XXL Nutrition

Epistane Cycle advies

Nou, das dan weer mooi K*T!
Cheapsupplements.co.uk heeft sinds vandaag geen epistane meer in stock.

Ik heb me helemaal leip gezocht naar een andere winkel, en uiteindelijk een veel mooiere cycle uitgezocht en besteld. :)

Geavanceerdere cycle, maar wel een completere nakuur.

Epistane/Trenadrol stacked cycle

EPI:

10/10/10/20/20/30/30
30/30/30/30/30/30/30
30/30/30/30/30/30/30
30/30/30/30/30/30/30
30/30/30/30/30/30/30

TRENA:
30/30/30/60/60/90/90
90/90/90/90/90/90/90
90/90/90/90/90/90/90
90/90/90/90/90/90/90
90/90/90/90/90/90/90

PCT:

AX Hyperdrol X2 (6-bromo, 50mg per cap TEST restore)
Inhibit E (Eostroblocker)
11-Oxo (cortisolblocker)

Ale met al word het dus een zwaardere kuur, aangezien ik 2 PH/DS ga stacken, voor een beter, droger resultaat, voordeel van de Trena is dat je in die 5 weken zomaar 3% EXTRA bf kwijt kan raken, bovenop de 1,5-2% die je met Epi opzich al kwijtraakt, ideale stack dus.

Denk dat mijn nakuur ook degelijker is zo, begin met 100mg 6-Bromo per dag, wat zowiso mijn test gaat herstellen, en 11-oxo is ook zeer betrouwbaar.

Laat maar horen mannen, ik denk dat ik de eerste ben op het board met deze stack...

11-oxo en 6-Bromo onderdrukken ook je htpa gelezen op een deel Amerikaanse bb boards.
Dus lijkt me niet zo verstandig als nakuur zou je beter eens wat beter opzoeken.
Heb al lang geleerd om niet de info te vertrouwen van wie het verkoopt allemaal verkoper praatjes je kan beter de stoffen die er in zitten opzoeken en kijken als de bron betrouwbaar is.

• Topic Starter Topic Starter
11-oxo en 6-Bromo onderdrukken ook je htpa gelezen op een deel Amerikaanse bb boards.
Dus lijkt me niet zo verstandig als nakuur zou je beter eens wat beter opzoeken.
Heb al lang geleerd om niet de info te vertrouwen van wie het verkoopt allemaal verkoper praatjes je kan beter de stoffen die er in zitten opzoeken en kijken als de bron betrouwbaar is.

Je hebt hier volledig gelijk in, ik kwam er ook achter vandaag na nog wat grondig onderzoek.

De 6-bromo bewaar ik dus voor een standalone kuurtje. De 11-oxo zou safe moeten zijn vanaf de 3rde week PCT.

Ik ga nu ipv Hyperdrol voor een combinatie die zeer succesvol is gebleken (close to Nolvadex, according to multiple case studies (blood work, testlevels etc.) done by members of the anabolicminds community)

Trans Resveratrol (50%)
, 1200mg p/dag
I3C(Indole-3-Carbinol) 600mg p/dag
Quercitin (95%) 1200mg p/dag
Coleus Forskohlii 200mg p/dag

Afbouwend over 4-5 weken, in week 3 begin ik dan met 11-oxo

Het is een behoorlijk geavanceerde PCT, met (vooral) pharmaceutische middelen, die moeilijk, maar legaal te vinden zijn, geproduceerd door dezelfde gasten die mijn PH/DS maken, Competitive Edge labs.

Moet dus nog even wachten tot ook deze dingen binnen zijn.

EDIT: Zit erover te denken om een potje M-DROL mee te bestellen, heb wat dingen gelezen van tevreden gebruikers, zelfs first-timers die zeer goede winst pakken, en icm bovenstaande nakuur ook het meeste ervan over houden.

Interresante theorie; als 1ste cycle gewoon M-DROL knallen, rustige cycle, uitgaande van max 20mg dosering over 4 weken, hooguit opbouwen naar 30mg als de sides het toelaten.
Mocht er onverhoopt Gyno ontstaan run ik gewoon 90 dagen later mijn Epi-tren kuurtje, en ben je er weer vanaf, Epi-tren werkt super bij vroege Gyno.

Het is enigsinds een risico, maar ben wel bereid dat risico te nemen, conceptueel gezien is dit wel een hele interresante kuur, en ik denk dat er vanuit het forum hier ook wel interresse in het volgen van zo'n kuur is.

Ik heb het geld ervoor en ervoor over, en nee, ik wil niet gelijk gear, ik vind het veel te leuk om met deze tussenstap te spelen. Sterker nog, ik kan dit verantwoorden aan vrienden en familie..... Er is tegenwoortdig genoeg info te vinden binnen de community's om verantwoord te kuren op PH/DS.

Laatst bewerkt:
Je hebt hier volledig gelijk in, ik kwam er ook achter vandaag na nog wat grondig onderzoek.

De 6-bromo bewaar ik dus voor een standalone kuurtje. De 11-oxo zou safe moeten zijn vanaf de 3rde week PCT.

Ik ga nu ipv Hyperdrol voor een combinatie die zeer succesvol is gebleken (close to Nolvadex, according to multiple case studies (blood work, testlevels etc.) done by members of the anabolicminds community)

Trans Resveratrol (50%)
, 1200mg p/dag

Het is een behoorlijk geavanceerde PCT, met (vooral) pharmaceutische middelen, die moeilijk, maar legaal te vinden zijn, geproduceerd door dezelfde gasten die mijn PH/DS maken, Competitive Edge labs.

EDIT: Zit erover te denken om een potje M-DROL mee te bestellen, heb wat dingen gelezen van tevreden gebruikers, zelfs first-timers die zeer goede winst pakken, en icm bovenstaande nakuur ook het meeste ervan over houden.

Interresante theorie; als 1ste cycle gewoon M-DROL knallen, rustige cycle, uitgaande van max 20mg dosering over 4 weken, hooguit opbouwen naar 30mg als de sides het toelaten.
Mocht er onverhoopt Gyno ontstaan run ik gewoon 90 dagen later mijn Epi-tren kuurtje, en ben je er weer vanaf, Epi-tren werkt super bij vroege Gyno.

Het is enigsinds een risico, maar ben wel bereid dat risico te nemen, conceptueel gezien is dit wel een hele interresante kuur, en ik denk dat er vanuit het forum hier ook wel interresse in het volgen van zo'n kuur is.

Ik heb het geld ervoor en ervoor over, en nee, ik wil niet gelijk gear, ik vind het veel te leuk om met deze tussenstap te spelen. Sterker nog, ik kan dit verantwoorden aan vrienden en familie..... Er is tegenwoortdig genoeg info te vinden binnen de community's om verantwoord te kuren op PH/DS.

Naar mijn mening verkoopt CEL geen 'pharmaceutische' middelen, ik zou overigens ook niet tren nemen in een kuur om gyno zogezegd te verminderen omdat tren(progesteron) je gyno wellicht zal verergeren. Er zijn bovendien ook niet zoveel gevallen waarbij epistane werkelijk de gyno verminderd heeft.

Trans Resveratrol (50%)
, 1200mg p/dag

Je weet toch dat M-drol een superdrol kloon is?
Dan zou je ook moeten weten dat superdrol een van de zwaarste, zoniet het zwaarste prohormoon/designer roid momenteel verkrijgbaar is...
Het is enorm hepatotoxisch, en geeft bij veel mensen zeer zware sides...

Sorry maar IMO heb je niet genoeg research gedaan over superdrol, want dan zou je ook weten dat een cycle van 20 mg voor 4 (!) weken zeker geen "rustige cycle" is (meesten doen 10/20/20 als eerste superdrol cycle)...

Superdrol;
- Is niet geschikt als eerste cycle (en zeker geen 4 weken)
- Vereist absoluut een serieuze PCT, een SERM dus zoals nolva of clomid,
daar is IMO absoluut geen discussie over mogelijk...

Als ik jou was zou ik superdrol maar even opzij zetten tot je wat ervaring hebt opgedaan met lichtere steroïden...

Ik zou er ook niet vanuit gaan dat je gyno zomaar even kunt weg toveren met epi, zo makkelijk krijg je dat echt niet weg...

Dan zou je ook moeten weten dat superdrol een van de zwaarste, zoniet het zwaarste prohormoon/designer roid momenteel verkrijgbaar is...

