MuscleMeat

Eten onder je workout?

marith

Novice
Waardering
2
Lengte
1m61
Massa
53kg
Hoi,

Van een aantal mensen hoor ik dat ze ondertussen hun workout (na de cardio?) even gauw naar de kleedkamer gaan om een broodje of een stuk fruit te eten. Hierna trainen ze verder. Nu vraag
ik mij af of dit eigenlijk wel zo goed is? Zo ja, wat mag je dan gauw tussendoor even eten?
Zelf doe ik het niet, maar als ik inderdaad al 40 min aan het hardlopen ben en daarna nog moet fietsen
+ kracht moet doen kan ik het me eigenlijk wel voorstellen.

Verder nog een vraagje over het avond eten.. Wat eten jullie zoal 's avonds?
Ik woon nog bij m'n ouders, dus soms moeilijk om altijd maar voor mezelf te koken en dingen in huis te halen..

-Laat ik even duidelijk maken dat ik geen bodybuilder ben, maar gewoon hard aan het trainen voor een gezond lijf, met een klein beetje sixpack:p Daarbij vind ik gezond eten over het algemeen wel belangrijk.. Zoals de meesten zeggen is het geen dieet maar een gezonde levensstijl toch? :)

.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Snelle suikers voor energie..........
maar dan geen brood ! (zout zooi) maar daar is niks mis mee hoor........

Ik eet avonds kip/vis shake (maar kan morgen weer anders zijn)kwark ,
noten.. soms poffertjes als ik helemaal los ga, LOL.......

maar goed, dat is zo random , groet, Ray.......
Dus een banaan of een ander stuk fruit kan geen kwaad? :) Neem ik in vervolg een stukje fruit mee voor de zekerheid. Thx!

Als ik honger krijg eet ik altijd een handje pinda's intraworkout.

.

Laatst bewerkt:
onnodig tenzij je langer dan 2 uur sport wat overigens ook dom zou zijn.

Doe krachttraining en daarna halfuur-3 kwartier cardio als je een goed lichaam wilt. niet eerst cardio en daarna krachttraining..

als je krachttraining eerst doet je hartslag al verhoogd etc blabla. Als je dan cardio na krachttraining doet worden je vet reserves eerder aangesproken dan dat je eerst cardio gaat doen en dan krachttraining .

Kortom: doe eerst krachttraining en daarna cardio.
laat die fruit lekker achterwege tussen het trainen en eet +/- 1 uur voor het trainen een goede maaltijd of neem een eiwitshake + dextrose vlak voor het trainen.

.

Laatst bewerkt:
In b4 more broscience

Een uurtje zonder eten ga je wel overleven hoor.

Doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed, en als je wilt afvallen is het al helemaal niet aan te raden.

Eerst kracht en dan cardio? Ik begin altijd met squats, dan 40 min hardlopen, dan benen+armen en dan nog 20 min fietsen... slechte volgorde dus?

Doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed, en als je wilt afvallen is het al helemaal niet aan te raden.

Dus een banaan tijdens mijn workout mag niet, maar op een ander moment van de dag maakt het niet uit, lol wat een bullshit.
Als die banaan of iets anders gewoon in je voedingsschemapast, zie ik het probleem niet hoor.

Eerst kracht dan cardio.
Als je het fijn vind zou het weinig kwaad kunnen om eerst 20 min te fietsen voor je aan kracht begint, dan zijn je benen al goed opgewarmd voor de squats.
Maar in het algemeen is het eerst kracht zodat je met volle energie aan je krachttraining kunt beginnen.

bro science? hahahaha nee man.

vraag maar aan big T, het verklaart ong hetzelfde verhaal.

---------- Post toegevoegd 1 April 2013 om 18:48 ----------

Eerst kracht en dan cardio? Ik begin altijd met squats, dan 40 min hardlopen, dan benen+armen en dan nog 20 min fietsen... slechte volgorde dus?
Doe eerst al je krachttraining en daarna je cardio.

Imo is dat het meest optimaal.... ik zou deze raad opvolgen en dan je stukje fruit bewaren voor meteen na het trainen..

Als je goede info wil en verder hulp kan je beter Prive bericht sturen, aangezien hier ook nog wel eens onzin word verkondigd.

Vraag me toch echt af wat voor gedachte er achter die volgorde zit...

Ot: als je het al nodig vind om iets te eten tijdens de training pak dan een paar rozijntjes of een klein banaantje. Zelf zie ik er het nut nie zo van als je goed van tevoren hebt gegeten maar als je ook nog een uur lang cardio doet dan kan het wel verstandig zijn om een paar hapjes naar binnen te gooien maar ik vrag me eerder af wrm je zoveel cardio zou willen doen.

@ray, laat je ff nakijken. Die posts van jouw die zijn echt niet te volgen de laatste tijd.

@ray, laat je ff nakijken. Die posts van jouw die zijn echt niet te volgen de laatste tijd.
Prima hoor........
snap ook werkelijk niet , dat ik nog mensen probeer te helpen........

trouwens Ray is met een Hoofdletter k*t..........

Laatst bewerkt:
Vraag me toch echt af wat voor gedachte er achter die volgorde zit...

Ot: als je het al nodig vind om iets te eten tijdens de training pak dan een paar rozijntjes of een klein banaantje. Zelf zie ik er het nut nie zo van als je goed van tevoren hebt gegeten maar als je ook nog een uur lang cardio doet dan kan het wel verstandig zijn om een paar hapjes naar binnen te gooien maar ik vrag me eerder af wrm je zoveel cardio zou willen doen.

Ehm ik begin met squats omdat vroeg in de ochtend dat rek altijd vrij is. Daarna hardlopen en om even tot rust te komen doe ik kracht tussendoor en dan laatste 20 minuutjes nog ff fietsen.. En zo heel veel cardio is dit niet toch? Verbrand met cardio rond de 500 kcal. Vind ik vrij weinig, zie mensen die gaan tot 1000+ Maar thanks voor de tip, zal eerst de kracht training doen in vervolg :)
Ik citeer: ''Laat ik even duidelijk maken dat ik geen bodybuilder ben'' ;)

En wat betreft de vraag van het eten... Wist niet of het beter was om het tussendoor als energieboost te gebruiken of gewoon na de training wat te eten.

Als je niet heel lang sport lijkt me iets eten niet nodig.

Zou eerst je kt afronden en daarna cardio gaan doen.

Terug
Naar boven