MuscleMeat

Even voorstellen

Aircore

Cool Novice
Waardering
15
Lengte
1m82
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
Omdat ik nieuw ben:

In het verleden heb ik redelijk veel gesport, voetbal, tennis, hardlopen, fitness noem maar op.
Helaas vroeg in de 20 een Hernia gekregen waardoor de gezondheid niet beter werd, hieraan geopereerd en gelukkig weer helemaal goed gekomen.
Wel bleef mijn rug een zwakke plek waardoor ik nooit meer echt fanatiek gesport heb op tennis na, wat ik persoonlijk ook niet echt heel intensief vond.

Inmiddels was ik al lang en breed het stadium van buik inhouden en denken dat mijn lichaam er goed uitzag voorbij. Ik had zelf al geaccepteerd dat ik voortaan flink aan de maat ben. Met mijn gewicht dat inmiddels de 100kg al eens aangetikt had en mijn steeds verder afzakkende conditie en humeur ben ik na jaren van acceptatie toch tot de conclusie gekomen dat het echt niet verder kon zo.
Dus hulp gezocht bij een personal trainer.
Door mijn drukke baan ( eigen zaak ) iets gepasts gezocht in de vorm van EMS fitness waarbij beloofd werd dat in 20minuten een 3 uur durende fitness sessie gestopt word. Daarnaast nog een voedingschema mee gekregen en gaan met de geit.

ik was erg sceptisch daar ik totaal niet meer in mezelf geloofde. ( meermaals geprobeerd af te vallen overigens )

Inmiddels ben ik 4 maanden verder ( incl. vakantie a 3 weken ) en de resultaten vind ik werkelijk fantastisch!

Ik ben van 30,7% vet naar 22,4% nu gegaan en ik begin er steeds meer zin in te krijgen.
Daarnaast ben ik ook in spiermassen van 33,2% naar 37,9% gegaan, en mijn gewicht is nu 86 kg

Naast de EMS fitness ben ik ook krachttraining gaan doen en binnenkort meer hierover.

Sorry voor het lange verhaal, moest het ff kwijt :D

er is nog een lange weg te gaan.
Mijn doelstelling was eerst 15kg af te vallen, maar nu begint de doelstelling totaal anders te worden.
Nu is het doel om voor de zomervakantie 2017 rond de 12% vet te komen en te proberen om een aantal kg in spiermassa erbij te krijgen. Erg benieuwd of het gaat lukken.

Zal snel mijn trainingsschema eens posten.
En wellicht is mijn voeding nu wel prima, maar vermoed dat er nog wel wat te halen valt ( spieren opbouw ipv afvallen )

Heb ook al wat heen en weer gelezen hier, en doe dat eerst nog even om wat extra info te winnen.
Super fijn forum ook, veel vragen die ik had zijn daardoor reeds beantwoord door enkel te lezen.

Greets, en sportze!!:flexbiceps:

Welkom en succes!

Nice... Respect!

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor de respects.
Ik heb nog een lange weg te gaan om te komen waar ik zou willen zijn.
Desalniettemin ben ik nu al erg tevreden met mijn lichaam.

Zo, inmiddels weer een tijdje verder.
Afgelopen Carnaval was lastig om op gewicht te blijven, was zelfs aangekomen (vet)...jammer.

Daarna hulp gezocht en ik train nu 1 keer per week met een personal trainer + daarnaast nog 3x thuis.
Samen zijn we gestart op 2 maart.
En de resultaten zijn echt goed.

Huidige gewicht is nu 81 kg, gemiddeld zoon 0,5 kg per week afgevallen vanaf eind februari.
vetpercentage geschat ergens tussen 12 en 14% heb voor het eerst in mijn leven een redelijk zichtbare sixpack YES
upload_2017-7-27_17-10-44.gif

Spiermassa aardig weten te behouden, lijkt zelfs gegroeid maar dat komt denk ik door minder vet massa.

Gezien ik nu graag wil gaan groeien en van mijn lichte hoofdpijn in de middag af wil, ga ik vanaf nu van 2500 Cal naar 2800 Cal om te kijken wat er dan gebeurd.
Ondanks, dat mijn massa prima lijkt maar niet veel toegenomen. is mijn kracht wel flink groter geworden.

Paar voorbeelden van oefeningen en alles in 3 sets:

Maart:
Squat: 10 x 80 kg
Deadlift: 8 x 80 kg
Lat pulldown: 12 x 80 kg
Butterfly: 12 x 14,5 kg
Bench press: 8 x 45 kg

Nu:
Squat: 8 x 125 kg
Deadlift: 12 x 85 kg
Lat pulldown: 12 x 100 kg
Butterfly: 12 x 21.5 kg
Bench press: 8 x 65 kg

Trots op voor nu:lifter:

Deadlift lager dan squat omdat je rug een zwakke plek is neem ik aan? Voor de rest ziet het er netjes uit, goed bezig!

Deadlift lager dan squat omdat je rug een zwakke plek is neem ik aan? Voor de rest ziet het er netjes uit, goed bezig!

Inderdaad, ik heb nu bijna 10 jaar geleden een dubbele hernia gehad waaraan ik geopereerd ben.
Op kracht kan ik wel meer deadliften, echter ben ik daar toch erg voorzichtig mee, en bouw het heel langzaam op.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Viel niet mee om een foto uit het verleden te zoeken.
Was ook niet bepaald trots op mijn lichaam, wellicht dat ik er daarom zo weinig afbeeldingen van heb.

Deze 2 geven wel een aardigge impressie van het contrast:D

Terug
Naar boven