Sorry maar IMO heb je niet genoeg research gedaan over superdrol, want dan zou je ook weten dat een cycle van 20 mg voor 4 (!) weken zeker geen "rustige cycle" is (meesten doen 10/20/20 als eerste superdrol cycle)...

Superdrol;

Als ik jou was zou ik superdrol maar even opzij zetten tot je wat ervaring hebt opgedaan met lichtere steroïden...

Ik zou er ook niet vanuit gaan dat je gyno zomaar even kunt weg toveren met epi, zo makkelijk krijg je dat echt niet weg...

Inderdaad, ik weet zelf niet heel zeker of nolva wel geschikt is voor een superdrol nakuur vanwege de stof.

Inderdaad, ik weet zelf niet heel zeker of nolva wel geschikt is voor een superdrol nakuur vanwege de stof.

Hoe bedoel je vanwege de stof? Ik ben wat aan het inlezen over PCT's, heb nog niet enorme kennis.

Waarom zitten er toch zoveel mensen legale pct's te gebruiken ( 11-oxo, avanced pct, diesel test...) na inname van designer-steroids zoals epistane. Deze pct's / testoboosters van commercieele supplementenmerken zijn toch niet 100% bewezen doeltreffend te zijn qua nakuur.

Ik bedoel maar, waarom niet nolvadex. Dan ben je toch zeker & je houdt meer over want het werkt krachtiger. Je bent safe.

( Tis volgens mij wel zo dat mensen die designer roids kopen de zwarte markt van 'echte' steroids niet goed kennen & mss moeilijker aan nolvadex geraken )

grtjs

Superdrol;

Ik weet dat M-Drol een superdrol clone is ja, maar de werking is toch echt een stuk milder hoor, dat zou je ook moeten weten.
Op dit moment is M-DROL de nummer 3, sterkere DS zijn Magnadrol en Phera-Plex, beiden zijn een stuk sterker.

De nakuur die ik heb gekozen is zeker wel toereikend, ik ken bijvoorbeeld een jongen die een D-DROL kuur heeft gedaan (M-DROL, H-DROL en P-PLEX stack, totaal max zo'n 100 mg DS p/dag) wat leidde tot totale shutdown, en die er met deze nakuur toch echt weer goed bovenop is gekomen.

Ik heb een goede, relaxte huisarts, en dat scheelt, zodra er wat mis is ga ik over op het echte werk, ik weet dat ze me dat zonder slag of stoot zou voorschrijven, en dat is de enige reden dat ik dit risico durf te nemen.

Hoe bedoel je vanwege de stof? Ik ben wat aan het inlezen over PCT's, heb nog niet enorme kennis.

Waarom zitten er toch zoveel mensen legale pct's te gebruiken ( 11-oxo, avanced pct, diesel test...) na inname van designer-steroids zoals epistane. Deze pct's / testoboosters van commercieele supplementenmerken zijn toch niet 100% bewezen doeltreffend te zijn qua nakuur.

Ik bedoel maar, waarom niet nolvadex. Dan ben je toch zeker & je houdt meer over want het werkt krachtiger. Je bent safe.

( Tis volgens mij wel zo dat mensen die designer roids kopen de zwarte markt van 'echte' steroids niet goed kennen & mss moeilijker aan nolvadex geraken )

grtjs

A) 11-oxo is geen PH, maar een cortisol blocker, die opzich echt geen nakuur nodig heeft.

B) Niet iedereen kan aan Nolvadex komen, zo simpel is het.

C) 100% bewezen niet nee, maar er is ZAT info te vinden die de werking van diverse producten staaft wat betreft de nakuur.

D) Ik heb een voorbeeld gelezen van een gozer die een kuur Superdrol had gedaan, met als ENIGE nakuur een potje Advanced PCT (6-bromo). En Gyno-vrij en met behouding van vrijwel alle gains uit zijn nakuur kwam, en dan hebben we het over de echte oude Superdrol. Met andere woorden, het licht maar aan je lichaam's reactie, en lang niet iedereen heeft echt een SERM nodig na een DH cycle, je kan zeggen wat je wil, maar het is toch echt geen Sustanon.

