XXL Nutrition

Even voorstellen en natuurlijk gelijk hulp vragen!

je eet te weinig.

1 appel is geen maaltijd (ook niet voor een tussendoortje)

smorgens sowieso nog wel een boterham erbij

Sultana/liga fruitkick is nou niet het ultieme gezonde tussendoortje

Beste Butterfly,

Als eerste welkom hier.

Het is al een goede prestatie dat je zelf bewuster bent geworden om gezonder te gaan leven. Ik weet niet hoe je eerst at, en of het echt zo'n verschil is met nu.

In iedere geval fiets je wel veel op een dag. Dat is op zich al en goede beweging, maar zou natuurlijk beter zijn in combi met wat goede oefeningen om je spieren te versterken.

Op het forum zijn genoeg oefeningen te vinden waar je mee kunt beginnen, deze kun je vinden onder "search". Bijv: "http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/"
Het makkelijkst is natuurlijk in de avond zodra je beetje tijd hebt te gaan sporten. Als is het maar 2x per week naast het fietsen.

Zelf doe ik ook veel pilates, maar dit raadt ik je niet zomaar aan, omdat mensen dit vaak slecht uitvoeren...en je zo rugklachten en etc. kunt krijgen. Ik zou je dan adviseren als je dat interessant vind het onder begeleiding te proberen zodat je een beetje de "basic' leert die je thuis dan kunt gebruiken.

Over je eetgewoonte. Ik weet dus niet hoe je at...en wat er veel veranderd is. In iedere geval kun je wel proberen,, omdat je wilt afvallen...meer suikers te laten staan. Waaronder ook veel snelle suikers zoals de appel. Ipv een appel zou je bijv. wat kwark, nootjes, olijven ofzo kunnen eten. Deze hebben ook een complexere kh waardoor er langzaam energie vrij komt in je lichaam en je dus niet zo snel een stijgende bloedspiegel krijgt met als gevolg dat je gauw daarna weer trek krijgt of je moe voelt. Verder is het wel een idee om niet steeds brood met ham en kaas te eten, maar te varieren met ook producten die wat magerder zijn + veel eiwitten. Dus bijv. kipfilet op je brood.

Suc6 verder :)

Beste Butterfly,

Als eerste welkom hier.

Het is al een goede prestatie dat je zelf bewuster bent geworden om gezonder te gaan leven. Ik weet niet hoe je eerst at, en of het echt zo'n verschil is met nu.

In iedere geval fiets je wel veel op een dag. Dat is op zich al en goede beweging, maar zou natuurlijk beter zijn in combi met wat goede oefeningen om je spieren te versterken.

Op het forum zijn genoeg oefeningen te vinden waar je mee kunt beginnen, deze kun je vinden onder "search". Bijv: "http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/"
Het makkelijkst is natuurlijk in de avond zodra je beetje tijd hebt te gaan sporten. Als is het maar 2x per week naast het fietsen.

Zelf doe ik ook veel pilates, maar dit raadt ik je niet zomaar aan, omdat mensen dit vaak slecht uitvoeren...en je zo rugklachten en etc. kunt krijgen. Ik zou je dan adviseren als je dat interessant vind het onder begeleiding te proberen zodat je een beetje de "basic' leert die je thuis dan kunt gebruiken.

Over je eetgewoonte. Ik weet dus niet hoe je at...en wat er veel veranderd is. In iedere geval kun je wel proberen,, omdat je wilt afvallen...meer suikers te laten staan. Waaronder ook veel snelle suikers zoals de appel. Ipv een appel zou je bijv. wat kwark, nootjes, olijven ofzo kunnen eten. Deze hebben ook een complexere kh waardoor er langzaam energie vrij komt in je lichaam en je dus niet zo snel een stijgende bloedspiegel krijgt met als gevolg dat je gauw daarna weer trek krijgt of je moe voelt. Verder is het wel een idee om niet steeds brood met ham en kaas te eten, maar te varieren met ook producten die wat magerder zijn + veel eiwitten. Dus bijv. kipfilet op je brood.

Suc6 verder :)

