AndroidHealthClinic

elke dag trainen?

neg. kritiek geven is toch zooo easy...

maandag : borst schouder tricep
dinsdag : benen
woensdag rug bicep
donderdag : zoals maandag
vrijdag : zoals dinsdag
zaterdag : zoals woensdag
zondag : rusteeeeeeeeeeeeeeen of wat buik en cardio...

zo doe ik het al een paar maand, met goeie resultaten volgens m'n collega's hier op t werk ;-)

natuurlijk geen uren aan een stuk trainen, maar kort en krachtig.
goed opwarmsetje : bv bankdrukken : 15 x 40 kg en dan 10 x 70, 10 x 80 enz...

heb ook een logje, check it out zou ik zeggen!
greetz en veel trainingsgenot!

Elke dag trainen is beetje teveel. je lichaam moet een dag kunnen rusten. Zlef train ik 5 keer per week. Is toch voldoende.

• Topic Starter Topic Starter
Probeer bv rug en biceps en borst en triceps te combineren , Bv rug en biceps combineren en borst en triceps.

Doe bv maandag : rug , biceps , onderarmen , achterkant schouders ( gebruik je bij optrekken als je dit in je schema hebt kun je worden je achterkant schouders belast tijdens deze oefening. Dan kun je beter die dag ze helemaal doen inplaats van ze op te splitsen)

Dinsdag : Borst , triceps , buik ( breezah dag ) ( bankdrukken en dippen of wat doe je? )

Woensdag : Schouders en benen ( serieus man , train je benen)
Doe voor schouders zeker Military press , en zijkant goed aanpakken voorkant heb je deels meegepakt met borst ( als je bankdrukt of dipt ) dus niet teveel meer trainen. Als je naar de gym gaat probeer er te squatten.

Donderdag : rust ?

repeat

Ongeveer wat ik nu doe maar varieert veel.

Aan je voedingsschemavindt ik niet zoveel mis maar verander 20:00 met gewoon noten en die kwark voor zo'n 10-30min voor je gaat slapen , in kwark zitten trage eiwitten ideaal voor de nacht.

ALvast bedankt voor je tips.
Even over de dagen in het weekend kan ik niet altijd trainen zondags zoiezo nooit kan ik dan deze training aan houden:
Ma: rug, biceps, onderarmen en buik
di: borst, triceps en schouders
wo: rust
do: rug, biceps, onderarmen en buik
vr: borst, triceps en schouders
za: rust
zo: rust
Is dit beter of moet ik er nog wat aan veranderen?
Ik zit ook op voetbal dus mijn benen hoef ik niet te trainen, ze zijn al goed gevormd ;)

Gewoon uit interesse. Heb je al gerporbeerd 1 maal te doen per week en kan je dan niet meer gewicht nemen?

Nee nog niet geprobeerd, maar ik ga vanaf volgende week weer split trainen met gewoon tussen de 8 en 12 herhalingen. Ben zelf ook benieuwd hoe dit zal gaan.

Even over de dagen in het weekend kan ik niet altijd trainen zondags zoiezo nooit kan ik dan deze training aan houden:
Ik zit ook op voetbal dus mijn benen hoef ik niet te trainen, ze zijn al goed gevormd ;)

Nee op zich kan dit wel. Wees alleen voorzichtig met je schouders. En sla een training over als je nog spierpijn hebt van de vorige keer.

Squats hamstring oefeningen en olympische lifts zijn juist goede ondersteunde oefeningen voor voetbal het zal je een snellere sterkere betere speler maken ;)

Beste mensen, ieder schema voor zich. Zorg er gewoon voor dat je niet overtraint en ga dus svp niet elke dag volle kracht pompen als een gek. Nutteloos en zonde.

Probeer gewoon verschillende schema's en kijk waar jij het beste bij voelt.
Er valt geen perfect schema te maken, gezien het vaak (zou moeten) wissel(t)(en).

Ik zelf train 5 dagen per week. Train elke keer welke spiergroep mij het meest bevalt, zolang er maar 48 uur rust tussen zit. Train hoe jij je lekker voelt.

Bovengenoemde ter info.

Gr,

I.

Nee op zich kan dit wel. Wees alleen voorzichtig met je schouders. En sla een training over als je nog spierpijn hebt van de vorige keer.

Squats hamstring oefeningen en olympische lifts zijn juist goede ondersteunde oefeningen voor voetbal het zal je een snellere sterkere betere speler maken ;)

Idd , ik zat ook in het voetbal vroeger dacht ook dat mijn benen niet slecht waren. Train je benen man , zul je sterker en sneller van worden. Explosief squatten!

Ziet er beter uit.
Hoeveel oefeningen doe je per spier groep op een dag?
En benen ? Waarom die er niet bij ? Ook al wil je geen bredere benen , oefeningen zo als squat en deadlift belasten je hele core dit kan je niet vervangen door andere oefeningen.

sometimes less is more

Less is more!

