Hey Linda,
Ik weet niet of er iemand is die je vraag wil beantwoorden, aangezien je al zo laag in gewicht zit. Ik neem aan dat er niemand is die het nog verantwoord vind als jij nog verder zal gaan afvallen.
Je zegt dat je lichamelijk kerngezond bent. Dat ben je echt niet en geloof me, ik spreek uit ervaring. Ik heb zelf ook anorexia en dacht dat ik op mijn laagste gewicht ook nog kerngezond was en de hele wereld aankon. Totdat ik gedwongen opgenomen werd in het ziekenhuis en ze me daar doodleuk vertelden dat als ik nu niet ging eten ik over 3 dagen dood zou zijn. Uiteindelijk ben ik aan de gedwongen sondevoeding gekomen. Toen merkte ik pas hoe kapot ik mijn lichaam had gemaakt en dat het inderdaad niet veel had gescheeld voordat ik dood zou zijn. Naarmate ik meer in gewicht aankwam merkte ik dat ik veel sterker was en dat ik me altijd een 'schijnsterkheid' had voorgehouden toen ik op een lager gewicht zat. Zo werkt dat nou eenmaal bij anorexia. Je merkt pas hoe erg je er eigenlijk aan toe was als je weer wat aankomt of in therapie gaat (of in een kliniek beland).
Ik wil je geen schrik aanjagen of wat dan ook, maar ga jezelf alsjeblieft niet voorhouden dat je gezond bent en alles nog kan. Dat kun je namelijk niet op zo veel ondergewicht. Denk niet dat je probleem niet zo erg is, want dat is het wel. Zoek alsjeblieft hulp en ga niet verder afvallen. Ik (en jij ook) weten hoe dat gaat.. je denkt dat je tevreden bent als die twee kilo eraf is, dan ben je alsnog niet tevreden en wil je er nog weer wat meer af hebben, dan stel je je streefgewicht weer wat bij, en nog een keer, en nog een keer.. you get the point.
Meid, zorg goed voor jezelf. Als je een keer de behoefte hebt om met iemand te praten die weet wat je doormaakt, je mag me altijd pb'en
Hou je haaks,
Liefs