Fitness Seller

Endo goes ripped

Frenkpie zei:
Rob G
Johny (Broer van rob)
Frenkpie (ik)
KaLe

deze vond ik toch redelijk geslaagd :)
Ja, maar die ken ik irl, behalve Kale, maar daar weet iedereen het van :)
Maar dit is een project endo goes ripped, niet meso. Ik denk dat jullie toch erg veel van het meso type weghebben, en die cutten net wat makkelijker.

benchMarc zei:
Nee, helemaal niet. Ik hoop juist dat het hem goed gaat lukken. Ik heb nog nooit iemand hier een echte missie van zien maken en dat het ook echt goed is gelukt. Meestal stoppen de meesten op een moment dat de buikspieren wat door gaan komen, omdat dieper cutten gewoon niet meer lukt. Daarom ben ik erg benieuwd hoe ripped hij kan komen te staan.

Als ik nog een maandje door kon gaan in 2004, dan kon ik echt ripped worden. Helaas was ik te laat begonnen (contest en vakantie), dus ben toen gestopt. Het ging toen op een gegeven moment echt snel.

benchMarc zei:
Ja, maar die ken ik irl, behalve Kale, maar daar weet iedereen het van :)
Maar dit is een project endo goes ripped, niet meso. Ik denk dat jullie toch erg veel van het meso type weghebben, en die cutten net wat makkelijker.

ik heb behoorlijke endo trekjes hoor :D

Smoothmold zei:
Mja, wil ik niet zeggen. Ten eerste houd ik het cutten hierdoor wel beter vol en volgens mij helpt een dag iets hoger in de kcal ook dat je lichaam niet gewend raakt aan laag in de kcal waardoor de stofwisseling weer een boost krijgt (weet dit niet zeker)

Maar 1 ding, ze zijn wel verdomd lekker, zeker in de cut :D

een vette pizza eten zal je fysiek en mentaal gezien weinig bijdragen.. junkfood zorgt er juist voor dat je je uiteindelijk k*tter gaat voelen (vanwege de verzadigde vetten en hoge GI KH's).

ik denk dat jij je over het algemeen beter zult gaan voelen wanneer je een of 2x zou gaan refeeden (altijd afsluiten met lage GI kh's natuurlijk). omdat je daarbij ook veel gezonde voedingsstoffen opneemt (havermout/brood).

Je moest eens weten hoe heerlijk het is om 200 gram cornflakes te eten als je een paar dagen op zalm/tonijn/kwark/noten/brood en havermout met water leeft :D

nouja ieder zn eigen manier van cutten, maar ik zou nooit bewust gaan junken tijdens het cutten, draagt imo niets bij.

Smoothmold zei:
was ik ook maar een grapje ;) Ik denk dat de meeste gasten het niet redden omdat hun voorbereiding niet goed is. Ze gaan te snel laag in hun kcal zitten waardoor ze in het begin hard gaan maar na een viertal weken merken ze dat het verliezen van vet stagneert. Dan gaan ze nog lager in hun kcal waardoor hun lichaam in een overlevingsstand komt en vet probeert vast te houden (stofwisseling is ook laag geworden) en dan gaan ze massa inleveren. Als ze zien dat ze massa inleveren stoppen ze en dat is einde cut.

Maar ik ben ook erg benieuwd. Succes!

en je stofwisseling houdt je hoog door? JUIST ! te refeeden :)

wat geeft je lichaam een insuline piek wat later resulteert in hypoglecemie en lage stofwisseling? JUIST ! junkfood (pizza) ;)

• Topic Starter Topic Starter
Frenkpie zei:
Ik ben van 86 kg met 16% (~72 kg VVM) naar 76 kg met 8% gegaan (~70 kg VVM) zonder één minuut te fietsen oid.

