AndroidHealthClinic

En jawel, alweer een voedingsschema!!!

Wallywally

Novice
Waardering
0
Even een kleine introductie,
In t verleden een aantal jaren flink aan het trainen geweest en toen der tijd had ik de neiging om ook steeds meer te gaan eten. Het resulteerde in een steeds grotere omvang en vooral massief. Met als einde dat ik 98 kg woog. Uiteindelijk trainde ik mezelf een navelbreuk en heb ik er een jaar of 3 de brui aan gegeven. Maar ja het fitness bleef trekken en inmiddels ben ik sinds begin Januarie weer aan de gang. Om te voorkomen dat ik weer in dezelfde trend doorga als toen wil ik bij deze eens wat op mijn voeding gaan letten. Nu heb ik dus de nodige zaken doorgelezen en hopen voedingsschema's van andere bekeken. En ik moet zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zag!
Ik heb volgens de Harris-Benedict methode mn basis behoefte uitgerekend en die kwam uit op 2269Kcal. Wat trainen betreft doe ik iig samen met trainingsmaat 2 dagen in de week ruim 2 uur trainen.(Ik weet het is beter om je training over meer dagen te verdelen maar tot nu toe qua tijd is dit het meest haalbare) Daarbij jog ik 2x p.w. 30/45 minuten.
Mijn doel is geen bodybuildersfysiek maar strak(ker) in t vel en goed in de spieren. (Net wat meer als atletisch zeg maar)
Lente:187 Gewicht:92 Leeftijd:30
In eerste instantie is streefgewicht 86kg en dus een stuk droger. (helaas nog geen gelegenheid gehad mn vetpercetage te meten. Spieren zijn zichtbaar maar grof dus weinig definitie.)
Dan nu het schema wat ik tot nu toe heb:

Voedingsschema:
08.00u Bak yoghurt(optimel) met cruesli en/of appel+ananas
Multi vit. + lijnzaadolie.
10.00u Bak magere kwark
12.00u 5 volkoren crackers of 4 meergranenbrood met kipfilet/ rookvlees/ fricandeau.
14.00u 150 gram tonijn of zalm in water
16.00u 2 hard gekookte eieren, met of zonder eigeel.
18.00u 150 gram gekookte rijst
100 gr. kipfilet of ander mager vlees
150 gr. roerbakgroente
50 gr. noten (ongezout)
20.00u verse groente ( selderij/komkommer/wortel) 150 gram vis(koolvis)
(+/- 2200 Kcal./ Eiwit 207/ Vet tot. 64.7/ Vet verz. 17.5)

In eerste instantie wil ik zonder shakes te werk gaan.

Ok, mijn vragen,
-Is dit voldoende aan calorieen om, gezien de sportactiviteit, wel te onderhouden maar ook wat af te vallen/ droger te trainen?
-Moet ik meer eiwitten binnen krijgen en zo ja waar voeg ik wat toe.

Sowieso is elke tip welkom.
Ik weet dat er momenteel per dag tig voedselschema's binnen komen maar zou blij zijn als iemand mij een beetje verder helpen kan.

Mvg

Walter

• Topic Starter Topic Starter
Elk topic wat na mij komt heeft reactie en na 20 lezers sta ik nog op 0?
Is mn verhaal te lang, slaat mn voedingsschemanergens op?

Wil graag een beetje hulp mensen!

Mvg Walter

Ik vind je schema er redelijk uitzien. Ik zou alleen 's ochtends wat meer samengestelde koolhydraten nemen in de vorm van brood. Zet ook even het totaal gr. aan koolhydraten bij je voedingsschema omdat dit niet onbelangrijk is.

Met je eiwit inname zit je naar mijn idee ruim voldoende, 2 gr. per kilo vetvrije massa en daar zit je nog boven. Omdat je nu pas weer begint met trainen zou ik trouwens niet direct onder je onderhoud gaan zitten qua Kcal. omdat je weer moet wennen aan het intensieve trainen en je daarom beter voldoende energie kan hebben de eerste maand(en). Daarna kun je elke week wat lager gaan zitten in je Kcal. totdat je 500 Kcal. onder je onderhoud zit.

Succes!

zou je bak kwark als laatste maaltijd vatten dit omdat het niet snel verteerbare eiwitten zijn die je het beste voor de nacht kan nemen

en neem sochtends wat brinta of zo.. vier tot vijf scheppen..

kijk je resultaten zijn om wat droger te worden...
een redelijk atletisch lichaam ontwikkelen....
je moet gewoon zorgen voor een goede eiwitten, koolhydraten, cardio en goed en hard trainen etc..

zoek desnoods info over cutten hier op het forum

komt wel goed, oke wallywally

Terug
Naar boven