Voor DS hoef je niet naar een zwarte markt hoor, gewoon legaal bestellen vanuit de UK, waar het gewoon verkocht mag worden OTC, en dat is ook niet voor niets, ik ben ervan overtuigd dat met genoeg kennis en waakzaamheid je een DS cycle zeer succesvol kan afronden, inclusief OTC PCT ipv SERMS.

De meeste mensen zouden zelf hun kuur kunnen afronden zonder pct, het is gewoon 'damage control'. Je kan onmogelijk weten of de OTC pct nu effectief helpt of niet.

Daarom is het gewoon beter om clomid/nolva te gebruiken ipv OTC Ai's (die trouwens weinig of geennut hebben direct na de kuur).

Ik stel voor dat je deze artikels even leest ivm PCT, ik vond ze enorm nuttig. De eerste 6 links zijn geschreven door een endocrinoloog en gaan over verschillende mechanismen en stoffen in je pct.

De laatste link is een discussie over het gebruik van AI's in pct

http://www.leanbulk.com/forum/pct-c...art-iv-post-cycle-pharmaceutics-practice.html

http://www.leanbulk.com/forum/pct-c...inicians-view-part-iii-1-2-site-st-louis.html

http://www.leanbulk.com/forum/pct-c...part-iii-post-cycle-supplements-practice.html

http://www.leanbulk.com/forum/pct-c...ew-part-ii-post-cycle-supplements-theory.html

http://www.leanbulk.com/forum/pct-c...t-clinicians-view-part-i-pct-demystified.html

http://www.leanbulk.com/forum/pct-clinicians-view/303-pct-clinicians-view-primer.html

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?p=318654631#post318654631

grtjs
Dat is IMO ook de meest voorkomende reden, aangezien nolva zelfs goedkoper kan zijn dan die commerciële producten...

Laatst bewerkt:
Ik weet dat M-Drol een superdrol clone is ja, maar de werking is toch echt een stuk milder hoor, dat zou je ook moeten weten.
Op dit moment is M-DROL de nummer 3, sterkere DS zijn Magnadrol en Phera-Plex, beiden zijn een stuk sterker.
Dat Phera sterker is dan m-drol betwijfel ik ten zeerste, maar goed daar gaat het niet om, ik denk dat we het er wel over eens zijn dat m-drol zwaarder is dan epistane, en dat epi daarom de voorkeur geniet als het gaat om een eerste cycle...

De meeste mensen zouden zelf hun kuur kunnen afronden zonder pct, het is gewoon 'damage control'. Je kan onmogelijk weten of de OTC pct nu effectief helpt of niet.

Daarom is het gewoon beter om clomid/nolva te gebruiken ipv OTC Ai's (die trouwens weinig of geennut hebben direct na de kuur).

Ik stel voor dat je deze artikels even leest ivm PCT, ik vond ze enorm nuttig. De eerste 6 links zijn geschreven door een endocrinoloog en gaan over verschillende mechanismen en stoffen in je pct.

Voor zover ik weet is I3C geen AI.

"IC3 and DIM control bad estrogen while promoting proper levels of the good estrogens needed for growth and repair... an AI is exactly what it says it is, an aromatase inhibitor... cause of this ALL estrogens will be lowered" btw geen quote van de verkoper, maar feitelijke informatie van anabolicminds.com

Het hele argument tegen AI is dat het een Suicide Inhibitor is, en niet een SERM,in de wetenschappelijke zin van het woord, ergo, Selective estrogen receptor modulator. Er zijn behalve I3C en DIM geen producten legaal verkrijgbaar die deze eigenschap hebben, een eigenschap die in werking exact hetzelfde is als Nolvadex, in dat het eostrogeen moduleert, en niet 'killt', wat het technisch net zo goed een SERM maakt.

Een ideaal product dus, overigens redelijk nieuw en underused als je het mij vraagt.

Dat is IMO ook de meest voorkomende reden, aangezien nolva zelfs goedkoper kan zijn dan die commerciële producten...

Goedkoper ja, maar moeilijker aan te komen, en daarbij, het is toch gewoon fun om zelf dingen te testen en onderzoeken. Als je een relaxte huisarts hebt die je begeleiding kan geven is het gewoon safe. Voor mij is het een uitdaging om een zeer succesvolle DS kuur te vinden, aangezien volgens mij niemand echt zijn/haar best doet om het te proberen, en ofwel Nolva/Clomid kiest, of maar wat aanrommelt, ik denk dat het anders kan....