Beste mensen, ieder schema voor zich. Zorg er gewoon voor dat je niet overtraint en ga dus svp niet elke dag volle kracht pompen als een gek. Nutteloos en zonde.

Er valt geen perfect schema te maken, gezien het vaak (zou moeten) wissel(t)(en).

Ik zelf train 5 dagen per week. Train elke keer welke spiergroep mij het meest bevalt, zolang er maar 48 uur rust tussen zit. Train hoe jij je lekker voelt.

Hier kan ik me wel bij aansluiten. Dit werkt ook het beste voor mij denk ik.;)

Hier kan ik me wel bij aansluiten. Dit werkt ook het beste voor mij denk ik.;)

Bedoel je nu weer je eigen schema?

Probeer bv rug en biceps en borst en triceps te combineren , Bv rug en biceps combineren en borst en triceps.

Doe bv maandag : rug , biceps , onderarmen , achterkant schouders ( gebruik je bij optrekken als je dit in je schema hebt kun je worden je achterkant schouders belast tijdens deze oefening. Dan kun je beter die dag ze helemaal doen inplaats van ze op te splitsen)

Dinsdag : Borst , triceps , buik ( breezah dag ) ( bankdrukken en dippen of wat doe je? )

Woensdag : Schouders en benen ( serieus man , train je benen)
Doe voor schouders zeker Military press , en zijkant goed aanpakken voorkant heb je deels meegepakt met borst ( als je bankdrukt of dipt ) dus niet teveel meer trainen. Als je naar de gym gaat probeer er te squatten.

Donderdag : rust ?

repeat

Ongeveer wat ik nu doe maar varieert veel.

Aan je voedingsschemavindt ik niet zoveel mis maar verander 20:00 met gewoon noten en die kwark voor zo'n 10-30min voor je gaat slapen , in kwark zitten trage eiwitten ideaal voor de nacht.

Bedankt voor t advies ;)
Kan dit wel dan?
ma: borst, biceps buik en onderarmen
di: rug, schouders en triceps
wo:rust
do:borst, biceps buik en onderarmen
vr:rug, schouders en triceps

Ziet er beter uit.
Hoeveel oefeningen doe je per spier groep op een dag?
En benen ? Waarom die er niet bij ? Ook al wil je geen bredere benen , oefeningen zo als squat en deadlift belasten je hele core dit kan je niet vervangen door andere oefeningen.

Ik doe 4 oefeningen per spiergroep en dan 10, 8, 6, 6 herhalingen.
Ik heb bijna geen tijd om dan mijn benen erbij te pakken want ik ben elke avond redelijk laat thuis, moet ik ze per see trainen dan?

Bedankt voor t advies ;)
Kan dit wel dan?
ma: borst, biceps buik en onderarmen
di: rug, schouders en triceps
wo:rust
do:borst, biceps buik en onderarmen
vr:rug, schouders en triceps

..... wat voor tips kreeg je ? Om spiergroepen te combineren zodat je ze optimale rust kan geven , wat doe jij biceps en onderarmen op maandag en dan de dinsdag rug waarbij de assisterende spiergroep biceps en onderarmen zijn ( optrekken , BOR ) waarom neem je niet gewoon rug bicep onderarmen de ene dag en borst en tricep de andere?

..... wat voor tips kreeg je ? Om spiergroepen te combineren zodat je ze optimale rust kan geven , wat doe jij biceps en onderarmen op maandag en dan de dinsdag rug waarbij de assisterende spiergroep biceps en onderarmen zijn ( optrekken , BOR ) waarom neem je niet gewoon rug bicep onderarmen de ene dag en borst en tricep de andere?

ja sorry bedoel ik ook:
ma: rug biceps, onderarmen en buik
do: rug biceps, onderarmen en buik
dit bedoel ik eiglijk is het zo wel goed dan of te veel rust in het weekend?

ja sorry bedoel ik ook:
ma: rug biceps, onderarmen en buik
do: rug biceps, onderarmen en buik
dit bedoel ik eiglijk is het zo wel goed dan of te veel rust in het weekend?

Ik zou in iedere geval je buik niet zoveel trainen en in 1 van je rust dagen benen trainen m.a.w squatten , traint je hele lichaam ( traint je core zoals geen andere buikspieroefeningen ooit kunnen doen ).

Ik zou in iedere geval je buik niet zoveel trainen en in 1 van je rust dagen benen trainen m.a.w squatten , traint je hele lichaam ( traint je core zoals geen andere buikspieroefeningen ooit kunnen doen ).

Ja is goed zal k doen en dan gewoon wat gewichten erbij neem ik aan...?
en waarom zegt iedereen dat ik uit moet kijken voor men schouders? overbelast ik ze ofso..??

Terug
Naar boven