XXL Nutrition

Nieuws Els clottemans schuldig!

dat de parachute gesaboteerd is, is zeker dacht ik?
maar waarom zelfmoord uitsluiten? die driehoeksrelatie duidt toch ook niet op (naar onze normen) volledige geestelijke gezondheid, de meeste mensen kunnen zoiets niet aan.

Het is niet direct geestelijk ongezond. Genoeg mensen die er op los swingen. Wel heb je gelijk dat niet iedereen het aan kan en dat er ook snel emoties kunnen vrijkomen die een mens de controle kan doen laten verliezen. Wat ik uit het relaas opmerk is dat dan vooral de vrouw die hier terecht staat die emotioneel niet zo stabiel was (bijv. dat ze het erg vond als ze haar minnaar en die ander Els in de slaapkamer hoorden - als je weet dat je iets begint met iemand die al getrouwd is dan moet je ook niet zeiken vind ik :D)

Het is niet direct geestelijk ongezond. Genoeg mensen die er op los swingen. Wel heb je gelijk dat niet iedereen het aan kan en dat er ook snel emoties kunnen vrijkomen die een mens de controle kan doen laten verliezen. Wat ik uit het relaas opmerk is dat dan vooral de vrouw die hier terecht staat die emotioneel niet zo stabiel was (bijv. dat ze het erg vond als ze haar minnaar en die ander Els in de slaapkamer hoorden - als je weet dat je iets begint met iemand die al getrouwd is dan moet je ook niet zeiken vind ik :D)

swingen tot daar aan toe, dan hebben beide partners andere coïtusuele contacten, maar wat ik begrijp van deze situatie is dat els 1 en els 2 beide trouw waren aan die marcel, maar marcel mocht van 2 walletjes eten:P
dat brengt meestal wel de nodige frustraties mee, en mensen die dat soort relaties hebben zijn, zoals ik al zei, meestal niet bij hun volle verstand:)

Laatst bewerkt:
Jezus waar slaat dat nou om op zo'n uitvoerige manier de reactie van de nabestaanden te omschrijven. Wat een ranzig ramptoeristenkrantje.

............

Laatst bewerkt:
Heel het proces berustte op profiling. Leek wel een heksenjacht.

Zelf kan ik het niet geloven dat de echtgenoot 5 jaar lang 'niets door had' van de affaire. Zijn vrouw ging elke week, of het nu hard stormde of niet, een weekend (!) lang parachute springen. In de krant meermaals uitdrukkelijk komen zeggen 'ik zie haar nog steeds graag, ze was zo goed, mijn godin, ...', dan maak je jezelf verdacht , IMO. Of was is hij misschien echt zo een emotionele dweil?

Heel het proces berustte op profiling. Leek wel een heksenjacht.

Zelf kan ik het niet geloven dat de echtgenoot 5 jaar lang 'niets door had' van de affaire. Zijn vrouw ging elke week, of het nu hard stormde of niet, een weekend (!) lang parachute springen. In de krant meermaals uitdrukkelijk komen zeggen 'ik zie haar nog steeds graag, ze was zo goed, mijn godin, ...', dan maak je jezelf verdacht , IMO. Of was is hij misschien echt zo een emotionele dweil?

+1

Het is ver gekomen wanneer ze iemand veroordelen gewoon omdat het het meest voor de hand liggende was

Je hoort overal de kritiek over het gebrek aan bewijsmateriaal. Alsof alles bewezen hoort te worden met bewijsmateriaal, sterker nog, alsof bewijsmateriaal altijd betrouwbaar is.

In een zaak als deze kijkt men altijd naar het geheel.

Verder zijn er zeer veel wetenschappelijke theorieën die algemeen aanvaard zijn, maar toch geen tastbaar bewijsmateriaal hebben. Het is echt een drogreden om vanwege die reden niet tot een conclusie te kunnen komen.

Je hoort overal de kritiek over het gebrek aan bewijsmateriaal. Alsof alles bewezen hoort te worden met bewijsmateriaal, sterker nog, alsof bewijsmateriaal altijd betrouwbaar is.

Verder zijn er zeer veel wetenschappelijke theorieën die algemeen aanvaard zijn, maar toch geen tastbaar bewijsmateriaal hebben. Het is echt een drogreden om vanwege die reden niet tot een conclusie te kunnen komen.

Tja, nu veroordelen ze iemand op basis van wat een psychiater in principe zei.
En dat terwijl er een 2de psychiater iets anders zei ...

