Fitness Seller

Europese Asielcrisis

Bezoekers in dit topic

'Onrust bij medewerkers IND na besluit Lili en Howick'
Bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) is onrust ontstaan over het besluit van staatssecretaris van Asielbeleid Mark Harbers om zijn discretionaire bevoegdheid te gebruiken voor de Armeense tieners Lili en Howick. Dat schrijft de Volkskrant op basis van berichten op het intranet van de IND die de krant in handen heeft en na gesprekken met medewerkers van de dienst.

De medewerkers vinden dat de politiek hen heeft opgezadeld met een geloofwaardigheidsprobleem. Ze zijn bang dat meer ouders hun kinderen laten onderduiken na de uitkomst in de zaak Lili en Howick.

De staatssecretaris heeft maandag met twintig mensen gesproken die bij de zaak betrokken waren. Toch heeft dat de onrust niet weggenomen, aldus de krant. ,,Wij moeten straks weer de rechtszaal in om hier gewortelde gezinnen uit te zetten naar landen waar het leven nog veel minder prettig is dan in Armenië. Dan moeten wij uitleggen dat die situatie veel minder schrijnend is dan die van Howick en Lili, maar dat is in veel gevallen eigenlijk niet met droge ogen vol te houden. Ik voel echt dat we door de politiek in ons hemd worden gezet", zo citeert de krant een anonieme IND-medewerker
 
“32 van de vrijgelaten illegalen stonden bekend voor verstoring openbare orde”
32 van de illegalen die vorige week werden vrijgelaten uit gesloten centra zijn bekend voor het verstoren van de openbare orde. Dat heeft staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) maandagavond gezegd in Terzake.

Omdat er geen plaats was voor transmigranten die een plekje moesten hebben in een gesloten centrum, werden vorige week 202 illegalen vrijgelaten uit twee van die centra. Uit een dossier dat deze krant kon inkijken, bleek al dat minstens één van die sans-papiers criminele feiten op zijn kerfstok heeft.

Theo Francken gaf aan dat hij een onderzoek zou instellen naar hoe dat mogelijk is, en kwam daar maandagavond in Terzake nog eens op terug. “32 van de illegalen stonden bekend voor het verstoren van de openbare orde”, zei de staatssecretaris voor Asiel en Migratie (N-VA) er. Dat aantal is dus nog een stuk hoger dan wat eerst gedacht werd. “Maar of mensen in de gevangenis hebben gezeten, is een zaak van Justitie”, aldus Francken.

De staatssecretaris zegt dat het beter dan ooit lukt om veroordeelde mensen zonder papieren uit te wijzen. “Maar het gebeurt nog dat ik die mensen niet geïdentificeerd krijg in de periode dat ze in een gesloten centrum zitten”, zegt hij in Terzake. “Omdat ik geen laissez-passez krijg, omdat de ambassades hen weigeren...”
:hamer:
 
 
Laatst bewerkt:
Bart De Wever wil harder optreden tegen transmigranten: “Neem die mensen hun smartphone af”
N-VA-voorzitter Bart De Wever gelooft dat het weldegelijk mogelijk is om sans-papiers die geen asiel aanvragen te vervolgen. Hij stelt voor om in de gerechtelijke procedure hun smartphone in beslag te nemen. Dat zei hij in Terzake op Canvas.

N-VA-fractieleider Peter De Roover wil dat sans-papiers die illegaal in ons land verblijven en geen asiel aanvragen, effectief vervolgd worden. De vreemdelingenwet voorziet in gevangenisstraffen tot drie maanden. Minister van Justitie Koen Geens (CD&V) ziet dat niet zitten: “Als we alle mensen met straffen tot drie maanden moeten vervolgen, bijvoorbeeld ook mensen die hun onderhoudsgeld niet betalen, dan zijn we nog niet thuis.”

Bart De Wever gelooft dat het wel mogelijk is. Hij stelt daarenboven voor om in de gerechtelijke procedure systematisch de smartphone in beslag te nemen. “Dan garandeer ik u dat het zeer snel in het wereldje van de mensensmokkelaars zal rondgaan dat België niet ‘the place to be’ is. Het zijn geen sympathieke maatregelen, ik besef dat ook.”

De N-VA-voorzitter zei voorts dat het geen toeval is dat de hub van de transmigranten, het Maximiliaanpark, in Brussel ligt. “Het is geen toeval dat het in die stad gebeurt, waar de partijen het ‘Wir schaffen das’ van Angela Merkel steeds hebben toegejuicht. Die partijen zijn ook zeer afhankelijk van de stemmen van nieuwkomers. Ik heb het over PS, Ecolo, DéFI, noem maar op. Dat is allemaal één pot nat. Die durven gewoon niet optreden tegen het burgerplatform.”

