AndroidHealthClinic

elke dag trainen?

krueger26

Novice
Waardering
0
Hoi,
Ik ben nu al een tijdje bezig met fitnessen. Ik train elke dag en dit is mijn trainingschema:
ma: borst, biceps buik en onderarmen
di: rug, schouders en triceps
wo:borst, biceps buik en onderarmen
do:rug, schouders en triceps
vr:borst, biceps buik en onderarmen
za:rug, schouders en triceps
zo: rust

Nog een vraag:
Ik wil ook aan komen want ik weeg nu nog 67 en wil rond de 75 gaan zitten.
wat ik nu elke dag eet is:

8.00: cruesli met yoghurt
10.00: 4 sneden bruin brood met kaas en ham
12.00: 4 sneden bruin brood met tonijn
14.00: 4 sneden brood met ham en kaas soms met een ei.
16.00: 4 sneden boord met tonijn of lasagne of kip met rijst.
18.00: avond eten wat mijn moeder kookt ( vlees, aardappelen en groente, pasta of kip met rijst.
20.00: kwark of gezouten pinda's
is dit een goed schema of moet ik er veel aan veranderen.
alvast bedankt
Gr. Freddy

@ trainen: iedereen gaat hier zeggen: niet elke dag trainen.

... maar ik ben een voorstander van 5 x per week trainen, als je de tijd hebt.
je komt dan sneller in het heilige super-ritme, en je houdt het langer vol.

Tlijkt me een soort van split :) Ik vind het nice. Ik trainde vroeger soms 5x per week full body xD. Nu wacht ik tot de spierpijn over is :P En af en toe een echt zware training erin :)

En damn jij eet veel xD , moet normaal geen probleem zijn , gwn doordoen. En mss af en toe wat rusten jah :P Ik heb er ook moeite mee ,trainen is een verslaving maar door te rusten gain je pas echt :') hoe raar het ook voelt.

Dit gaat te veel zijn als je niet kuurt.
Elke dag trainen gaat wel maar dan niet elke spiergroep 3 keer per week.

Probeer bv rug en biceps en borst en triceps te combineren , Bv rug en biceps combineren en borst en triceps.

Doe bv maandag : rug , biceps , onderarmen , achterkant schouders ( gebruik je bij optrekken als je dit in je schema hebt kun je worden je achterkant schouders belast tijdens deze oefening. Dan kun je beter die dag ze helemaal doen inplaats van ze op te splitsen)

Dinsdag : Borst , triceps , buik ( breezah dag ) ( bankdrukken en dippen of wat doe je? )

Woensdag : Schouders en benen ( serieus man , train je benen)
Doe voor schouders zeker Military press , en zijkant goed aanpakken voorkant heb je deels meegepakt met borst ( als je bankdrukt of dipt ) dus niet teveel meer trainen. Als je naar de gym gaat probeer er te squatten.

Donderdag : rust ?

repeat

Ongeveer wat ik nu doe maar varieert veel.

Aan je voedingsschemavindt ik niet zoveel mis maar verander 20:00 met gewoon noten en die kwark voor zo'n 10-30min voor je gaat slapen , in kwark zitten trage eiwitten ideaal voor de nacht.

Ik train ook bijna elke dag maar ik houd toch een ander schema aan zodat ik om de 3 dagen rond ben. Dus:

Maandag borst, biceps
Dinsdag benen, schouders
Woensdag Rug, triceps
Donderdag borst, biceps enz.

Dit vindt ik persoonlijk een goed programma wat bij mij past maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

@ trainen: iedereen gaat hier zeggen: niet elke dag trainen.

... maar ik ben een voorstander van 5 x per week trainen, als je de tijd hebt.
je komt dan sneller in het heilige super-ritme, en je houdt het langer vol.

Dat heeft een reden.

1. Je hebt tijd nodig om te herstellen
2. Elke dag trainen leidt tot overtraining en blessure's

Ik train ook bijna elke dag maar ik houd toch een ander schema aan zodat ik om de 3 dagen rond ben. Dus:

Maandag borst, biceps
Dinsdag benen, schouders
Woensdag Rug, triceps
Donderdag borst, biceps enz.

Dit vindt ik persoonlijk een goed programma wat bij mij past maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Waarom neem je borst en biceps en rug en triceps? Je weet toch dat biceps de 'assisterende' spier is bij een rugtraining , en triceps zijn die bij een borst training. Waarom neem je die niet samen? Geeft ze meer rust.

Bedoel je nu dan dat ik de biceps en triceps nog op een aparte dag kan doen? Een andere reden is dat ik dit schema doe dat de meeste spieren na 48 uur hersteld zijn.

Bedoel je nu dan dat ik de biceps en triceps nog op een aparte dag kan doen? Een andere reden is dat ik dit schema doe dat de meeste spieren na 48 uur hersteld zijn.

Leg mij is uit hoe je spieren binnen 48u kunnen herstellen als je ze 6 dagen op rij belast.

dus dat gaat dus niet, ok dan heb ik weer wat geleerd. Dacht altijd door goed te eten en te rusten dat dat wel goed was.

Ok, dan zal ik dat eens proberen. Bedankt.

Succes, ik zou zelf toch echt 3x per week trainen hoor....

Dat heeft een reden.

1. Je hebt tijd nodig om te herstellen
2. Elke dag trainen leidt tot overtraining en blessure's

snap wat je bedoelt. het was eigenlijk een beetje topic kaping van mij. meeste mensen onderschatten hoe belangrijk het is om in een goed trainings ritme te komen. ik pak 4x per week de dumbels, andere dagen cardio.

hoi ik train ook elke dag maar mijn schema ziet er ook iets anders uit hoor
hier zie je hoe mijn training er uit ziet
maandag/
deadlift/rug/biceps/polsen/buik
dinsdag/
squat/benen/schouders/buik
woensdag/
benchpres/borst/triseps/buik
donderdag/
deadlift/rug/biceps/polsen/buik
vrijdag/
squat/benen/schouders/buik
zaterdag/
benchpres/borst/triseps/buik
zondag/
buik

http://www.myspace.com/zwikkie

als je serieus squat, ik bedoel geen 3 setjes maar 6 tot 8 sets, dan kun je dat maar één keer per week. doe je dit twee keren per week, wil dat zeggen dat je je benen niet hard genoeg traint.

@ skydirk....check zwikkies foto's....ze squat serieus!

Hoi,
Ik ben nu al een tijdje bezig met fitnessen. Ik train elke dag en dit is mijn trainingschema:
ma: borst, biceps buik en onderarmen
di: rug, schouders en triceps
wo:borst, biceps buik en onderarmen
do:rug, schouders en triceps
vr:borst, biceps buik en onderarmen
za:rug, schouders en triceps
zo: rust

Slechtste trainingsschema wat ik ooit heb gezien. Hiermee zal het echt nooit wat worden. Behalve een schouderblessure.

Sorry maar kan er echt niets anders van maken

als je serieus squat, ik bedoel geen 3 setjes maar 6 tot 8 sets, dan kun je dat maar één keer per week. doe je dit twee keren per week, wil dat zeggen dat je je benen niet hard genoeg traint.

O ja? ik doe toch echt 3x per week 5x5 serieus squatten. En ik ga toch echt voluit.

Terug
Naar boven