Op Google vind je ook info ivm parachutes en het belang van die riemen, dus
de echtgenoot had in principe ook die kennis kunnen hebben. Waarom hebben
ze geen profiel van hem laten schetsen?

Ik denk dat wat het meest in haar nadeel spreekt is het feit dat ze te vaak heeft gelogen. Waarom zou je dat doen als je niets te verbergen hebt? Dan weet je toch gewoon dat je jezelf verdacht maakt. Dan ben je ofwel onschuldig en héél erg dom, ofwel pogingen aan het doen om jezelf uit de nesten te praten. Samen met de andere vrij sterke motiveringen moet men dan tot een conclusie kunnen komen.

100% zekerheid heb je met bewijsmateriaal vaak trouwens ook niet. Er zijn ook onschuldigen in de cel beland als gevolg van het vertrouwen op dat bewijsmateriaal.

Wetenschappelijk =/= juist

Wetenschappelijk = juist binnen die bepaalde context die onderzocht werd, net zolang iemand met een theorie op de proppen komt die de oude falsifieert, aanvult of verwerpt. Laat het nu net zijn dat resultaten uit psychologisch onderzoek (en sociologie, organisatiekunde en dergelijke) zeer afhankelijk zijn van de context waarin die resultaten behaalt werden. De gebruikte methodes in die wetenschappen staan bovendien vol van bedreigingen, die weliswaar beperkt kunnen worden maar niet uit te sluiten zijn, voor de validiteit en betrouwbaarheid.

Het blijft niet meer dan een heksenjacht dit proces. Er werd eenzijdig aan profiling gedaan. Els was slecht, de rest was goed. Niemand is zo zwart wit door en door slecht zoals ze haar geprofileerd hebben.
De man wist van niets. Je moest echt wel wreed naief zijn om niets door te hebben van de affaire.Zo een naief dutske.
Nog het mooiste staaltje profiling: Els Van Doren was een engeltje, maar ze bedroog wel haar man waarmee ze 2 kinderen had, wat dan maar een kwestie van tijd was vooraleer ze eigenlijk 3 levens in veel verdriet zou gestort hebben...

Je hebt mijn laatste zin verkeerd begrepen volgens mij, ik zei nergens dat wetenschap per se juist is. Ging over het bewijsmateriaal.

......

Laatst bewerkt:
dat er nog mensen zijn die in die vetklomp haar onschuld geloven :duh: als je valselijk beschuldigd wordt blijf je daar niet onbeweeglijk bij maar kom je uit je kot, me dunkt. denk dat ze mij daar iig niet rustig op dat beschuldigdenbankje zouden zien zitten, zou eerder Vermassen z'n nek willen omdraaien bij zulke aantijgingen.

Dus als ze daar heel het proces een potje had zitten janken was ze vrijgesproken?
Had je wel geloofd dat ze het niet geweest was?

Ze dacht misschien dat de bewijzen haar wel vrij zouden spreken ... niet vergeten
dat dit hele spel al 4 jaar gaande is en ze al in voorhechtenis heeft gezeten ... tijd
genoeg dus om het te verwerken en er nuchterder naar te kijken

...............

Laatst bewerkt:
Dat vonnis kwam uit de lucht vallen, niet verwacht.

helemaal niet, integendeel. ooit al eens van iets beschuldigd geweest wat je niet gedaan hebt ? daar blijf je niet rustig bij. ik zou dol van razernij zijn, die 4 jaar die erover gaan zouden dit gevoel enkel nog versterken.
na het verdict je eigen moeder niet meer recht in de ogen durven kijken... de schaamte die bovenkomt, ze weet verdomd goed wat ze uitgespookt heeft.
rustig blijven tijdens het proces was het beste wat ze kon doen, de kansen waren 50-50, een gok die nu nadelig voor haar uitdraait en gelukkig maar voor de samenleving. een gestoord mens is het en vooral oerdom. enkel domme mensen komen voor gerecht.

kijk, zo zou jij zijn, andere zouden het gewoon ondergaan ;)

...............

Laatst bewerkt:
tja, kan dat maar moeilijk aannemen, maar goed :)

jij kan dat moeilijk aannemen? Jij zou de psychopaat gaan uithangen en keihard beginnen tieren dat je onschuldig bent?
pleit niet erg in je voordeel imo:)

op zo'n moment zijn 90% van de mensen gewoon bang om onterecht veroordeeld te worden.

...............

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven