XXL Nutrition

Electrostimulatie

diego15

Novice
Waardering
0
Mensen,

De laatste tijd hoor ik steeds meer en meer over electrostimulatie praten voor spieropbouw, als toevoeging op het klassieke trainen.

Ik vroeg me af of hier iemand ervaring mee heeft en wat in het algemeen hiervan verwacht kan worden. Ik heb het uiteraard over professionele apparatuur zoals Compex e.d.

Graag jullie mening!
Bedankt
Diego

Als je spieruitval dmv zenuwschade hebt is het idd een geweldige aanschaf.
Succes ermee

Hmm als het maar niet zoiets als tell sell is (in 30 seconden een platte sexy wasbord buik :D). Nee, maar ben wel benieuwd naar wat het effect van zoiets is!
Heb trouwens geen idee wat het is, heb er alleen een rare gedachte bij he (tell sell ;)).
Maar mensen met ervaring, brand los!

ik denk dat je het eerder kunt gebruiken als recovery, dus de dag na je training de getrainde spiergroepen met zo'n machine aanpakken om de doorbloeding te stimuleren.

Wakaera zei:
ik denk dat je het eerder kunt gebruiken als recovery, dus de dag na je training de getrainde spiergroepen met zo'n machine aanpakken om de doorbloeding te stimuleren.

Dat lijkt mij ook het beste.

Ik had verhalen gelezen van mensen die wel een heeeel klein beetje meer spier kregen zonder ooit een barbell aan te raken, maar dan door zo'n tell sell ding te gebruiken en niet zo'n professionele. Echter, veel lui die die shit kopen hebben een dikke pens en die stroomstootjes komen daar niet doorheen en zul je helemaal geen resultaten zien (niet gebruiken in de bulk dus :P )

[quote[De laatste tijd hoor ik steeds meer en meer over electrostimulatie praten voor spieropbouw[/quote]

Wat is er mis met het klassieke bloed, zweet en tranen?

Voor zover ik weet wordt electrostimulatie ingezet bij revalidatie. Op mensen met bandletsels, neuromusculaire aandoeningen et cetera.

Daarnaast heeft het, net als massage, een melkzuurvelagende werking. Echter is het effect op de recuperatie zo gering, dat het weinig zoden aan de dijk zet.

Laatst bewerkt:
De electro-stimulatie apparaten kunnen dienst doen als tijdelijke blijdschapgever aan mensen die denken dat ze er spieren mee kunnen kweken...
In werkelijkheid is er van spiergroei geen sprake, noch van een afslankeffect.
Het enige wat er van afslankt is je bank- of girosaldo.
Het zijn kul-apparaten.

ALarz zei:
De electro-stimulatie apparaten kunnen dienst doen als tijdelijke blijdschapgever aan mensen die denken dat ze er spieren mee kunnen kweken...
In werkelijkheid is er van spiergroei geen sprake, noch van een afslankeffect.
Het enige wat er van afslankt is je bank- of girosaldo.
Het zijn kul-apparaten.

helemaal mee eens :cool:

Terug
Naar boven