Fitness Seller

Sticky FAQ: Haaruitval / Kaalheid

Bezoekers in dit topic

Ik ben maar 19jaar oud maar ik heb al een ervaring met Finasteride, mijn advies aan iedereen is begin er nooit mee, en zeker niet als je jong bent!!!

Mijn vader, mijn 2 grootvaders, en zelfs 1 grootmoeder hebben last van haaruitval. Mijn vader had al grote inhammen op zijn 18de. Ondanks dat ik een totaal andere type van haren heb in vergelijking met mijn vader (dik & dun, krullend & plat) merkte ik een enorme achteruitgang. Ik heb altijd last gehad van haarverlies en mijn dikke haarbos en krullen werden steeds minder. Dus ik wist dat ik een grote kans had om kaal te worden, en dus ben ik op mijn 18de al in actie geschoten.

Via kennissen hoorde ik over Finasteride. Een top product leek het, het maakt geen haren aan maar het stopt het wel om ze te verliezen, of teminste afremmen. Maar iedereen reageert er anders op. Mijn huisdokter wou niet dat ik het al op een zo vroege leeftijd met hormonen speelde, maar in principe kon er niets misgaan zei hij. dus ik ben er maar mee begonnen. In de eerste maanden merkte ik geen effect, maar na 4-5 maanden merkte ik een verschil. Ik begon minder haren te verliezen en hierdoor leek het alsof mijn haren waren bijgegroeid. In mijn geval werkte het. Maar helaas waren er ook neveneffecten.



Uit mijn eigen ervaringen kan ik zeggen dat mijn libido enorm verlaagd was, ik had geen erectiestoornissen maar het was wel minder hard dan eerder, waardoor het ook minder groot leek, spermakwaliteit heb ik niet laten testen, maar mijn sperma kwantiteit was duidelijk veel minder. Minder testosteron betekend ook minder energie en minder spiergroei.

Ik was veel te verlegen om met iemand hierover te praten, en ik dacht dat het misschien wel zou overgaan, maar na 8maanden sprak mijn huisdokter er opnieuw over. Hij had gehoord dat er uitspraken waren gedaan dat de nevenwerkingen van Finasteride blijvend kunnen zijn. Dit omdat er genoeg mannen waren die impotent zijn geworden. Ik ben er onmiddellijk mee gestopt. Ik ben nu ongeveer 5maanden gestopt, mijn haarverlies is weer terug, mijn libido is terug beter, en spermakwantiteit ook. Maar toch heb ik idee dat het voor mijn 18 nog hoger en meer was.

Natuurlijk heb ik nog wat zitten te opzoeken op forums en sites. Blijkbaar heeft de een er geen last van, en de ander dan wel, en de meesten ergens tussenin. Er zijn mensen na jaren gebruik die er geen last van hebben. Anderen hebben er dan wel permanent last van. Ze zijn impotent of hebben geen vruchtbare sperma meer, en kunnen er niets meer aan veranderen. Mijn mening: ik ben liever kaal dan impotent of niet vruchtbaar. En dus zeker op jonge leeftijd raad ik het niemand aan.

Sorry voor de lange post, hopelijk is deze info nuttig

Hangt ook af van de dosis toch? Maar het klopt dat niet iedereen hetzelfde reageert. Alleen een correctie: je testosteron verlaagt niet, het is DHT wat verlaagt (sterker hormoon dan test). Het is maar wat je erger vindt, haarverlies of bijwerkingen als gevolg van DHT tekort...

Maar ik heb nog nooit gelezen dat je volledig onvruchtbaar kan worden als gevolg van Finasteride gebruik hoor. Jij had waarschijnlijk dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Post-Finasteride_Syndroom ?
 
Hangt ook af van de dosis toch? Maar het klopt dat niet iedereen hetzelfde reageert. Alleen een correctie: je testosteron verlaagt niet, het is DHT wat verlaagt (sterker hormoon dan test). Het is maar wat je erger vindt, haarverlies of bijwerkingen als gevolg van DHT tekort...

idd, hangt af van de dosis, maar ik nam 1mg, zoals aangeraden wordt, dacht ik.

Ergens heb ik ooit gelezen, vanwege de minder testosteron heb je ook minder DHT, Maar het is lang geleden voor mij, dus het kan zijn dat ik fout zit. Ik ben zeker geen expert hierin, ik heb er gewoon veel over gelezen toen ik het nog gebruikte.

Maar ik heb nog nooit gelezen dat je volledig onvruchtbaar kan worden als gevolg van Finasteride gebruik hoor. Jij had waarschijnlijk dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Post-Finasteride_Syndroom ?

Nope, zoek maar op, Finasteride Vruchtbaarheid & impotentie, en je vind wel recente artikelen erover,deze uitspraken zijn nog niet zo lang geleden gemaakt

en ik las nog niets van deze neveneffecten in deze topic, maar ik vind toch dat die zeker besproken mogen worden voor iemand ermee begint
 
Hangt ook af van de dosis toch? Maar het klopt dat niet iedereen hetzelfde reageert. Alleen een correctie: je testosteron verlaagt niet, het is DHT wat verlaagt (sterker hormoon dan test). Het is maar wat je erger vindt, haarverlies of bijwerkingen als gevolg van DHT tekort...

Maar ik heb nog nooit gelezen dat je volledig onvruchtbaar kan worden als gevolg van Finasteride gebruik hoor. Jij had waarschijnlijk dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Post-Finasteride_Syndroom ?

Je testosteron verlaagd idd niet, het stijgt zelfs een beetje.
 
Bedankt voor de tips!
 
Je test stijgt niet, het blijft hetzelfde/hoog omdat er minder wordt omgezet naar DHT
 
Propecia Finasteride en Testoseron??

