MuscleMeat

Even voorstellen,

Rangeboy005

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
68kg
Vetpercentage
7%
Hoi,

Ik ben 17 jaar, 1,81 lang en ik weeg 67 kilo,

Ik heb geen grammetje vet aan mijn lichaam, ik had laatst een vetmeting gedaan en toen had ik rond de 6% vet,

Ik doe de opleiding Sport en bewegen op het CIOS in breda, Mijn profiel waar ik me in wil gaan specializeren is Fitness :cool:

Ik sport erg veel op school en doe zelf natuurrlijk ook aan fitness, nu al ongeveer iets langer als een jaartje, sinds me 15e. Ik train pas echt seriuus sinds een half jaartje en nog niet met alle spiergroepen, Borst biceps, triceps en bovenrug wel al seriuus. Sinds kort ook schouders.

Ik train me benen niet met fitness, omdat ik op school veel looptrainingen heb. Ik loop wel veel ook op me eigen sportschool op de loopband.

Mijn probleem is dat ik bijna niet aankom in gewicht,
Het is neit zo dat ik geen massaopbouw zie, ik zie het beetje bij beetje dikker worden, maar ik snap niet waarom ik neit zwaarder word,

Het gewicht dat ik nu ongeveer aan ben gekomen is van 63, kg naar 67 kg,

Ik train standaart op zaterdag in de week, en meestal 1 - 2 keer doordeweeks als mijn studie dit toelaat,

Ik ben op dit forum gekomen via mijn stageadres,

Ik hoop op reacties en misschien tips ?

Gr Ferdi :)

tips:

1) Dit is ook meteen de BELANGRIJKSTE:
Eten, eten en nog eens eten. Als je niet makkelijk aankomt ben je een zogenaamde hardgainer en moet je dus extra veel eten. Eet volgens een redelijk vast schema, waarbij je 6 goede maaltijden per dag hebt
2) train met een goed schema. Hierbij horen ook de benen. Van lopen zet je namelijk geen spiermassa aan!
3) train met een vast schema, en probeer 3 keer per week te gaan. Regelmaat is belangrijk
4) voldoende rust tussen je trainingen

• Topic Starter Topic Starter
Super bedankt voor je reactie,
Ik eet heel veel en erg gezond, regelmatig, genoeg koolhydraten en eiwitten, Ik weet dat je met hardlopen geen massa krijgt, maar dit is ook niet mijn doelstelling voor benen, ik moet kunnen blijven lopen op dit tempo voor school, Mijn doelstelling voor mijn bovenlichaam is hypertrofie (spiermassa).

Dankjewel voor je reactie

Post eens wat je zoal op een dag eet.
Want velen zeggen wel dat ze heel veel eten, maar zodra ze het posten steld het niks voor. ;)

Hmm voorbeeld van vandaag ?

In totaal 10 volkoren donker bruine boterhammen,
Belegd met,
Kipfilet,
cervelaatworst,
Pathe,
Pindakaas.
Drinken,
2 pakjes multivitamine,
1 vruchten drankje, uit klein flesje,
Glas melk tijdens t avond eten, en ook sóchtend, ook nog verse sinasappelsap,
als avond eten aardappelen met boontjes en Cordonblue,
Glas met water,

Zo waarschijnlijk een bakje met fruit, kiwi, banaan en manderijn,

:D dankjewel voor je reactie TOP !

Super bedankt voor je reactie,
Ik eet heel veel en erg gezond, regelmatig, genoeg koolhydraten en eiwitten, Ik weet dat je met hardlopen geen massa krijgt, maar dit is ook niet mijn doelstelling voor benen, ik moet kunnen blijven lopen op dit tempo voor school, Mijn doelstelling voor mijn bovenlichaam is hypertrofie (spiermassa).

Dankjewel voor je reactie

Als je niet gaint eet je niet genoeg, logisch toch?:rolleyes:

Belegd met,
Kipfilet,
cervelaatworst,
Pathe,
Pindakaas.
Drinken,
2 pakjes multivitamine,
Glas met water,

Veel te weinig inderdaad.
Voer het eens in in het lege voedingsschema in de bijlage.. dan zul je zien dat je veel en veel meer moeten eten om daadwerkelijk massa aan te zetten ;)

En oja: Welkom!

Laatst bewerkt:

Belegd met,
Kipfilet,
cervelaatworst,
Pathe,
Pindakaas.
Drinken,
2 pakjes multivitamine,
Glas met water,

tijdstippen van eten, kcal ? eiwitten ?
wacht ik weet het al, lees je in en leer ;) dit is namelijk een k*tschema als ik het zo mag stellen.

en benen moet je trainen zelfs als je alleen je bovenlichaam wilt trainen. met benen trainen produceer je namelijk meer goeihormoon dan alleen bovenlichaam trainen. => meer goei in bovenlichaam door benen te trainen

@ ace1990,

Sorry maar ik heb hier geen exel, dit moet ik even doen als ik thuis ben, ikz al het daarna gelijk posten, Super bedankt voor je reactie !!! TOP :D

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

@ loastres

Okay wauw, dat wist ik neit, Welke groeihormooi produceren je benen dan volgens jou? daar heb ik echt nog nooit iets over gehoord maar kvind t wel intressant, Super !

Owja,
Ik heb alleen geen eetschema, dus de conclusie van K*t schema klopt niet helemaal,

Maar toch bedankt voor je reactie !! en misschien een reactie terug ?

Ik vraag het iedergeval aan mijn fitness docent over dat groeihormoon,

:D

Welcome!

tips:

1) Dit is ook meteen de BELANGRIJKSTE:
Eten, eten en nog eens eten. Als je niet makkelijk aankomt ben je een zogenaamde hardgainer en moet je dus extra veel eten. Eet volgens een redelijk vast schema, waarbij je 6 goede maaltijden per dag hebt
2) train met een goed schema. Hierbij horen ook de benen. Van lopen zet je namelijk geen spiermassa aan!
3) train met een vast schema, en probeer 3 keer per week te gaan. Regelmaat is belangrijk
4) voldoende rust tussen je trainingen

+100

en welkom

Terug
Naar boven