Fitness Seller

Ervaring DEXA vetmeting

Dexaprine :)

@ Karper:

-Waar heb je je vet laten meten?
-Heb je wel eens een vetmeting laten doen op een professionele weegschaal, van het merk Tanita? (zo'n ding wat 2000+ euro kost en wat ze in sommige supplementenshops hebben)
-Wat meet je taille precies?

Ik laat mijn vetpercentage af en toe meten via een DEXA scan. Vroeger heb ik VP ook op andere manieren laten meten. DEXA gaf inderdaad steeds een hogere waarde aan. Ik vind het vooral interessant om te weten waar het vet precies zit en bij mij klopt da wel (verhoudingsgewijs)
Zat vroeger op 26 procent, nu op 12!
Met hoeveel % verschil zit je tussen beide metingen?
To Bulker80 - Sorry if I write in English (You can answer me in Dutch no probs). Could you let me know where did you go to have your body fat measured by a Dexa Scan here in NL? Thanks.

I don't know where you can get a DEXA scan in The Netherlands. I live in Belgium :-) Anybody who lives in the Netherlands?

To Bulker80 - Sorry if I write in English (You can answer me in Dutch no probs). Could you let me know where did you go to have your body fat measured by a Dexa Scan here in NL? Thanks.

In Paal in BE you can have one done. About one hour drive from Eindhoven...

Energy Lab ... of mogen we hier geen reclame maken!

Ik heb ook een DEXA scan laten doen in Den Haag. Ik schatte mezelf 12/13% in. Dexa scan gaf 19% aan.

Zo zag ik eruit;

wp_ss_20151227_0001 (3)-min.png

Klopt dexascan - huidplooimeter scheelt een procent of 6, maar who cares, spiegel telt.

Ik heb ook een DEXA scan laten doen in Den Haag. Ik schatte mezelf 12/13% in. Dexa scan gaf 19% aan.

Zo zag ik eruit;

Dexa scan meet niet alleen het uitwendige vet, maar ook het vet rond de organen. Op basis van je foto zou ik je inderdaad veel lager schatten dan 19 %, maar zoals hieronder reeds aangegeven ... de spiegel is belangrijker hé!

Zo zag ik eruit;

Wat is je taille eigenlijk?

Hoe zit het eigenlijk met de verhouding tussen tussen taille en vet%? Ik denk wat dat je 80 cm of meer hebt qua taille?

Ik heb deze dexa scan laten uitvoeren bij mijn opleiding brandweerman.(juni 2015) ik had toen 19.3% vetpercentage. (met zichtbare bovenste abs)
Een 2tal maand later (en waarschijnlijk iets vetter omdat er geen sport werd gedaan in die 2maand) deed ik een huidplooimeting in de gym, kreeg ik te horen 12%.

het is zeer moeilijk te zeggen aan hoeveel percentage je zit.
Ik denk dat je in de fitness wereld minder aandacht moet geven aan die percentages. Want zelf met dexa scan's zit er nog steeds een groot verschil tussen de verschillende toestellen.

huidplooit moet je bij de meeste gasten 5 % bijtellen ofzo komt vaak erg laat uit geen dikke blokken erop en obliqs dan nog lang geen 10 %

Weet niet hoe je benen eruit zien maar daar houde vaak mensen veel vet vast. Kijk maar eens een keer als je een kippeboutje bakt hoe vet dat is, duurde bij mij maanden om definitie te krijgen in me benen.

Terug
Naar boven