MuscleMeat

Etensresten in luchtpijp

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
9 dagen geleden begon deze klik ellende. Op vrijdag 24 september. In 9 dagen tijd ben ik eten eng gaan vinden, heb ik zo nu en dan zo'n globusgevoel in mijn keel (nu ook weer), 6 kilo eraf, ik durf alleen zacht voedsel te eten...

Ben er zo moe van, maar weet niet hoe alles weer normaal wordt.
 
9 dagen geleden begon deze klik ellende. Op vrijdag 24 september. In 9 dagen tijd ben ik eten eng gaan vinden, heb ik zo nu en dan zo'n globusgevoel in mijn keel (nu ook weer), 6 kilo eraf, ik durf alleen zacht voedsel te eten...

Ben er zo moe van, maar weet niet hoe alles weer normaal wordt.
Ga gewoon eten en niet zo 😭.
Een afspraak bij een psycholoog zou ook niet mis zijn. Succes!
 
Wat ook niet helpt is dat ik pas donderdag bij de huisarts terecht kon. Vrijdag 24 belde ik gelijk, maar praktijk was dicht ivm trainingsdoeleinden. Assistente was er wel, maar kon dus geen afspraak maken. Ze verzekerde me dat dit soort dingen vanzelf over gaan binnen 48 uur. LEUGEN.

Maandag leek het echter idd een stuk minder, werd relaxt wakker, en had zelfsm3 sneetjes brood met makreel gegeten. Echter in de avond tijdens het eten van krieltjes was de klik er weer. Dus dinsdag weer gebeld. Dit keer een heel empathieloze assistente. 'U moet altijd 8:00 bellen dan kunnen we een afspraak maken. Nee, ik ga nu geen afspraak inplannen' in de middag bel ik weer, weer dezelfde empathieloze assistente. Woensdag bel ik 8:00 en kreeg ik een afspraaj voor donderdag ochtend.

In de tussentijd me suf gegoogled en daardoor begon ik aan steeds gekkere dingen als eten dat in mijn luchtpijp komt doordat ik anders slik. En nu ben ik bang voor eten.

Nog een angst is: Wat als die klik bij het slikken van mijn strottenhoofdklepje komt, die niet goed sluit?!
 
Ga gewoon eten en niet zo 😭.
Een afspraak bij een psycholoog zou ook niet mis zijn. Succes!

Maandag bel ik weer de huisarts, waren toch nog een hoop vragen die ik niet heb kunnen stellen. Misschien verwijst hij me dan naar KNO.
 
Je praat jezelf een hoop ellende aan, en vermoed dat de antwoorden die je hoopt te vinden hier niet gegeven gaan worden
 
Volgens mij zit je een beetje vast in een vicieuze cirkel. Wat voor antwoord hoop je van een KNO arts te krijgen? Mogelijk gaat hij ook zeggen dat er niks mis is.
 
Volgens mij zit je een beetje vast in een vicieuze cirkel. Wat voor antwoord hoop je van een KNO arts te krijgen? Mogelijk gaat hij ook zeggen dat er niks mis is.

Als die dat zegt mag hij me vervolgens uitleggen waarom er van alles knakt en klikt in mijn keel. En mocht ik inderdaad stapelgek zijn dan had de huisarts me kunnen doorverwijzen naar een psycholoog of logopedist of fysio oid. Niks van dat alles.
 
Ik vermoed trouwens dat mijn huisarts wel weet dat dit nooit meer overgaat, maar hoe kan hij dat zeggen? Dus zegt hij: 'Het is mogelijk overbelast, het gaat vanzelf over, het kan even duren. Je kan gewoon eten en drinken en slikken. Niks gaat kapot'

Hij kan moeilijk zeggen: Tja, het is erg vervelend, maar heb je liever dat ik je keel opensnijdt en dit ga herstellen?

Alhoewel dat laatste vind ik ook prima. KNO, operatie, herstel en normaal leven.
 
Ik vermoed trouwens dat mijn huisarts wel weet dat dit nooit meer overgaat, maar hoe kan hij dat zeggen? Dus zegt hij: 'Het is mogelijk overbelast, het gaat vanzelf over, het kan even duren. Je kan gewoon eten en drinken en slikken. Niks gaat kapot'

Hij kan moeilijk zeggen: Tja, het is erg vervelend, maar heb je liever dat ik je keel opensnijdt en dit ga herstellen?

Alhoewel dat laatste vind ik ook prima. KNO, operatie, herstel en normaal leven.
Laat je gewoon doorverwijzen naar een KNO. Dan weet je eerder of het iets fysisch of psychologisch is.
 
Een tijdje geleden was ik ook eens bijna gestikt in een paar vitaminepillen, omdat ik een te kleine slok water nam. Een paar dagen/weken was ik ook een beetje angstig elke keer als ik al me supps weer nam, kan ik me nog herinneren. Beetje zo’n krampachtig gevoel in me keel. Wat mij betreft was dat gewoon puur psychologisch; na een tijdje was het ook weer weg. Gewoon niet aan proberen te denken en verder gaan met je leven. Je gaat niet fucking dood van een klik in je keel, er zijn ergere zaken op de wereld. Een kennis van mij heeft slokdarm kanker (gehad) en die heeft een heel nieuw slokdarm kanaal erin gezet gekregen… Dat is pas heftig. En ze leeft verder zonder te klagen en zonder huilposts op fora.
 
En dan vragen wij ons af waar die woke-generatie toch vandaan komt...
 
Een tijdje geleden was ik ook eens bijna gestikt in een paar vitaminepillen, omdat ik een te kleine slok water nam. Een paar dagen/weken was ik ook een beetje angstig elke keer als ik al me supps weer nam, kan ik me nog herinneren. Beetje zo’n krampachtig gevoel in me keel. Wat mij betreft was dat gewoon puur psychologisch; na een tijdje was het ook weer weg. Gewoon niet aan proberen te denken en verder gaan met je leven. Je gaat niet fucking dood van een klik in je keel, er zijn ergere zaken op de wereld. Een kennis van mij heeft slokdarm kanker (gehad) en die heeft een heel nieuw slokdarm kanaal erin gezet gekregen… Dat is pas heftig. En ze leeft verder zonder te klagen en zonder huilposts op fora.

Kijk ik begrijp jullie reacties. Als je zelf niet voortdurdend klikken en knakjes in je keel voelt, dan herken je dit niet.

Wel jammer dat niemand hier herkent wat ik bedoel. Het komt dus niet veel voor. Vandaag, de 9de dag, vind ik het trouwens heftiger dan al die dagen hiervoor. Ik werd er zelfs mee wakker.
 
Als je in 9 dagen 6 kg afvalt eet je ruim 4000 kcal onder je onderhoud per dag. Oftewel je eet niets.

Ik heb momenteel een longontsteking en kon een paar dagen bijna niet slikken. De rijst kwam er via mijn neus weer uit. Eigenlijk werd dat puur veroorzaakt omdat je met je tong t eten niet je slokdarm induwt maar tegelijk tijdens dlikken ademt. Dan komt t in je luchtpijp. Als je er teveel heisa over maakt ga je er steeds meer op letten en wordt t erger.

Pas toen ik echt dacht t gaat wel weer weg (negeren) had ik met een paar dagfn dat t ook minder werd. Slikken is nog steeds lastig maar je kop kan t 10000x erger maken dan t is.

Kortom..... stop met Googlen. Zoek afleiding.
Als je zo doorgaat ontwikkel je nog een aangeleerde eetstoornis ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven