AndroidHealthClinic

Eten voor slapen gaan.

Berry1989

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Hey,

Ik hoor van veel mensen dat eten voor het slapen gaan niet goed is(Vooral koolydraten), maar mijn training (kickboxing) begint pas half 7 savonds en ik ben dan 9uur thuis. Ik eet dan ongeveer om 10 uur en rond 2uur in de nacht ga ik naar bed. Maar helemaal niet eten is toch ook niet goed? Omdat je lichaam juist voedingstoffen nodig heeft? Dus ook koolydraten?

En ook als ik Krachtraining doe is pas vaak laat in de avond, en JUIST bij krachtraining heb je maaltijd nodig toch na het trainen?

het is een beetje een achterhaald onderwerp...
Het sprookje gaat als volgt in de volksmond: Ga je eten voor het slapen zet je vet aan en wordt je dik.

werkelijkheid..eet gewoon je benodigde caloriën (onderhoud)en je wordt dat niet.
Ik eet vaak na het sporten om 21:00 's avonds rustig nog een keertje warm en lig om
23 dan in mijn bed..

kan geen kwaad. Ik weet alleen wel dat ik zelf problemen krijg met shakes / veel kwark voor het
slapen dat ik dan nog 1-2x per nacht naar het toilet moet.

Ik eet ook altijd laat. na 20:00. dan eet ik daarna nog een keer wat crackers met beleg en dan vlak voor het slapen (zeg een 15 min voor ik ga liggen) nog kwark met noten.
Het kan geen kwaad. Zolang je maar aan je kcal komt over de dag heen.

overigens.. als die fabel waar zou zijn dat laat eten je dik en vet maakt had ik al heel veel aan moeten zijn gekomen. Ik eet/drink ook snachts vaak nog wat.

• Topic Starter Topic Starter
het is een beetje een achterhaald onderwerp...
Het sprookje gaat als volgt in de volksmond: Ga je eten voor het slapen zet je vet aan en wordt je dik.

werkelijkheid..eet gewoon je benodigde caloriën (onderhoud)en je wordt dat niet.
Ik eet vaak na het sporten om 21:00 's avonds rustig nog een keertje warm en lig om
23 dan in mijn bed..

kan geen kwaad. Ik weet alleen wel dat ik zelf problemen krijg met shakes / veel kwark voor het
slapen dat ik dan nog 1-2x per nacht naar het toilet moet.

OMG dit heb ik ook ! Ik word ook 1\2 x wakker om naar de wc te gaan! Hierdoor gaat je kwailiteit van slaap echt omlaag! Dus het komt door de kwark? Is wel bijna halve liter water he?

haha ik dacht altijd dat ik de enige was die zo moet pissen van kwark snachts. Vrienden van mij hebben daar totaal geen last van maar ik moet er altijd wel een keer uit om mn blaas te legen ;)

ik moet ook mn bed uit op te pissen.. rond een uur of 1-2 maar mijn slaap leidt er niet onder.. ben prima uitgerust ik ga ook half 10 op bed als ik 6:00 me bed uit moet :)

Soms word ik midden in de nacht wakker om gruwelijk hard te scheiten.

kwark heb ik nergens last van maar sinds me caseine shake word ik zoiezo rond 3-4uur wakker om te piesen.

OT: ik zou er voor zorgen dat je gwn aan je caloriebehoefte komt op de dag en avond. Plan t zo dat je voor je gaat slapen vooral eiwitten binnenkrijgt en zo min mogelijk KH, dit omdat je lichaam toch in "rust" stand is en het daardoor geen KH nodig heeft.

Terug
Naar boven