XXL Nutrition

Ervaringen met Liggende Hacksquat

slappiehappie

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m92
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Wie heeft met de liggende hacksquat ervaringen?

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/lying-machine-squat

Ik doe nu 2 WU sets en 4 werksets fullsquat. Daarnaast deed ik 3 sets Leg Press en 3 sets Leg Extension. Echter, bij de zittende Leg Press heb ik niet echt het gevoel veel resultaat te halen. Ik wil de 3 sets Leg Press en 3 sets Leg Extension vervangen voor 5 sets liggende Hacksquat en een 20 rep breathingstyle op de liggende Hacksquat.
Voor de volledigheid, ik doe naaste deze oefeningen nog 4 sets RDL en 3 sets Leg Curl.

Gewoon proberen zou ik zeggen? Veel pro's zweren bij hacksquats, en dat is vast niet voor niks.

Is dit niet gwn een leg press? Ik verkies toch de gewone squat

die hebben wij ook staan.
voelt wel lekker aan.

Maar dit is toch gewoon een vorm van leg press of niet ?

Ja dit is de leg press ja.
Lekkere machine om je quadriceps aan te pakken.
Meestal kun je de stand ook nog wel wisselen van de stoel zodat je rechter op komt te zitten,zodat je meer je hamstrings (erbij) pakt.

Dit is een mooi alternatief voor de staande squat als die jou niet zo ligt.

Maar dit is toch gewoon een vorm van leg press of niet ?

Een vorm van.... Maar elke squatvorm doet meer dan alleen de legpress.
Bij de hacksquat duw je je lichaam naar boven/achteren je moet de hele beweging met je benen maken, met de hamstrings en quadriceps.
Bij leggpress zet jejezelf af tegen het bankje, dat duwt makkelijker, je kan meer gewicht pakken, ook omdat je je eigen torso niet hoeft te liften en je gebruikt nauwelijks je hams.

Die liggende squat is ook erg lekker.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wij hebben bij ons in de gym ook zo'n liggende hacksquat.
Opzich een erg fijne oefening maar door het feit dat ik met de volledige gewichtsblok + een extra schijf van 25kg makkelijk 15+ reps kan maken doe ik deze oefening niet zo vaak meer.

Terug
Naar boven