XXL Nutrition

Endo goes ripped

dus jij neemt na je KT een shake en gaat daarna cadio doen ?....shake tegen het verbranden van spier neem ik aan maar gaat je lichaam dan niet die shake verbranden ipv het vet ???

Het veelbelovende project... Succes man!

sannie zei:
dus jij neemt na je KT een shake en gaat daarna cadio doen ?....shake tegen het verbranden van spier neem ik aan maar gaat je lichaam dan niet die shake verbranden ipv het vet ???
goede vraag
dat wil ik ook wel weten en als je op lege maag cardio doet maar je neemt alleen 2 van die dextrotabletten van dextro-energie voor een beetje energie is dat slecht of.....

naomi zei:
goede vraag
dat wil ik ook wel weten en als je op lege maag cardio doet maar je neemt alleen 2 van die dextrotabletten van dextro-energie voor een beetje energie is dat slecht of.....

maakt niet uit , je hoeft bij cardio niet perse ter plekke vet te verbranden.
het gaat om je totale energiebalans over de hele dag (of welke tijdseenheid dan ook, het is een continu proces).
en cardio doe je ook (ik tenminste) vooral voor het stofwisselingverhogende effect.

• Topic Starter Topic Starter
Centaur zei:
Ik kan die -500 niet goed vinden.

Mijn advies is helemaal niet onder je onderhoud te gaan zitten, en het verschil te maken met cardio. Gewoon eten wat je nodig hebt. Mocht je besluiten tóch onder je onderhoud te gaan duiken, dan zou ik dit zeker niet al meteen met -500 gaan doen, maar langzaam afbouwen.

Muis zei:
maakt niet uit , je hoeft bij cardio niet perse ter plekke vet te verbranden.
het gaat om je totale energiebalans over de hele dag (of welke tijdseenheid dan ook, het is een continu proces).
en cardio doe je ook (ik tenminste) vooral voor het stofwisselingverhogende effect.

Juist, dit is denk ook wat Centaur ook een beetje op doelde.
Veel blijven eten = hogere stofwisseling
Meer cardio = hogere stofwisseling
Combineer die twee dingen en je krijgt een synergistisch effect.

Toch zal ik na een week ofzo wel wat lager moeten gaan in kcal. Als ik elke week minimaal een halve kg vet wil verliezen, moet ik in theorie elke dag 500kcal meer verbruiken dan ik er inneem.

Want 1kg lichaamsvet levert 7000kcal, 500kcal*7dgn= 3500kcal = 1/2 kg vet (in theorie)

Als ik nu elke dag blijf dooreten op onderhoud, en wil afvallen, moet ik dus elke dag 500kcal wegspelen door cardio, lijkt me een beetje vermoeiend en teveel van het goede in de eerste cut-week.
Cardio houd ik de eerste 2 weken op 15 minuten ná de training, verhogen kan dan altijd nog, in duur en frequentie.

Als je onder je onderhoud gaat eten ga je waarschijnlijk ook wat spiermassa inleveren. Je moet altijd cardio boven voedsel verkiezen, is je cardio al optimaal, en dan bedoel ik 7 dagen per week een uur, dan pas moet je naar je voeding gaan kijken.

En nee, die shake verbrand je niet met cardio, je lichaam heeft na de KT sterke behoefte aan aminozuren, en die zullen dan ook gelijk opgenomen worden als het binnen komt.

okay thnx Centaur....:) Dat had ik niet verwacht, dan zal ik voortaan een shake meenemen en na de KT die ff naar binnen klokken(ik ga cutten dus zonder dextro?) ....maar....na die cadriosessie, (30-45 min lopen/rennen op de band standje 8 a 9) heb ik echt mega honger. Kan ik dan meteen mijn avond maaltijd naar binnen rammen of beter toch nog even wat andere suppl. of even wachten voor een beter afterburn ???

sannie zei:
okay thnx Centaur....:) Dat had ik niet verwacht, dan zal ik voortaan een shake meenemen en na de KT die ff naar binnen klokken(ik ga cutten dus zonder dextro?) ....maar....na die cadriosessie, (30-45 min lopen/rennen op de band standje 8 a 9) heb ik echt mega honger. Kan ik dan meteen mijn avond maaltijd naar binnen rammen of beter toch nog even wat andere suppl. of even wachten voor een beter afterburn ???

