XXL Nutrition

Epistane

Royze

Advanced Bodybuilder
Waardering
11
Lengte
2m20
Massa
150kg
Vetpercentage
Beste allemaal,

Al geruime tijd lees ik met veel genoegen de draadjes op dbb en na het lezen van de epistane logs van Cain, Wouter G en DNNS is mijn interesse hierin gewekt en zit er over te denken om ook een cycle te doen.

Ik train al ruime tijd en heb me voor mn gevoel redelijk verdiept in epi, maar er zijn altijd mensen die meer weten, vandaar dit topic.

De planning is om ongeveer dit als cycle te doen;

wk 1, 10-20-20-30-30-30-30
wk 2, 30-30-30-30-30-30-30
wk 3, 30-30-30-40-40-40-40
wk 4, 40-40-40-40-40-40-40

En dan na de cycle nolvadex te nemen. Nu is mijn eerste vraag; is novedex van Gaspari een goed alternatief voor nolva?
Zal er ook voor zorgen om taurine bij de hand te hebben.

Verder zou ik graag wat willen of er sprake is van do's en dont's tijdens een cycle ook eventueel mbt tot inname van andere supplementen.

Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen en een reactie te plaatsen.

voor de zekerheid ook perfect cycle liver support anabolic xtreme bijnemen

stoppen met creatine & nox producten, enkel amino's, whey, glucosamine en omega3 caps erbij als extra supps

je cycle is btw bijna dezelfde als ik ga doen, buiten dat k nog een week extra doe op 50 of 40 ed

• Topic Starter Topic Starter
voor de zekerheid ook perfect cycle liver support anabolic xtreme bijnemen

stoppen met creatine & nox producten, enkel amino's, whey, glucosamine en omega3 caps erbij als extra supps

je cycle is btw bijna dezelfde als ik ga doen, buiten dat k nog een week extra doe op 50 of 40 ed

Bedankt voor je reactie.

Cycle kan altijd nog aangepast worden afhankelijk van hoe het gaat natuurlijk. Ben wel van plan om um op 4 weken te houden maar dan eventueel laatste week op 50 te doen.

Is die liver support echt noodzakelijk? Las dat bij 4 weken cycle het nog niet echt nodig was.. maar thanks voor het opmerken.. better safe than sorry :)

Supps die ik van plan ben te gebruiken; amino, whey instant en de night protein en dextrojuice.
Misschien nog de complex carb gainer van xxl toevoegen?

Full cycle zonder liver supp.
Neem aan dat dit je eerste keer is ?

Bij een full cycle zou ik helemaal een liver supp nemen beter safe, En helemaal als het je eerste keer is.

Maar wat voor liversupp zou je willen gaan gebruiken ?

NAC is goed heb ik gehoord

Lol is deze zooi slechter voor de lever dan Stanozolol?
Zo niet vind ik het bs om er liver sups voor te nemen die dingen werken amper

Full cycle zonder liver supp.
Neem aan dat dit je eerste keer is ?

Bij een full cycle zou ik helemaal een liver supp nemen beter safe, En helemaal als het je eerste keer is.

Maar wat voor liversupp zou je willen gaan gebruiken ?

Correct, 1e cycle.
Liver support was ik nog niet zeker van of ik dit ging gebruiken.. hangt een beetje af van het advies wat ik hier krijg.

Neem trouwens aan dat alcohol tijdens een cycle niet aan te raden is? Misschien voor de hand liggend maar vraag het toch maar.

Nee een dubbele aanslag op de lever (als dit spul echt zo slecht is)
Is het 17AA ofzo wat er in zit?

Correct, 1e cycle.
Liver support was ik nog niet zeker van of ik dit ging gebruiken.. hangt een beetje af van het advies wat ik hier krijg.

Neem trouwens aan dat alcohol tijdens een cycle niet aan te raden is? Misschien voor de hand liggend maar vraag het toch maar.

nee is niet aan te raden belast je lever extra

Ik wil bewijzen zien of dit spul de lever aan tast.
Zijn er bloed onderzoeken van leverwaarden tijdens zo'n kuur te vinden?

Nee geen prohormoon, Androgene Anabole Steroïde. Het is het anabool epithiostanol, ontwikkeld in japan, met een 17a-methyl verbinding. Het is een steroïdale selectieve oestrogeen receptor modulator, en is ontwikkeld als medicijn tegen borstkanker.