Netjes! Kan ik het ook zo proberen ??? :D

Frenkpie zei:
Gewoon zorgen dat je juist refeed ! ik deed 2 x per week refeeden met 2 theelepels azijn (1 voor en 1 na) dit zorgt ervoor dat je spierreceptoren gevoeliger worden voor glucose.

Altijd refeeden na een zware training (maakt niet uit dat je laat klaar bent met trainen, KH's savonds kun je best eten op zo'n moment)

Ik refeedde eerst altijd op maandag en donderdag na rug + biceps en benen + kuiten.

En omdat mijn glycogeenvoorraden op dinsdag en vrijdag nog goed gevuld waren kon ik op die dagen ook flink hard beuken tijdens het trainen met vaak een megapomp :D

Waar je op moet letten met refeed:
- eet de hele dag alleen eiwitten en vetten (dus ook geen suiker of melksuiker).
- voor het trainen wat KH's om te trainen (ik at 70 gram rijst)
- zo min mogelijk fruitsuikers (fructose) die gaan naar je lever ipv naar je spieren, waardoor het later wordt opgeslagen als vet.
- zo min mogelijk vet (dus ook geen onverzadigd vet)

Ik heb net je schema's bekeken, maar op de refeeddag nam je wel 99,3gr vet bij 428 gr carbs! Hoe zit dat dan:P

edit: ik zie het al. de vetten nam je allemaal ruim voor je training.

Frenkpie zei:
Dingen die je tijdens refeed kan eten:
cornflakes (om te beginnen is dit heel goed: hoge GI is een pré om een refeed te beginnen)
bruinbrood
havermout
brinta (liefst met magere melk of alleen water).

ben in 6 weken tijd 10 kg afgevallen waarvan zo'n 8 kg vet, natural natuurlijk.

Kijk, ong. 8kg vet in 6 weken is natuurlijk fantastisch! Dat wil ik ook!

Ik had weleens begrepen dat het hele refeed + azijn verhaal om leptine draait, toch?

benchMarc zei:
Pics schieten kerel :) Constant. Het liefste om de week. Allemaal op dezelfde positie. Kun je straks mooi naast elkaar leggen.

Ik heb 12-03-06 een stuk of 20 foto's geschoten. Volgende week dan maar weer. Zichtbaar resultaat heb ik nog niet behaald volgens mij.
Om de 2 weken is genoeg.

Frenkpie zei:
een vette pizza eten zal je fysiek en mentaal gezien weinig bijdragen.. junkfood zorgt er juist voor dat je je uiteindelijk k*tter gaat voelen (vanwege de verzadigde vetten en hoge GI KH's).

ik denk dat jij je over het algemeen beter zult gaan voelen wanneer je een of 2x zou gaan refeeden (altijd afsluiten met lage GI kh's natuurlijk). omdat je daarbij ook veel gezonde voedingsstoffen opneemt (havermout/brood).

Je moest eens weten hoe heerlijk het is om 200 gram cornflakes te eten als je een paar dagen op zalm/tonijn/kwark/noten/brood en havermout met water leeft :D

nouja ieder zn eigen manier van cutten, maar ik zou nooit bewust gaan junken tijdens het cutten, draagt imo niets bij.

allemaal leuk en aardig dat refeeden maar als je de basisprincipes niet beheerst van cutten..........
10 kilo afvallen in 6 weken dat is gewoon een crashdieet, hoe je het ook went of keert. Niet echt verstandig voor je spiertjes;) 2kilo VVM verliezen lijkt weinig maar ik vind van niet. Als je je realiseert dat gevorderde bb'ers per jaar tekenen voor 3 kilo winst, is 2 kilo verliezen ineens toch best waardevol. Als je goed cut hoef je helemaal geen massa in te leveren.

En daarnaast is cardiovasculaire training imo noodzakelijk voor een goede conditionering.