Ik vind het jammer dat je haar afraadt om appels te eten. Terwijl ze juist de sultana, fruitkick en de sapjes moet laten staan.
Ik ben het wel met Pilatesmeisje eens dat je de ham-kaas beter kunt vervangen door iets anders, zoals mager vleesbeleg (kip-/kalkoenfilet, rosbief, runderrookvlees, etc.). Een bammetje met cottage cheese, komkommer en tomaat en kruiden bijvoorbeeld, is niet alleen overheerlijk, het vult ook nog eens heel erg. Dan heb je ook geen zin in tussendoortjes.
Ik weet ook niet wat je precies at hiervoor, maar als je te snel bent overgestapt (als je bij wijze van spreken voorheen 2-3x zoveel at) naar dit dieetplan, moet je uitkijken voor het jojo-effect. Niet teveel willen in een keer, dan kan het namelijk alleen maar misgaan. Je hebt niet in 2 weken tijd je overgewicht ontwikkeld, dus je zult het ook echt niet in 2 weken weer kwijt kunnen raken. Maak er een lange termijnplan van, dan blijf je gemotiveerd en ben je ook veel gezonder bezig. Je zult minder last krijgen van eetbuien als je lichaam weet dat het dagelijks genoeg energie binnen zal krijgen.
Je fietst al veel, dus aan beweging geen gebrek. Ik neem aan dat je wel een beetje doorfietst? Ik denk dat je niet meer moet gaan cardioën dan je al doet. Ga krachttraining doen. Het liefst op een sportschool, daar heb je alle materialen voorhanden. Ik weet niet of dat voor jou een optie is? Meer spiermassa zorgt voor een hogere ruststofwisseling, dus dat is zeker iets om na te streven. Daarnaast krijg je er een mooier figuur van (en wie wil dat nou niet?).
Heel veel succes en ik hoop dat je het volhoudt.
Lees, lees, lees de sticky's op het forum en er gaat een wereld voor je open. Heb je daarna nog vragen, stel ze gerust. Daar zijn we voor ;)

je eet te weinig.

1 appel is geen maaltijd (ook niet voor een tussendoortje)

smorgens sowieso nog wel een boterham erbij

Sultana/liga fruitkick is nou niet het ultieme gezonde tussendoortje

Daar heb ik een vraag over. Ik lees dit namelijk heel vaak op dit forum en mijn vraag is: why the hell not?
Een appel bevat zo'n 175 kcal ongeveer. Een portie magere kwark (300 gr bijvoorbeeld) met zoetstof bevat 150 kcal. En dat laatste is wel een volledige maaltijd? Of bedoel je dat ze er eiwitten bij moet eten? Zo ja, dan moet je dat zeggen, want zoals het er nu staat is het een beetje kort door de bocht.
Of zie ik het verkeerd?

Een appel is geen maaltijd omdat er geen goede langzame koolhydraten en vezels in zitten die je de hele dag van energie voorzien. Een gezonde maaltijd voor in de ochtend is een flinke bak met havermout of brinta en 2 gekookte eitjes er bij, waarvan je alleen het eitwit eet.

@Butterflyy
Je schema is echt 10x niks, lees een beetje de sticky's door op dit forum.

Laatst bewerkt:
Thuis oefeningen doen kan altijd maar niet zo makkelijk als in een sportschool
Je kan je proberen op te drukken voor je borst en triceps.
Je kan met een gewicht (of iets anders zwaars) je armen trainen (biceps curl)
Je kan sit-ups voor je buik doen.
kniebuigingen voor je benen en billen (tevens goed voor conditie)
Je rug trainen is wel moeilijk (weet zo snel niet een oefening die je thuis kan doen)
misschien vooroverbuigen en een zaagbeweging doen met een gewicht (richting grond)
Als je elke dag veel fietst dan is dat al een aardige cardio oefening.

Wat betreft eten daar heb je al wat antwoorden gekregen van andere bb vrienden.
probeer eiwitrijk te eten (goed voor behoud van spieren en opbouwen van spieren)
Dus kwark / magere yogurt / kip / kalkoen / ei / tonijn of ander vissoorten
Ontbijt het beste met brinta of havermouth (beetje sultana krentjes er doorheen)
Ham en kaas het beste vervangen voor kip, kalkoen of tonijn
fruit is goed dus lekker blijven eten.
Liga en Sultana vervangen voor bakje mager kwark met ananasstukjes of 2 eieren
Goed bewegen en vooral een lange tijd dit schema blijven volhouden.
Voor een goed resultaat moet je maanden achter elkaar door gaan

opdrukken??? 170 cm en 87 kg:rolleyes:

opdrukken kan altijd hoe zwaar je ook ben.
knieen op de grond en opdrukken is nog alltijd lichter dan geheel gestrekt op de tenen en dan opdrukken.
Desnoods schuin tegen de muur gaan staat en je wegdrukken.
als je creatief bent dan is er voor alles een oplossing:D

Ik vind het jammer dat je haar afraadt om appels te eten. Terwijl ze juist de sultana, fruitkick en de sapjes moet laten staan.

Dat is ook beetje hetzelfde. Ik zeg even appels, maar bedoelde ook de sultana, fruitkicks en sapjes ivm de snelle suikers en slechtere kh's. Die kun je beter even vermijden. Als je als tussendoortje een appel neemt omdat je trek hebt, krijg je daarna alleen maar meer trek.

Welkom, en succes met het behalen van je doelen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga jullie allen hartelijk danken! ;-)

Ik moet natuurlijk even tot in detail lezen wat jullie nou allemaal zeggen en dat ook opslaan in mn koppie, maar toch bedankt!

Welkom en succes! :)

Terug
Naar boven