Bronnen:
[A case of advanced breast cancer successfully treated with combined tamoxifen and epitiostanol]

Antitumor effect of two oral steroids, mepitiostane and fluoxymesterone, on a pregnancy-dependent mouse mammary tumor (TPDMT-4).

2alpha, 3alpha-epithio-5alpha-androstan-17beta-yl 1-methoxycyclopentyl ether in the treatment of advanced breast cancer: Japanese Cooperative Group of Hormonal Treatment for Breast Cancer.

Supplementen fabrikanten hebben er een methyl-verbinding aangeplakt en verkopen het als designer steroïde. Het heeft een anabool/androgeen verhouding van 12:1, en is iets anaboler dan stanozolol.

Duidelijker, Luppie?

Jeps. Maar persoonlijk maak ik mij met deze info nog niet druk om de
werking op de lever. Stanozolol valt ok heel erg mee wat lever beschadiging betreft
met de aanbovolen doseringen. Ik zie ook nergens staan of het een DHT middel is
zoals winny

waarom beter geen no supplementen gebruiken tijdens de epi, ik was van plan om gewoon door te gaan met de nox pump van dorian yates die ik nog heb staan of is dit af te raden dan ???

voor de rest taurine drbij en bananen eten voor de backpumps en liver support, ben ik nog iets vergeten ?

alvast bedankt

No-products kunnen backpumps aanzienlijk versterken.

Lol is deze zooi slechter voor de lever dan Stanozolol?
Zo niet vind ik het bs om er liver sups voor te nemen die dingen werken amper

Minder toxisch dan stanozolol.

Ja het kan de leverwaarden verhogen dat doen alle 17aa steroïden.

Jeps. Maar persoonlijk maak ik mij met deze info nog niet druk om de
werking op de lever. Stanozolol valt ok heel erg mee wat lever beschadiging betreft
met de aanbovolen doseringen. Ik zie ook nergens staan of het een DHT middel is
zoals winny

Ja het is een DHT, het is 5a-gereduceerd. Het molecuul lijkt dus ook veel op die van stanozolol. Het is per milligram iets anaboler, iets minder androgeen en iets minder toxisch. Het enige nadeel is dat het molecuul een zwavelverbinding heeft, en sommige mensen zijn daar allergisch voor.
Verder is het een prima middel, de zuiverheid kan alleen per fabrikant iets afwijken...

Ik kan wellicht langs de huisarts gaan om te vragen of ik bloedonderzoek voor en na kan doen om de eventuele afwijkingen in leverwaardes te bekijken..
Moet ik me wel nog eerst inschijven bij een huisarts.

Mocht het lukken dan zal ik uiteraard hier de waardes posten.

Wat word er precies bedoeld met "back-pumps" ??

Ehhh, ik reageerde op een bericht van WouterG waarin de term Beck pump word genoemd. Deze post blijkt te zijn verdwenen?

Wat word er precies bedoeld met "back-pumps" ??

Ehhh, ik reageerde op een bericht van WouterG waarin de term Beck pump word genoemd. Deze post blijkt te zijn verdwenen?

Van forum.bodybuilding.com;

What exactly is back pumps?
Tricky one this. I personally believe that it's not quite just as simple as certain-steroids causing an increase in bloodflow to /retention in the spinal erectors. Yes that happens certainly, but there may well be other factors at play, like misalignment of your SI joints, caused by the hypertonic erector muscles. Also, there is the core support issue to consider. Personally, when I take those steroids that do cause the back pump, I also seem to get inhibition of my obliques and TVA, causing my guts to bulge out. This reduces the amount of abdominal recruitment and support, placing more load on my erector muscles, compounding the problem of the back pump. Yet another thing to consider is that if the erector muscles are hypertonic, then they don't get as much chance to recover full between workouts, so they become more fatigued over time, leading to weakness and injury/swelling, which further impedes performance in the gym.

Ik kan wellicht langs de huisarts gaan om te vragen of ik bloedonderzoek voor en na kan doen om de eventuele afwijkingen in leverwaardes te bekijken..
Moet ik me wel nog eerst inschijven bij een huisarts.

Mocht het lukken dan zal ik uiteraard hier de waardes posten.

Net aan de lijn gehangen en mits de uitslag nog aanwezig is krijg ik de leverwaardes van dec 08 thuis gestuurd. Die waren voor zover ik weet allemaal normaal en er zal in die tijd neem ik aan niets veranderd zijn.
Als ik begin met mijn cycle zal ik een log bijhouden en ook de beginwaardes vermelden en de waardes na 4 weken.

Terug
Naar boven