Fitness Seller

Elke trainingsdag Pull Ups!

Ik strek nl. wel helemaal uit. Doe dan 4 sets.
3 sets van 8, en 1 van 6. Meer red ik op dit moment nog niet.

Das keurig zoals het hoort! :)
En heel wat beter dan ik het kan. . :o... dit was pas de 4 de keer dat ik pull-ups deed..

Elke trainingsdag vind ik zelf iets te veel. Ik doe het 2x in de week op beide upper dagen, weighted pull ups en chin ups.

gewoon voortdoen. ik ben ook zo begonnen. wat ik soms doe is een rugzak aandoen van 5kg en na zo'n paar trainingen weer zonder rugzak en dan ga je zien dat dit plotseling een stuk makkelijker wordt.

---------- Toegevoegd om 18:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:50 ----------

Even hier op voortboorduren. Hoe doen jullie je Pull-ups? En dan doel ik op uithangen of niet. Zie vaak gasten Pull-ups doen, maar die strekken niet helemaal hun armen, ja, zo kan ik het ook.. :)

ik strek ook helemaal uit en doe de beweging redelijk traag en correct. ik denk dat ik ongeveer 40 seconden doe voor 8 pull up's en 1min30sec tussen elke set.

We hebben op de gym een gewichtsriem. Maar die heb ik nog niet nodig.. :)

Ik doe ze 3x per week. Verzwaard met een 10kg vest. Ik maak dan 10 sets van 3 reps en pak 45-50sec rust tussen elke set. Ik verhoog wekelijks het aantal sets, maar het aantal reps/herhalingen houdt ik contstant. Pas wanneer ik 15 setjes van 3 reps met 10kg vest kan maken, verhoog ik naar 4 reps per set, en begin ik bij 8 setjes en werk weer wekelijks op naar 15 setjes van 4 reps...

Bijv:

Dag 1,3,5 : 10 sets, 3 reps
Dag 8,10,12: 11 sets, 3 reps
Dag 15,17,18: 12 sets, 3 reps
Dag 20: in 5 minuten zoveel mogelijk herhalingen/setjes max, all out (as many sets+reps as possible in die 5 min.)
Dag 22,24,26: 13 sets, 3 reps
Dag 29,31,33: 14 sets, 3 reps
Dag 36,38,40: 15 sets, 3 reps
Dag 42: 3 setjes max, all out (as many sets as possible)
Week 6 (Dag 43) 8-10 sets, 4 reps.

Zodoende train ik vrijwel nooit tot failure, maar blijf ik wel in de hypertrophy reprange (30-45 reps per workout) en ben ik in 10 minuten klaar aangezien ik elke set op de minuut rust (every minute on the minute) wordt dat ook wel genoemd... dus korte rust --> hypertrophy.
Elke 3e week doe ik zoveel mogelijk reps/sets in 5 minuten tijd of 3 max setjes met 2 minuten rust tussen elke set.
Geeft in elk geval goede progressie!

Heb het ook een tijd gedaan. Groeide echt enorm snel vergeleken met andere spiergroepen.

Ik heb dit de voorbije jaren ook altijd gedaan. Zeker 2 a 3 x in de week pull ups doen. Ik ben er zelf op vele vlakken op vooruit gegaan, zeker biceps zijn daardoor ook veel sterker geworden.

Terug
Naar boven