MuscleMeat

Enkele vragen

vincentvv

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
68kg
Vetpercentage
10%
Hallo iedereen,

Ik heb in het verleden al een jaar en half aan krachttraining gedaan, maar heb toen moeten stoppen wegens een blessure aan mijn linkerschouder. Eenmaal hersteld vond ik de moed niet meer om al die verloren massa (heb toen 3 à 4 maanden verbod gekregen) terug in te halen. Nu ben ik een tijd terug opnieuw begonnen en ben ik weer actief informatie beginnen opzoeken over wat ik ook al weer het best kon eten, supplementen, form, ... Deze keer wil ik het graag serieuzer gaan doen. Toen ik 3 jaar geleden trainde, ging ik een beetje met de 'flow' mee. Ik at veel, gezond, maar telde wel geen calorieën, ik nam een willekeurige whey en creatine mono die de verkoper mij had aangeraden en uiteindelijk ging ik van 60 kilo naar 68 (ongetwijfeld zat daar goed wat water en een beetje vet bij).

Ik train ondertussen weer een tijdje, heb een degelijk voedingsschema proberen op te stellen en ik train 3/4 keer per week, telkens met een dag er tussen. Nu heb ik de afgelopen tijd veel info opgezocht en ik moet zeggen dat hoewel ik er veel van opsteek, ik er ook niet altijd veel wijzer van wordt, vaak zelfs verwarder.
Van mezelf weet ik dat ik moeilijk bijkom, te merken aan mijn gewicht (terug 60-61 kilo), in verhouding met mijn lengte (1.80m). Is het dan juist aangeraden om meer 'vettig' voedsel te eten of niet? Ik las gisteren in een topic dat iemand werd aangeraden om veel chocomelk te drinken, maar krijg je op die manier niet grotendeels vet bij? Het lijkt me dubbel werk aangezien je dat vet er weer moet aflopen, of zit ik fout? Haal je niet best je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid calorieënuit het eten van vet/suiker-arme producten?

Verder ben ik van plan om terug supplementen aan te schaffen aangezien ik vroeger overduidelijk merkte dat het me hielp. Alleen wil ik nu specifieker en gerichter een keuze maken, echter is dit wat moeilijk. Online reviews zijn bijna altijd gemengd positief/negatief, waardoor ik niet precies weet welk merk ik nu moet kiezen. Zijn de meeste whey-shakes/creatines goed? Waar moet ik nou precies op letten bij het maken van mijn keuze?
Tenslotte zou ik graag willen weten waarom wel en waarom niet een weight gainer aan te schaffen. Dit lijkt mij handig aangezien ik moeilijk bijkom, maar blijkbaar doet niet iedereen dit.
Er is recent een supplementenwinkel vlakbij geopend, met een redelijk aanbod aan weight-gainers. Zou iemand uit deze lijst een kunnen aanraden?
http://www.fitnessconcept.be/index.php?cPath=77_49

Alvast bedankt en excuses voor de ietwat lange post!

1.80 en 61kg, ik zou zeggen vreten, vreten en nog eens vreten!

• Topic Starter Topic Starter
Geloof me, dat doe ik. In die mate dat m'n lichaam soms echt niet mee wil werken (misselijk, buikpijn,..).
Ik doe m'n best! :)

Edit: Wat zou een goed streefdoel zijn qua gewicht? 70 kilo?

Bij 1.80 denk ik toch meer aan 80-85 kilo voor een beetje buffe look (als je dat wilt tenminste)
Post je voeding eens dan

bij gewicht toename gaat het vooral in kcals in - kcals out.

of je die kcals nu uit chocomel haalt of uit kip maakt in jou geval denk ik niet zo uit.

Voeg voor de eerste kilo's gewoon een pak chocomelk per dag extra toe, werkt goed en is makkelijk weg te krijgen.

Terug
Naar boven