AndroidHealthClinic

Sticky FAQ: Haaruitval / Kaalheid

Bezoekers in dit topic

waar verkrijgen jullie je minox ?
en hoeveel betalen jullie hiervoor?

Ik heb inmiddels vernomen dat het niet vergoed wordt door het ziekenfonds...

* hoe reageren de mensen die finasteride gebruiken hierop ???
en hoe reageer jij hier op ( topic starter) (duta in jou geval , waar ik ook veel negatiefs over gelezen heb?) ?

ik was van de week bij de dokter en hij wou het me wel voorschrijven,
alleen hij adviseerde mij om dit niet te gaan gebruiken. en adviseerd dat ik beter minox kon gaan gebruiken (wat ik zowiezo al wou) alleen kwam ik bij de apotheek om mijn eerste minox receptje op te halen. vroeg de meneer achter de balie of ik dan wel even 120 euro wou afrekenen....

En dan te bedenken dat je dit moet blijven gebruiken omdat anders al je behaalde resultaten binnen no time weer weg zijn....
Dat kost je dan een vermogen!

En hoe is je HT gegaan ? waar heb je het laten doen ? welke techniek ? FUT of FUE ? was het duur ? deed het pijn ? hoe lang duurde het voordat je resultaat zag ?
is het in turkije te vertrouwen ? (wel goedkoper als hier iig) .

bvd,

sylvester
 
Laatst bewerkt:
effe antwoorden...

ja het word niet vergoed...
ik betaal hier in belgie 45 euro voor doosje dutasteride

die minoxidil is erg prijzig, ik zou je aanraden onlineprodukten te bestellen....

kirkland vind je veel en is zeer goedkoop , wel redelijk dik spul met 50% propylene glycol erin, wat bij sommige huidirritatie kan veroorzaken , dan zit je beter bij dr lee waar er maar 30% ppg erin zit...
ik laat de minoxidil van dr lee namaken in belgische apotheek, ik betaalde hiervoor 16 euro voor 60ml, in de prijs zit ook het glazen flesje , een hervulling zou +- 13 euro maar zijn... nederlandse apotheek staan gekend om dubbel zo duur te zijn dan de belgische op de minoxidils dan....

paar links :

dr lee minoxidils :

[Link niet meer beschikbaar]

spectral dnc : (er zijn nog andere verkopers/sites van dit)

http://www.biovea.net/(S(kjes1x453egn0v2eznpvbung))/product_detail.aspx?PID=1766

nanominox : (niet bestellen van de online site, hebben andere leverancier)

http://www.sinere.com/index_en0.html

je moet een mail sturen naar : j-sinere@web.de

je kan altijd eens vragen wat de prijs is van de nanominox 5% (normaal was het 4% , maar nu zou er ook 5% zijn)

deze is meer waterachtig en je zou je haar na 10min al mogen wassen....

---------------------------------------------------------------

aan elke haarmiddelen zijn er negatieve kanten , als positieve op gebied van je haar...

ik ben er zeker van dat duta goed werkt bij mij , al merk ik wel wat lager libido op dan... gyno ligt ook ietsje hoger dan tegenover fina, zou komen door een tegenreactie van je lichaam op de hoge dht onderdrukking , als tegenreactie maakt je lichaam meer testo aan , en als aromatizatie optreed is het niet zo goed....
2 jaar duta, geen gyno , toch even melden , laat je ook geen angst aandoen, de kansen op bijwerkingen zijn echt heel laag hoor...

medische studie over bijwerkingen , fina tegenover duta :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1472914/table/T3/

--------------------------------------------------------------
je haarproducten kunnen wel een redelijke prijs kosten maandelijks, maar voor de gasten dat kuren doen, die kosten ook geld, dus beetje kiezen of het belangrijk is ofniet , je haar...

ik ben zover dat ik zelfs labstoffen verkregen heb dat nog aan de trails bezig zijn voor haaruitval te stoppen en om te keren ,verder kan ik er niks van info over verstrekken
maar erg erg duur...

--------------------------------------------------------------
op gebied van haartransplantatie :
maakt het veel verschil uit ? jaaa , enorm...
kijk gewoon dat de densiteit goed genoeg is, dat het niet iets te dun eruit ziet, 45-50 grafts/cm is voldoende , voor de haarlijn mooi dik te tonen zou 55 - 60 nog veel beter zijn....

ik heb de FUT methode gehad in istanbul , heel mooi gedaan, maar ik heb wel een scar op men achterhoofd, wel onzichtbaar , tenzij je al het haar afscheert.... maar zeer mooi gedaan, niet zoals sommige horrorverhalen dat ik al gelezen heb... groeien haartjes in de scar , dus zeer mooi dichtgemaakt...
bij mij hebben ze de haarlijn vooraan opnieuw aangemaakt aangezien deze al volledig vernietigd was door jaren erge haaruitval.... mijn haarlijn is ook 2 cm lager gemaakt, en met een 2de behandeling wil ik de haarlijn nog wat dikker maken , aangezien ze maar 35 grafts/cm is , en zeer mooi met kapsel naar voor , maar voor naar achter je haar te dragen of recht te zetten met gel is het wel iets te dun, ik heb wel middelen dat ik erin doe als ik uitga : dermatch of toppik en dan is het superdik , een 2de operatie zou dit spul overbodig maken, eveneens wilde ik mijn dunner kruin ook wat voller laten maken , daarom dus een 2de ht...

nu ga ik wel voor de FUE methode, omdat dit geen lidtekens geeft achteraan zoals de oude FUT methode...
en ze snijden ook niet aan je hoofd , met heel fijn hol naaltje boren ze de haartjes er achteraan vantussen en zetten ze bovenaan terug bij...

ik heb redelijk veel ervaringen en revieuws gelezen over klinieken en in belgie/nederland zijn er 2 goeie : prohair en AC

prohair was wel heel stuk goedkoper en de resultaten van de 2 klinieken zagen mij er hetzelfde uit, dus heb ik voor prohair gekozen.... ik ben er al paar keer geweest , eveneens voor de prp behandeling op men kruin, en ik kan je zeggen dat ze daar heel vriendelijk en professioneel zijn hoor... echt een aanrader , ook heel eerlijk over de resultaten van haartransplantaties enz...

hun locatie is nu in wilrijk (antwerpen)
dus valt nog mee voor nederlanders de afstand...

de ht is gepland op 6 en 7 april... dus zolang is het niet meer...