Dat Phera sterker is dan m-drol betwijfel ik ten zeerste, maar goed daar gaat het niet om, ik denk dat we het er wel over eens zijn dat m-drol zwaarder is dan epistane, en dat epi daarom de voorkeur geniet als het gaat om een eerste cycle...

Phera is zeker sterker dan M-DROL, de producent geeft dat ook zelf aan. M-DROL mag dan officieel doorgaan voor Superdrol kloon, maar is in de praktijk minder effectief, met minder sides als de originele superdrol. Phera komt dichterbij, maar je ziet toch veel jongens die gewoon P-PLEX stacken met M-DROL en Tren, en dan pas resultaten behalen die vergelijkbaar zijn met de oude superdrol.

Er is een rede dat er geen Sdrol meer gemaakt word ;) en de formule is beschermd, dus zal zeker aan moeten zijn getweaked om het te mogen verkopen.

Ik ga het gewoon proberen, je hebt maar 1 eerste kuur in je leven, might aswell try to nail it!

Ik had het meer over je voorbeelden van advanced pct, etc... I3C is idd een goed product en is voor mij ook staple-supp bij elke pct.

Ik had het meer over je voorbeelden van advanced pct, etc... I3C is idd een goed product en is voor mij ook staple-supp bij elke pct.

Absoluut met je eens, alleen een potje Advanced PCT is gekkenwerk, maar je hebt mafkezen ertussen zitten hoor.

I3C is fantastisch, snap niet dat dit door iedere OTC PCT gebruiker word gebruikt, volgens mij is het redelijk nieuw, of slecht verkrijgbaar, ik ben er in ieder geval erg blij mee dat ik het heb gevonden.

Bij bb.com kan je redelijk cheap van die NOW I3C kopen. Er zijn er 'veel' die het in de US al gebruiken alsook producenten die het verwerken in hun pct-producten maar bijlange niet in de hoeveelheden die nodig zijn.

Bij bb.com kan je redelijk cheap van die NOW I3C kopen. Er zijn er 'veel' die het in de US al gebruiken alsook producenten die het verwerken in hun pct-producten maar bijlange niet in de hoeveelheden die nodig zijn.

Aan watvoor hoeveelheden denk je? Ik ging uit van 600mg p/dag in de eerste week, dan afbouwen 400/300/100

Laatst bewerkt:
1200 mg is wel behoorlijk veel, ik dacht doorgaans iets van 600 afbouwend naar 400, zo deed ik het in mijn epi-pct.

1200 mg is wel behoorlijk veel, ik dacht doorgaans iets van 600 afbouwend naar 400, zo deed ik het in mijn epi-pct.

Heb het ff aangepast, had de doseringen van I3C en Trans door mekaar gehaald :)

Hoe beviel het je trouwens?

Vrij goed, ben zo'n 6-7 kg bijgekomen (ook wat vocht/vet) en mooie kracht-gains bij eigenlijk maar 20mg, ik heb ook een paar dagen 30 mg gedaan maar 20mg was voor mij al de sweet spot.

PCT ging ook vrij goed, nuts waren wel wat gekrompen maar die kwamen terug in week 3 denk'k. Voor de rest geen problemen gehad.

Pct bestond uit I3C, SAMe, PCS ( maar heb dit niet doorgedaan omdat ik enkele tegensprekende artikels gevonden had) en 6 oxo (week 2 tot week 6)

Vrij goed, ben zo'n 6-7 kg bijgekomen (ook wat vocht/vet) en mooie kracht-gains bij eigenlijk maar 20mg, ik heb ook een paar dagen 30 mg gedaan maar 20mg was voor mij al de sweet spot.

PCT ging ook vrij goed, nuts waren wel wat gekrompen maar die kwamen terug in week 3 denk'k. Voor de rest geen problemen gehad.

Pct bestond uit I3C, SAMe, PCS ( maar heb dit niet doorgedaan omdat ik enkele tegensprekende artikels gevonden had) en 6 oxo (week 2 tot week 6)

Geen cortisolblocker als ik dat zo zie...

We meeste gains behouden?

Terug
Naar boven