De Wever verdedigde tot slot de beslissing om plaats te maken in gesloten centra voor de transmigranten, waarvoor criminele illegalen moesten worden vrijgelaten. “De transmigratie was acuut, met schietpartijen, gewelddadigheid,... Er moest iets gebeuren.” Er worden volgens hem ook wel vaker criminele illegalen vrijgelaten. “Heel vaak nemen de landen van herkomst die mensen niet terug en moet je hen na een aantal maanden laten gaan, ook al zijn ze crimineel.”

Goed plan, man.

giphy.gif
 
..
Gemeenten die geen huisvesting bieden, betalen een boete van 1500 euro per maand per statushouder die geen onderdak heeft. Dat zijn de kosten voor het verblijf in een asielzoekerscentrum.
Ziek systeem.

Slettenhaar wil deze boete ter discussie stellen in Den Haag. ,,Een boete krijg je als je iets fout doet. Dit is niet fout. Het voorrang geven aan statushouders begrijpen de mensen niet,’’zegt hij in het NHD.

Vorig jaar versoepelde het kabinet de regels en mogen gemeenten zoals Catsricum stoppen met versnelde toewijzing van huurhuizen aan vluchtelingen. Alkmaar kondigde als eerste aan dat te gaan doen. 99% gaat echter nog door met het oude beleid.
Petje af voor Alkmaar & Castricum, waarom gaat 99% door met oud beleid?
 
Laatst bewerkt:
Uberhaupt de verplichting om die gelukszoekers te huisvesten, manmanman wat een beunhazenlandje is dit toch ook.
 
Susanna en Dianna uit Gilze: de nieuwe Lili en Howick
De één werd in Nederland geboren, de ander woont hier al 9 jaar. Toch hebben de zusjes Susanna en Dianna, net als Lili en Howick, te horen gekregen dat ze terug moeten naar Armenië.

De jongste is net klaar met dansen bij de lokale dansschool in Gilze. ,,Freestyle'', klinkt het verlegen, "We oefenen veel met de juffrouw, want we gaan optreden.’’ Het zijn twee totaal vernederlandste meiden, Dianna van acht en Susanna van elf. Dochters van Armeense ouders die in 2010 naar Nederland vluchtten omdat vader naar eigen zeggen in zijn eigen land zijn leven niet meer zeker was.

Niet eerlijk, vindt Susanna die sinds kort naar de middelbare school in Tilburg gaat. ,,Toen ik hoorde dat Lili en Howick mochten blijven was ik blij voor ze. En kreeg ik een beetje hoop dat het met ons ook goed zou komen. Als zij mogen blijven, mogen wij dat misschien ook wel. Maar waarom moeten wij toch weg? Zijn wij anders dan Lili en Howick?''


:roflol: daar gaan we weer ,zachte heelmeesters maken stinkende wonden
 
Wat ik nog steeds niet snap: Wat is er nou nodig om hier op legale wijze te kunnen immigreren? Als ze werken en een procedure afgaan kan iedereen toch gewoon de Nederlandse nationaliteit krijgen?

Wordt dit gedaan maar is het in deze gevallen toch afgewezen, of zijn het gevallen die dat allemaal niet willen doen en als vluchteling willen tellen om alles gratis te krijgen?
 
Wat ik nog steeds niet snap: Wat is er nou nodig om hier op legale wijze te kunnen immigreren? Als ze werken en een procedure afgaan kan iedereen toch gewoon de Nederlandse nationaliteit krijgen?

Wordt dit gedaan maar is het in deze gevallen toch afgewezen, of zijn het gevallen die dat allemaal niet willen doen en als vluchteling willen tellen om alles gratis te krijgen?


goede vraag
 
Laten we bidden voor de bootjes die rond Sicilië slash Peloponnesos drijven
 
Wat ik nog steeds niet snap: Wat is er nou nodig om hier op legale wijze te kunnen immigreren? Als ze werken en een procedure afgaan kan iedereen toch gewoon de Nederlandse nationaliteit krijgen?

Wordt dit gedaan maar is het in deze gevallen toch afgewezen, of zijn het gevallen die dat allemaal niet willen doen en als vluchteling willen tellen om alles gratis te krijgen?
Je kan je lol op. https://www.rijksoverheid.nl/onderw...gelen-als-ik-in-nederland-kom-wonen-en-werken

https://ind.nl (genoeg tabs)
 
Verdient de maffia niet miljarden aan de illegale migranten?
 
Wat doet frontex eigenlijk de laatste 5 jaar? Beetje strontberen?
 
Verdient de maffia niet miljarden aan de illegale migranten?
Over een paar jaar mogen we ons verwachten aan verhalen van gedwongen prostitutie, en kinderen die in de handen van pedofielen vielen.

Ongecontroleerde immigratie :help:
 
Ik verwacht eerder dat links met islamitische partijen op regionaal niveau gedogen dat 'krakers' uit bepaalde landen zomaar je huis innemen als je er ff niet bent.
 
Dat belooft nog wat te worden!
 
Back
Naar boven