Maar ja, als jij tekent voor 2 kilo VVM moet jezelf weten, ik denk daar toch echt anders over. Maar zoals jezelf al aangeeft, ieder zijn eigen manier van cutten ;)

Smoothmold zei:
allemaal leuk en aardig dat refeeden maar als je de basisprincipes niet beheerst van cutten..........
10 kilo afvallen in 6 weken dat is gewoon een crashdieet, hoe je het ook went of keert. Niet echt verstandig voor je spiertjes;) 2kilo VVM verliezen lijkt weinig maar ik vind van niet. Als je je realiseert dat gevorderde bb'ers per jaar tekenen voor 3 kilo winst, is 2 kilo verliezen ineens toch best waardevol. Als je goed cut hoef je helemaal geen massa in te leveren.

zegt een persoon die een pizza eet tijdens het cutten als refeed. ga niet oordelen over personen die je niet kent.

10 kg in 6-8 weken een crash dieet? whatever dude.. check dit maar:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En mijn fysiek na mijn crash dieet:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En daarnaast is cardiovasculaire training imo noodzakelijk voor een goede conditionering.

Zonder een seconde te cardioën had m'n lichaam toch een goede conditionering: strepen over de borst, aders van biceps via schouderkop over de borst, duidelijk zichtbare obliques... en dat zonder cardio ;)

Maar ja, als jij tekent voor 2 kilo VVM moet jezelf weten, ik denk daar toch echt anders over. Maar zoals jezelf al aangeeft, ieder zijn eigen manier van cutten ;)

Mijn setpoint ligt op ongeveer 12% als ik daar ver onder wil gaan moét ik gewoon spiermassa inleveren zoals elk persoon die ver onder zijn set point gaat (natural).

en die 2 Kg VVM zit er zó weer aan, toen ik na het cutten weer lichtelijk ging bulken woog ik 78,5 kg met amper een toename aan vetmassa.

ik bedoel alleen maar dat je er meer had kunnen uithalen als je wat langer had gecut. Dan had je imo niets hoeven inleveren. Maar hoe dan ook goede foto!

Ik doe ook geen cardio.

ik bewaar het om eventueel aan het eind nog 1/x week te doen.

Ik doe het liever met minder voeding omdat ik van mening ben dat het goed is om je lichaam even wat rust te geven qua voeding ook.

maar ik neem wel meer de tijd, 500/600 g/week.

maar dat resultaat mag er zeker zijn!

Smoothmold zei:
ik bedoel alleen maar dat je er meer had kunnen uithalen als je wat langer had gecut. Dan had je imo niets hoeven inleveren. Maar hoe dan ook goede foto!

rare manier om zoiets te zeggen, maar goed.

dit was mijn eerste cut en ik heb er veel van geleerd. wat ik volgende keer ga doen is: minder afvallen per week dus ook langer cutten (0,5 - 1 kg per week ipv 1,5 kg)

Meer KH's eten en meer cardio-en, niet vanwege de "conditie" maar omdat ik me dan prettiger overdag voel wanneer ik wat meer carbs kan eten.. refeeddagen waren altijd behoorlijk zwaar, voelde me geregeld een beetje muf en slap overdag omdat ik geen gram KH binnenkreeg.

benchMarc zei:
Nee, helemaal niet. Ik hoop juist dat het hem goed gaat lukken. Ik heb nog nooit iemand hier een echte missie van zien maken en dat het ook echt goed is gelukt. Meestal stoppen de meesten op een moment dat de buikspieren wat door gaan komen, omdat dieper cutten gewoon niet meer lukt. Daarom ben ik erg benieuwd hoe ripped hij kan komen te staan.
hij ging al een keer van +20% naar de 12-13 in 2-3maanden dus hij kan het wel:thumbs: succes M@rsel, ik doe met je mee...laten we alleen maar geen wedstrijdje houden:o

RobertHosper zei:
hij ging al een keer van +20% naar de 12-13 in 2-3maanden dus hij kan het wel:thumbs: succes M@rsel, ik doe met je mee...laten we alleen maar geen wedstrijdje houden:o

off-topic
Hoe gaat ie eigenlijk bij jou? Je bent toch al een x aantal maanden bezig met cutten?

Smoothmold zei:
off-topic
Hoe gaat ie eigenlijk bij jou? Je bent toch al een x aantal maanden bezig met cutten?
weer begonnen met de cut...vorig jaar heb ik het opgegeven na september en maar weer op onderhoud gegeten:D nu proberen we het nog een keer, maar dan goed...gewapend met nieuwe kennis, motivatie en BFFM moet het deze keer lukken. gaat al een stuk beter dan vorige keer in de 4weken dat ik bezig ben. dus beneiuwd wat er deze keer uitkomt:D

• Topic Starter Topic Starter
Update:

Ik volg nu sinds een weekje een strak voedingschema. Op rustdagen neem ik 2800kcal tot me, en op trainingsdagen 3000kcal. Onderhoud moet volgens de formules 3200kcal zijn.
Koolhydraten op rustdagen; 250 gram.
Koolhydraten op trainingsdagen: 316 gram.
Een refeedschema van 3500kcal (454 gr kh) heb ik al klaarliggen, weet alleen nog niet wanneer ik het moet toepassen???

Geregeld doe ik s'ochtends op nuchtere maag cardio, meestal zo'n 15 minuten, soms langer, op lichte tot matige intensiteit. 2 tot 3 keer per week na de krachttraining, ongeveer 15 minuten, zonder eerst een whey shake genomen te hebben (relluh maar ;))

Mn buikomtrek is al zo'n 3cm afgenomen in 2 weken tijd, en de dikke huidplooi van mn zwemband zo'n 5mm. Lieslijn/ heuplijn laat al wat aftekening zien, met hier en daar een adertje.

O.a. schouders beginnen weer wat strepen te vertonen bij aanspanning en er komen al wat adertjes over te voorschijn.

Voor de rest probeer ik niet te vaak en/of niet te lang in de spiegel te loeren, bang dat ik geen progressie meer ga zien :D

Volgende week moet ik weer eens wat foto's schieten, leuk voor mn logboek, welke ik pas publiceer wanneer ik ripped ben :hedbang:

Gegroet :D

M@rsel zei:
Update:

Ik volg nu sinds een weekje een strak voedingschema. Op rustdagen neem ik 2800kcal tot me, en op trainingsdagen 3000kcal. Onderhoud moet volgens de formules 3200kcal zijn.
Koolhydraten op rustdagen; 250 gram.
Koolhydraten op trainingsdagen: 316 gram.
Een refeedschema van 3500kcal (454 gr kh) heb ik al klaarliggen, weet alleen nog niet wanneer ik het moet toepassen???

Geregeld doe ik s'ochtends op nuchtere maag cardio, meestal zo'n 15 minuten, soms langer, op lichte tot matige intensiteit. 2 tot 3 keer per week na de krachttraining, ongeveer 15 minuten, zonder eerst een whey shake genomen te hebben (relluh maar ;))

Mn buikomtrek is al zo'n 3cm afgenomen in 2 weken tijd, en de dikke huidplooi van mn zwemband zo'n 5mm. Lieslijn/ heuplijn laat al wat aftekening zien, met hier en daar een adertje.

O.a. schouders beginnen weer wat strepen te vertonen bij aanspanning en er komen al wat adertjes over te voorschijn.

Voor de rest probeer ik niet te vaak en/of niet te lang in de spiegel te loeren, bang dat ik geen progressie meer ga zien :D

Volgende week moet ik weer eens wat foto's schieten, leuk voor mn logboek, welke ik pas publiceer wanneer ik ripped ben :hedbang:

Gegroet :D

jouw stats komen verdomd dicht bij mij inde buurt:D hmm..ben benieuwd gab:thumbs:

Terug
Naar boven