Hallo ik slik nu sinds 2maanden Propecia finasteride voor kaalheid
Ik ben van plan om 12 weken lang elke week 250ml testoseron te gaan gebruiken.
Kan iemand me vertellen als dit kan samen ?
Krijg ik dan niet meer last van haar uitval?
Werkt het wel samen???
 
Kun je een beschadigd haarzakje door DHT terug leven in blazen?

Ik heb gemerkt dat na mijn creatine kuur van +/- 5 maand en natuurlijke test boosters, dat ik een teruggetrokken haarlijn heb in de hoekjes. Het is niet echt extreem, maar heb het liever niet. Kun je dat op een manier omkeren?
 
Kun je een beschadigd haarzakje door DHT terug leven in blazen?

Ik heb gemerkt dat na mijn creatine kuur van +/- 5 maand en natuurlijke test boosters, dat ik een teruggetrokken haarlijn heb in de hoekjes. Het is niet echt extreem, maar heb het liever niet. Kun je dat op een manier omkeren?
Ja met Minoxidil dus. Gebruik het nu zelf ook. Elke ochtend en elke avond moet je het laten intrekken op de inhammen. Ben 6 maanden ermee bezig en ik zie wel verbetering. Maar verwacht geen wonderen. Je stopt het proces van verder verlies en daarnaast groeit een deeltje terug maar niet alles.
 
Ja met Minoxidil dus. Gebruik het nu zelf ook. Elke ochtend en elke avond moet je het laten intrekken op de inhammen. Ben 6 maanden ermee bezig en ik zie wel verbetering. Maar verwacht geen wonderen. Je stopt het proces van verder verlies en daarnaast groeit een deeltje terug maar niet alles.

geen bijwerkingen?
heb jij opgebouwd?
wat denk jij van saw palmetto?
http://www.psycholoog.net/boeiend-voor-mannen-saw-palmetto
 
Ga eerst die saw palmetto proberen. Ik geraak 's morgens nogal moeilijk uit mijn bed en om dan Minoxidil te gebruiken zie ik niet gebeuren.

Eigenlijk ongelooflijk dat ze vandaag in deze tijd nog altijd geen echt middel hebben tegen haaruitval of het terug groeien van haar. Damn you genes!!!! Had 50% kans om dat gen te krijgen en spijtig genoeg heb ik het gekregen.
 
Ik heb al van men 17 jaar last van haaruitval en nog niet aan de aas gezeten pff fcked up genetics. :treuren:
Wat ik wel van nature mee heb is een superhoge testosteron wat dan weer wel mooi meegenomen is.
Ik heb hier ook dus minoxidil thuis staan.
 
geen bijwerkingen?
heb jij opgebouwd?
wat denk jij van saw palmetto?
http://www.psycholoog.net/boeiend-voor-mannen-saw-palmetto
Nee geen bijwerkingen.

Nee niets opgebouwd gewoon 2x per 24u aanbrengen.

Met SP geen ervaring. Het zou DHT verminderen en/of blokkeren aan de receptor. Ik ga zelf niet knoeien met hormonen, dat heeft namelijk wél bijwerkingen. En het is erger dan een AAS kuur want je moet het levenslang gebruiken. Er is overigens geen wetenschappelijk bewijs dat SP werkt: http://www.livestrong.com/article/484067-propecia-vs-saw-palmetto/
 
Kun je een beschadigd haarzakje door DHT terug leven in blazen?

Ik heb gemerkt dat na mijn creatine kuur van +/- 5 maand en natuurlijke test boosters, dat ik een teruggetrokken haarlijn heb in de hoekjes. Het is niet echt extreem, maar heb het liever niet. Kun je dat op een manier omkeren?

Kan je door creatine gebruik dan kaler worden?
 
Kan je door creatine gebruik dan kaler worden?

Ja, creatine verhoogt je DHT level, dus kun je sneller kaal worden. Hoewel er nog geen concrete uitspraak is of het daadwerkelijk aan de creatine ligt of aan de krachttraining ( wat testosteron verhoogd, dus ook dht).

Maar voor ik creatine nam +/- 6 maand geleden, dan had ik die ligt achteruit getrokken plekjes nog niet. Dus mijn verdict is: ja, het verhoogt je DHT.
 
Mag je dan eens studie van laten zien, eerste wat ik ervan hoor. Creatine is één van de best onderzochte stoffen dus dat zou zeker aangetoond moeten zijn dan.
 
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19741313

Mechanisme van werking is niet duidelijk, kan dus indirect effect zijn icm training of de levensstijl van de deelnemers. 1 studie is iig erg weinig om definitieve conclusies aan te verbinden.
 
Ja, is blijkbaar maar een studie van gemaakt.

Misschien is het zo dat je door creatine harder kunt trainen en zo meer testosteron aanmaakt, dus meer DHT. Is maar een theorie hé.

Hoe dan ook, de kans bestaat. Ik zie momenteel geen andere reden waarom ik in die tijd haar heb verloren.
 
Ik zie zelf dan nog niet direct verband dat je dan door creatine sneller kaal kunt worden, maar ik moet wel zeggen dat ik helaas al een beetje inhammen begin te krijgen en ik ben 23 jaar oud. Maar mijn haar groeit de laatste tijd wel hard en ik gebruik al een tijdje creatine.
 
Ja met Minoxidil dus. Gebruik het nu zelf ook. Elke ochtend en elke avond moet je het laten intrekken op de inhammen. Ben 6 maanden ermee bezig en ik zie wel verbetering. Maar verwacht geen wonderen. Je stopt het proces van verder verlies en daarnaast groeit een deeltje terug maar niet alles.

Waar heb jij je Minoxidil besteld? Heb je dit via internet of kan het ook worden voorgeschreven door een huisarts?
 
Back
Naar boven