MuscleMeat

"Er is geen God" op Britse bussen

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
_45128101_6743594c-2984-4a81-a282-098c8c001fae.jpg

Bendy-buses with the slogan "There's probably no God" could soon be running on the streets of London.

The atheist posters are the idea of the British Humanist Association (BHA) and have been supported by prominent atheist Professor Richard Dawkins.

The BHA planned only to raise £5,500, which was to be matched by Professor Dawkins, but it has now raised more than £36,000 of its own accord.

It aims to have two sets of 30 buses carrying the signs for four weeks.

The complete slogan reads: "There's probably no God. Now stop worrying and enjoy your life."

As the campaign has raised more than anticipated, it will also have posters on the inside of buses as well.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/7681914.stm

Goed initiatief!

tis te hopen dat hiermee weer een paar wakker worden uit hun roes...

Hahaha, zeker weten dat die bussen gesloopt gaan worden door dat religieuze tuig. Wel goed initiatief, maar helaas is de busmaatschappij kennelijk vergeten dat de vrijheid van meningsuiting op religieus gebied al jaren is verdwenen.

Waarom moeten mensen telkens gaan provoceren om aandacht te krijgen?

wtf?:roflol: er is idd geen god maar dat op bussen gaan verkondigen is wel vreemd

First Amendment. - freedom of speech. ++++

Oei zal Klusmier wel gaan fietsen als die in Engeland is.

Ach, is ook goed voor zn bf%

hmm.. denk niet dat de gelovigen spontaan zullen 'bekeren' na het lezen van zoiets als 'god bestaat niet'.. waste of money..

Stop worrying ? Massale zelfmoord zullen ze plegen, die gelovige zwakkelingen!

Mooie idee wel. Er zijn veel 'gelovigers' die eigenlijk niet zoveel nadenken over het ganse godskwestie, maar gewoon blindelings hun geloof overgeërfd hebben door de milieu waarin ze leven. Met de huidige rationele visie van meesten, zullen mensen sneller geneigd zijn om atheist te worden dan gelovig. (en hoe meer atheïsten, hoe beter de wereld :p)

Waarom moeten mensen telkens gaan provoceren om aandacht te krijgen?

Omdat provoceren oké is?

Ik vind het, Dawkins kennende, nogal een agnostische boodschap btw. :D

Prima initiatief. Strategisch beleid ook. Door op deze slogan in te zetten leggen ze indirect maar duidelijk de 'bewijslast' bij degenen die geloven dat god wel bestaat. En dat lijkt me geen gekke beginpositie.
Stel dat ze zouden zeggen: There is no god (hetgeen Dawkins zeker zal beamen), dan opent zich spontaan de onoverbrugbare kloof tussen het verschil in aanname van theïsten en agnosten/atheïsten.

Wanneer komen deze bussen in Nederland?

Omdat provoceren oké is?

Prima initiatief. Strategisch beleid ook. Door op deze slogan in te zetten leggen ze indirect maar duidelijk de 'bewijslast' bij degenen die geloven dat god wel bestaat. En dat lijkt me geen gekke beginpositie.
Stel dat ze zouden zeggen: There is no god (hetgeen Dawkins zeker zal beamen), dan opent zich spontaan de onoverbrugbare kloof tussen het verschil in aanname van theïsten en agnosten/atheïsten.

:thumbup: Broeder Builder..
vertaald in simpel Nederlands;
hij wil ze doen nadenken ipv ze in het harnas/verweer te jagen.. :D

Omdat provoceren oké is?

Dawkins noemt zichzelf toch niet voor 100% atheist? Vanuit dat standpunt vind ik het perfect bij hem passen:

Terug
Naar boven