Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
goede vraagsannie zei:dus jij neemt na je KT een shake en gaat daarna cadio doen ?....shake tegen het verbranden van spier neem ik aan maar gaat je lichaam dan niet die shake verbranden ipv het vet![]()
naomi zei:goede vraag
dat wil ik ook wel weten en als je op lege maag cardio doet maar je neemt alleen 2 van die dextrotabletten van dextro-energie voor een beetje energie is dat slecht of.....
Centaur zei:Ik kan die -500 niet goed vinden.
Mijn advies is helemaal niet onder je onderhoud te gaan zitten, en het verschil te maken met cardio. Gewoon eten wat je nodig hebt. Mocht je besluiten tóch onder je onderhoud te gaan duiken, dan zou ik dit zeker niet al meteen met -500 gaan doen, maar langzaam afbouwen.
Muis zei:maakt niet uit , je hoeft bij cardio niet perse ter plekke vet te verbranden.
het gaat om je totale energiebalans over de hele dag (of welke tijdseenheid dan ook, het is een continu proces).
en cardio doe je ook (ik tenminste) vooral voor het stofwisselingverhogende effect.
Dat had ik niet verwacht, dan zal ik voortaan een shake meenemen en na de KT die ff naar binnen klokken(ik ga cutten dus zonder dextro?) ....maar....na die cadriosessie, (30-45 min lopen/rennen op de band standje 8 a 9) heb ik echt mega honger. Kan ik dan meteen mijn avond maaltijd naar binnen rammen of beter toch nog even wat andere suppl. of even wachten voor een beter afterburn 
sannie zei:okay thnx Centaur....Dat had ik niet verwacht, dan zal ik voortaan een shake meenemen en na de KT die ff naar binnen klokken(ik ga cutten dus zonder dextro?) ....maar....na die cadriosessie, (30-45 min lopen/rennen op de band standje 8 a 9) heb ik echt mega honger. Kan ik dan meteen mijn avond maaltijd naar binnen rammen of beter toch nog even wat andere suppl. of even wachten voor een beter afterburn
![]()

M@rsel zei:Scheer je weg uit mijn masterlijke draadje en je off-topic vragen, maak er zelf een aan!![]()
![]()

M@rsel zei:Juist, dit is denk ook wat Centaur ook een beetje op doelde.
Veel blijven eten = hogere stofwisseling
Meer cardio = hogere stofwisseling
Combineer die t ingen en je krijgt een synergistisch effect.
Toch zal ik na een week ofzo wel wat lager moeten gaan in kcal. Als ik elke week minimaal een halve kg vet wil verliezen, moet ik in theorie elke dag 500kcal meer verbruiken dan ik er inneem.
Want 1kg lichaamsvet levert 7000kcal, 500kcal*7dgn= 3500kcal = 1/2 kg vet (in theorie)
Als ik nu elke dag blijf dooreten op onderhoud, en wil afvallen, moet ik dus elke dag 500kcal wegspelen door cardio, lijkt me een beetje vermoeiend en teveel van het goede in de eerste cut-week.
Cardio houd ik de eerste 2 weken op 15 minuten ná de training, verhogen kan dan altijd nog, in duur en frequentie.
7000 zou het geval zijn als we amerikaanse maatsaven zouden gebruiken
idd cent...daar was ik vorig jaar ook achter gekomenCentaur zei:
In het kader van endo's die ripped worden, om zo maar on-topic te blijven:
Na de cardio kan je wel een maaltijd nemen, ideaal gezien een maaltijd hoog in eiwitten en weinig carbs, zoniet, dan wel complexe carbs.
En nee, in de cut géén dextrose.
ik begon er plat uit te zien..dan mieter ik toch wat dextrose in druivensap
? helaas werkte dat averrechts
RobertHosper zei:idd cent...daar was ik vorig jaar ook achter gekomenik begon er plat uit te zien..dan mieter ik toch wat dextrose in druivensap
? helaas werkte dat averrechts
![]()
Dextrose in druivensap, hoe erg wil je het hebben? Gelukkig weet je nu wel beter. sja..Tswhey raadde het me aan, omdat ik er zo plat uitzagCentaur zei:Dextrose in druivensap, hoe erg wil je het hebben? Gelukkig weet je nu wel beter.
![]()

..is dat de reden dat ie nu geband is?
idd, kweet nu wel beter