XXL Nutrition

"Er is geen God" op Britse bussen

Dawkins noemt zichzelf toch niet voor 100% atheist? Vanuit dat standpunt vind ik het perfect bij hem passen:

Ik had 'there is no god' toch wat perfecter bij 'em vinden passen. Maar idd, hij bespreekt de kans dat god zou bestaan wel. Ook onderdeel van de basis van 'the god delusion'.

en dan ook nog zeggen "probably"............alsof er rekening gehouden wordt dat er TOCH een God is!
;)

That's the point klusmier. Alle kenbare zaken in acht genomen is de kans op god wel belachelijk klein. Lijkt me zeker geen ridicule aanname. God is hooguit metafysica. Dat heeft een boel implicaties voor personen die hun ziel en zaligheid in de kans op god leggen... Now explain why you think there (probably) is a god.

Die laatste was slechts retorisch overigens.

Conventional_Vs_Religous.jpg
Sooooooooo true :D

Geweldig initiatief, ik zou zo een bijdrage geven :thumbs:

:thumbs:

retorisch betekent toch dat jij en ik het antwoord al weten?

hoef ik daar tenminste al geen antwoord meer op te geven.........
;)
:D
plannen om zelf met een busje rond te rijden "there is a god";)

ma ben toch tegen dit idee, vb oudere mensen die in vrede leven met het geloof dat ze naar de hemel gaan ineens laten twijfelen enzo:rolleyes: die mensen kan je beter in hun geloof laten

dit zou het werk van het onderwijs moeten zijn

Prof. Dawkins zei:
"This campaign to put alternative slogans on London buses will make people think - and thinking is anathema to religion."

:stupid: :thumbs:

Wanneer komt er een dergelijke campagne in de randstad??

Nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Jammer voor de oudjes, maar het zij zo.

Nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Jammer voor de oudjes, maar het zij zo.

voordelen? gaat amper wat effect hebben, er is meer nodig om iemand te overtuigen dan een domme slogan, het veroorzaakt mss wat verwarring meer niet
overtuigende opleiding op school is het antwoord, je leert wel over de evolutie maar niet over de dingen die weinig sence maken in de bijbel, (bv iemand die geloofd in god negeert de lessen over evolutie gewoon, daarom lessen bijvoegen waarbij de onzinnigheden uit de bijbel worden uitgelegd)

Inderdaad, dit zal weinig invloed hebben. Stel jezelf de vraag: waarom zijn mensen gelovig? Omdat het al generaties lang doorgegeven wordt (desnoods onder dwang en met geweld). Kinderen worden gebrainwashed en geïndoctrineerd. Als volwassene zijn ze bijna niet meer te overtuigen van iets anders. Daar sta je machteloos tegen met een slogan. Als je religie wil doen inkrimpen moet je eerst een overheid hebben die seculier is. Daarnaast moet je zorgen voor goed onderwijs, daar mag religie wel aan bod komen, maar zeker niet als apart vak. Eerder om er kritisch over te discussiëren (icm evolutietheorie).

voordelen? gaat amper wat effect hebben, er is meer nodig om iemand te overtuigen dan een domme slogan, het veroorzaakt mss wat verwarring meer niet
overtuigende opleiding op school is het antwoord, je leert wel over de evolutie maar niet over de dingen die weinig sence maken in de bijbel, (bv iemand die geloofd in god negeert de lessen over evolutie gewoon, daarom lessen bijvoegen waarbij de onzinnigheden uit de bijbel worden uitgelegd)

Niet iedereen kan naar school. Dit promoot mss meer zelfstudie aan. Dat mensen meer nadenken over de godskwestie en zo een mening vormen.

Inderdaad, dit zal weinig invloed hebben. Stel jezelf de vraag: waarom zijn mensen gelovig? Omdat het al generaties lang doorgegeven wordt (desnoods onder dwang en met geweld). Kinderen worden gebrainwashed en geïndoctrineerd. Als volwassene zijn ze bijna niet meer te overtuigen van iets anders. Daar sta je machteloos tegen met een slogan. Als je religie wil doen inkrimpen moet je eerst een overheid hebben die seculier is. Daarnaast moet je zorgen voor goed onderwijs, daar mag religie wel aan bod komen, maar zeker niet als apart vak. Eerder om er kritisch over te discussiëren (icm evolutietheorie).

op mijn school volgde ik "godsdienst" maar hier was de leerkracht zelf ook al overtuigd dat god niet bestaat en dat de bijbel als enige functie heeft een goede levensstijl voor te schrijven, in die lessen praten we dan ook over vanalles, dit kan wel natuurlijk;) en dan gwn in de biologielessen een critische discussie over voeren

wilde ze een tijdje terug niet doorvoeren dat de creatie van god een verplicht vak gaat worden in amerika? mja daar is de situatie wel een pak erger, hier is haast niemand meer gelovig van de jeugd

tijdje terug zat ik altijd te discussieren met die getuigen van jehova, geven ze als argument dat de evolutie de basis mist in de wetenschap (lieten ze als vb een afbeelding zien van een toren zonder de onderste verdiepingen) gwn logische tegenargument, de fundamenten onder de theorie van GOD zijn nog een heel pak verdiepingen minder :) hadden ze nog niet aan gedacht:D

Niet iedereen kan naar school. Dit promoot mss meer zelfstudie aan. Dat mensen meer nadenken over de godskwestie en zo een mening vormen.
in geval van zulke armoede is het geloof in GOD dan mss weer een goede houvast om door te gaan met het leven, dat heb je ook weer dan

plannen om zelf met een busje rond te rijden "there is a god";)

ma ben toch tegen dit idee, vb oudere mensen die in vrede leven met het geloof dat ze naar de hemel gaan ineens laten twijfelen enzo:rolleyes: die mensen kan je beter in hun geloof laten

dit zou het werk van het onderwijs moeten zijn

die bus is er al.........iemand had er ooit al eens iets over gepost en gedacht dat het mijn bus was.

kan zogauw het topic/post niet meer terugvinden.....
:o:D

zou idd beter zijn als ze BodyBuilding als nieuw vak op school introduceren, leren kinderen ook goed hoe ze gezond meten eten en leven!
:thumbs:

in geval van zulke armoede is het geloof in GOD dan mss weer een goede houvast om door te gaan met het leven, dat heb je ook weer dan

Armoede ? Over wat heb jij het ? :D
Ik heb het gewoon over mensen die niet naar school gaan, zoals de meeste leeftijden van na 18 jaar :D

Terug
Naar boven