruik rood vlees (zonder vet) om in massa toe te nemen, en wit vlees (gevogelte) en vis als je droog gaat. Vul eventueel je eiwitten aan met schone supplementen die zowel snelle (Whey Isolaat) als langzamere (ei eiwit en casseinaten) bevatten. Voor toename van spiermassa zal je dicht tegen de 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht moeten gaan zitten. Teveel hieronder zal het onmogelijk worden om spiermassa toe te laten nemen, teveel erboven heeft geen zin en mogelijk zelfs een negatief effect op je testoteron spiegel. Let wel ik heb het hier over echt natural, bij AS gebruik kan de eiwitopname verder opgeschroefd worden door de sterk verhoogde stofwisselingsprocessen.

Henk van der Stoep

Is het nuttig als je enkel na de training (3x per week) 30 gram whey neemt, omdat het anders te kostelijk wordt voor me

je moet hier ook vanuit gaan dat je een BBer bent he en geen "normaal" persoon die gewoon niet wil groeien meer is altijd beter behalve bij vetten dan

stoep zei:
... Voor toename van spiermassa zal je dicht tegen de 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht moeten gaan zitten. Teveel hieronder zal het onmogelijk worden om spiermassa toe te laten nemen, teveel erboven heeft geen zin en mogelijk zelfs een negatief effect op je testoteron spiegel. Let wel ik heb het hier over echt natural, bij AS gebruik kan de eiwitopname verder opgeschroefd worden door de sterk verhoogde stofwisselingsprocessen.

Henk van der Stoep

Kan iemand dit bevestigen? Ik vind het zelf helemaal niet moeilijk om veel eiwitten te eten (lekker veel kwark/tonijn/kip yummie), ik zit dan ook op min. 3 gram eiwit/kg lichaamsgewicht (VVM) per dag. Maar dit heeft vast te maken omdat ik net pas begin met 63 kg VVM :o Anyhow, bevestiging iemand?

2 gram per lichaamsgewicht klopt!

zoizo als je wat meer wil groeien zouje misschien toch een whey protein moeten nemen, ook al is het alleen na het trainen, maar die is ook heel belangrijk even alles snel vullen met snelle eiwitten.

en daarna moet je natuurlijk ook goed eten, en probeer kaas te kopen die niet zo veel vet bevat.

bquiroga zei:
Kan iemand dit bevestigen? Ik vind het zelf helemaal niet moeilijk om veel eiwitten te eten (lekker veel kwark/tonijn/kip yummie), ik zit dan ook op min. 3 gram eiwit/kg lichaamsgewicht (VVM) per dag. Maar dit heeft vast te maken omdat ik net pas begin met 63 kg VVM :o Anyhow, bevestiging iemand?

Wat Stoep zegt klopt.

Meer dan 2 gram per kg vvm heeft geen zin. Maar je kan beter teveel dan te weinig nemen, de rest pis je weer uit.

Eiwitten zijn voor mietjes, transvetten for life.

Probeer maar eens een poosje te groeien zonder eiwit-supplementen... gaat prima hoor.

stoep zei:
Helaas hebben veel dietisten een groot vooroordeel tegen eiwitten in het algemeen en supplementen in het bijzonder. Altijd komt weer het zelfde verhaal als je voldoende eet zitten de eiwitten er bij. Feit is dat je dan niet alleen vrijwel de hele dag zit te eten, eiwitten zijn in onze dagelijkse voeding vrijwel altijd gekoppeld aan koolhydraten en vetten. En het mag genoegzaam bekend zijn als je hier teveel van binnenkrijgt kan je een harde fysiek wel vergeten.

Sorry maar het advies van je moeder om meer Kaas te eten is BS, kaas is te vet om als grote eiwitbron te gebruiken.

Gebruik rood vlees (zonder vet) om in massa toe te nemen, en wit vlees (gevogelte) en vis als je droog gaat. Vul eventueel je eiwitten aan met schone supplementen die zowel snelle (Whey Isolaat) als langzamere (ei eiwit en casseinaten) bevatten. Voor toename van spiermassa zal je dicht tegen de 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht moeten gaan zitten. Teveel hieronder zal het onmogelijk worden om spiermassa toe te laten nemen, teveel erboven heeft geen zin en mogelijk zelfs een negatief effect op je testoteron spiegel. Let wel ik heb het hier over echt natural, bij AS gebruik kan de eiwitopname verder opgeschroefd worden door de sterk verhoogde stofwisselingsprocessen.

Henk van der Stoep

IMO is 3 kg eiwit per kg WEL effectief. Ik ga er goed op! Zeker bij ergogenics gelezen over daling testosteron spiegel :cool:

• Topic Starter Topic Starter
heeft het dus wel net om die whey te kopen?
want dan doe ik het gewoon, en dan kijk ik zelf ook even

is dat dan positief? ee daling van je testosteronspiegeling ??? ???

Zelda zei:
Meer dan 2 gram per kg vvm heeft geen zin. Maar je kan beter teveel dan te weinig nemen, de rest pis je weer uit.

ben ik het niet mee eens.
ik ben voorstander om minstens 2,2 gr / kg te nemen tot wel 3,3 gr.

En de rest uit pissen bestaad helemaal niet dude.

Terug
Naar boven