Butterflyy
Novice
- Waardering
- 0
Hey everyone
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Beste Butterfly,
Als eerste welkom hier.
Het is al een goede prestatie dat je zelf bewuster bent geworden om gezonder te gaan leven. Ik weet niet hoe je eerst at, en of het echt zo'n verschil is met nu.
In iedere geval fiets je wel veel op een dag. Dat is op zich al en goede beweging, maar zou natuurlijk beter zijn in combi met wat goede oefeningen om je spieren te versterken.
Op het forum zijn genoeg oefeningen te vinden waar je mee kunt beginnen, deze kun je vinden onder "search". Bijv: "http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/"
Het makkelijkst is natuurlijk in de avond zodra je beetje tijd hebt te gaan sporten. Als is het maar 2x per week naast het fietsen.
Zelf doe ik ook veel pilates, maar dit raadt ik je niet zomaar aan, omdat mensen dit vaak slecht uitvoeren...en je zo rugklachten en etc. kunt krijgen. Ik zou je dan adviseren als je dat interessant vind het onder begeleiding te proberen zodat je een beetje de "basic' leert die je thuis dan kunt gebruiken.
Over je eetgewoonte. Ik weet dus niet hoe je at...en wat er veel veranderd is. In iedere geval kun je wel proberen,, omdat je wilt afvallen...meer suikers te laten staan. Waaronder ook veel snelle suikers zoals de appel. Ipv een appel zou je bijv. wat kwark, nootjes, olijven ofzo kunnen eten. Deze hebben ook een complexere kh waardoor er langzaam energie vrij komt in je lichaam en je dus niet zo snel een stijgende bloedspiegel krijgt met als gevolg dat je gauw daarna weer trek krijgt of je moe voelt. Verder is het wel een idee om niet steeds brood met ham en kaas te eten, maar te varieren met ook producten die wat magerder zijn + veel eiwitten. Dus bijv. kipfilet op je brood.
Suc6 verder![]()

je eet te weinig.
1 appel is geen maaltijd (ook niet voor een tussendoortje)
smorgens sowieso nog wel een boterham erbij
Sultana/liga fruitkick is nou niet het ultieme gezonde tussendoortje
Ik vind het jammer dat je haar afraadt om appels te eten. Terwijl ze juist de sultana, fruitkick en de sapjes moet laten staan.