Scheer je weg uit mijn masterlijke draadje en je off-topic vragen, maak er zelf een aan!:mad:

:)

M@rsel zei:
Scheer je weg uit mijn masterlijke draadje en je off-topic vragen, maak er zelf een aan!:mad:

:)
:roflol:

In het kader van endo's die ripped worden, om zo maar on-topic te blijven:

Na de cardio kan je wel een maaltijd nemen, ideaal gezien een maaltijd hoog in eiwitten en weinig carbs, zoniet, dan wel complexe carbs.

En nee, in de cut géén dextrose.

thnx Centaur,...ik scheer me maar weg voor er 1 begint te jankuh :)

M@rsel zei:
Juist, dit is denk ook wat Centaur ook een beetje op doelde.
Veel blijven eten = hogere stofwisseling
Meer cardio = hogere stofwisseling
Combineer die t ingen en je krijgt een synergistisch effect.

Toch zal ik na een week ofzo wel wat lager moeten gaan in kcal. Als ik elke week minimaal een halve kg vet wil verliezen, moet ik in theorie elke dag 500kcal meer verbruiken dan ik er inneem.

Want 1kg lichaamsvet levert 7000kcal, 500kcal*7dgn= 3500kcal = 1/2 kg vet (in theorie)

Als ik nu elke dag blijf dooreten op onderhoud, en wil afvallen, moet ik dus elke dag 500kcal wegspelen door cardio, lijkt me een beetje vermoeiend en teveel van het goede in de eerste cut-week.
Cardio houd ik de eerste 2 weken op 15 minuten ná de training, verhogen kan dan altijd nog, in duur en frequentie.

7700 om precies te zin:o 7000 zou het geval zijn als we amerikaanse maatsaven zouden gebruiken:o

Centaur zei:
:roflol:

In het kader van endo's die ripped worden, om zo maar on-topic te blijven:

Na de cardio kan je wel een maaltijd nemen, ideaal gezien een maaltijd hoog in eiwitten en weinig carbs, zoniet, dan wel complexe carbs.

En nee, in de cut géén dextrose.
idd cent...daar was ik vorig jaar ook achter gekomen:D ik begon er plat uit te zien..dan mieter ik toch wat dextrose in druivensap:D? helaas werkte dat averrechts:o

RobertHosper zei:
idd cent...daar was ik vorig jaar ook achter gekomen:D ik begon er plat uit te zien..dan mieter ik toch wat dextrose in druivensap:D? helaas werkte dat averrechts:o
:roflol: Dextrose in druivensap, hoe erg wil je het hebben? Gelukkig weet je nu wel beter. :thumbup:

Centaur zei:
:roflol: Dextrose in druivensap, hoe erg wil je het hebben? Gelukkig weet je nu wel beter. :thumbup:
sja..Tswhey raadde het me aan, omdat ik er zo plat uitzag:o:o:o..is dat de reden dat ie nu geband is?:P:D idd, kweet nu wel beter

kijk dit ziet er beter uit! ik vond je 1e opzet te laag in kcal suc6 kerel

succes met je project, mede endo.

ik vind het een heel interessant onderwerp en zal je zeker volgen Marcel. Ik ben zelf ook een endo ( endo-meso ) met tegenwoordig een bf van 19-20 maar ik moet gewoon onder de 10 komen dit jaar, omdat ik op de 3 dec. op de YBF Natural NK wil staan. Daarom probeer ik zo veel mogelijk te lezen en ook kijken of ik info kan geven.

Het lijkt mij idd ook een goed idee om het verschil te maken met cardio: omdat als je idd meer eet je meer spiermassa zult behouden.

Het blijft altijd tricky voor een endo: maar ooit wil je er toch gecut uitzien.

Succes kerel!

Vandaag weer gewogen, was alweer 2 weken geleden ofzo. Er is al 2,5kg vanaf, maar dat is vocht. Nu dus 95kg ofzo. Hopelijk ga ik vanaf nu alleen nog maar vet verliezen. Het is geloof ik wel een haalbaar doel, ongeveer 5-6 kg eraf in 3 maanden tijd, ook voor mij ;)

Het gewichtsverlies kan een paar oorzaken hebben;
- de biertjes bij Ryu :D
- begonnen met caffeine tabs/ koffie drinken
- sinds 3 weken gestopt met creatine m.
- mindering van koolhydraten sinds een week

Kies maar :D

de pilsjes bij ryu natuurlijk.....:D

Maar ze smaakten wel...

Terug
Naar boven