2500 grafts met fue voor 5750 euro...
sommige klinieken rekenen daarvoor tussen de 8 a 10.000 euro , dus al je wat logisch denkt...
je vind ook videos over prohair op youtube : gewoon intypen : prohairclinic

ik hoop je genoeg geinformeerd te hebben, als er vragen zijn ,stel ze gerust...

voor haarmiddelen moet je toch op 8 a 12 maand rekenen voor je een goed verschil/resultaat ziet, geef dus niet op na 2 - 3 maand... en sheddings (extra haaruitval) is normaal bij haarmiddelen, eerst lijkt je haaruitval erger te worden, om erna als sterker haar terug te groeien... dus niet panikeren en zeker doorzetten
 
De gouden regel om geen haarverlies te hebben bij AAS gebruik is per mg testosteron een halve mg nandrolone gebruiken.
Nandrolone zet om naar DHN en in die verhouding worden alle receptoren op de hoofdhuid bezet door DHN waardoor haarverlies niet optreedt.
 
ik waag het toch....

ik heb me aan een heel klein kuurtje gewaagd :

1ml sustanon250 elke week + 1/4 arimidex dagelijks
hierbij slik ik dagelijks dutasteride al 2,5 jaar lang nu en smeer ook asc-j9 op men hoofd (3x dag)
ik heb er lang zitten over twijfelen en dit zou de beste benadering zijn om geen sides te krijgen : gyno of haaruitval....

dit is dan ook de meest milde kuur dat er is vind ik , omdat ik geen haar wil opofferen voor extra spiergroei , en die susta geeft me wel wat extra energie

andere voorstellen zijn natuurlijk welkom...
deca was geen optie omdat het 5ar enzym nodig had om te converteren naar mild androgeen en met duta was dit niet mogelijk , ook anavar waag ik me niet aan , aangezien het ook dht bevat , dus lichte testokuur was de enige optie...
duta pakt dht aan , en arimidex pakt de aromatizatie aan

verder ben ik overgeschakeld op de 15% minoxidil van minoxidilmax.... is niet duur en goede minox, wel iets kleverig

verder zit ik nu al over de 3 maand na mijn 2de haartransplantatie (2509 fue ) en zijn er al zwarte puntjes zichtbaar op mijn kruin , dus haartjes dat zich een weg duwen door de huid.... vanaf nu komt er enkel maar extra haar bij , tenzij die susta ondanks de nodige maatregelen (duta-asc-minox-lasers) toch weer voor haaruitval zorgt , het is een gok , zodra ik zou achteruitgang merken kap ik met die kuur...
toch ben ik overtuigd dat met duta de testo zelf niet veel gevaar vormd voor haaruitval
 
Na enkele weken heb ik besloten te stoppen met finasteride, heb hier wel nog een jaarvoorraad staan (zo'n 280 capsules van 1mg). Mocht er iemand interesse hebben dan pm je maar ...
 
Na enkele weken heb ik besloten te stoppen met finasteride, heb hier wel nog een jaarvoorraad staan (zo'n 280 capsules van 1mg). Mocht er iemand interesse hebben dan pm je maar ...


Om welke reden ??

En wesley hoe gaat het nu inmiddels met jou haar ? en de kuur :) ?

Groet,
 
lusteloosheid, moeheid, en als je dan weet dat je het de rest van je leven moet blijven nemen, dan maar liever wat minder haar maar iets energieker! Symptomen waren wel direct weg een dag nadat ik gestopt ben
 
van puure nieuwsgierigheid hoeveel? kost dat finasteride in apotheek? en is dat dat ding van merck propian of zo?
 
asc-j9

wij zijn momenteel bezig een megabestelling van asc-j9 te regelen...

je maakt gewoon topical van dit spul met wat alcohol en glycerine , of mengt onze voorafgewogen capsules van 16 a 17mg in je minoxidil

deze stof breekt androgene receptoren af waar je het smeert , ook werkt het anti-kanker en anti-acne...
dus bovenop hiermee smeren verzwakt de receptoren bij je haarfollikels enorm waardoor ze minder androgenen kunnen opnemen, en je haaruitval zou sterk moeten afremmen of stoppen , zonder te rommelen aan je hormoonwaardes...

bij intresse mag je altijd een pm zenden , want binnen de week gaan we bestellen...
 
Ik merk dat vooral DHT als oorzaak van de typische mannelijke haaruitval wordt gezien.
Maar een aantal zaken die ik niet vermeld zie zijn:
- de hoeveelheid DHT in je bloed speelt geen rol, zo lang de verhouding met oestrogeen zodanig is dat er genoeg oestrogeen is om de haarwortel te beschermen
- DHT is niet de stof die de haarwortel kapotmaakt, maar wel TNF (tumor necrose factor). TNF veroorzaakt onder invloed van DHT een ontstekingsproces dat tot haarverlies leidt. Momenteel wordt onderzoek gedaan naar produkten die hierop kunnen ingrijpen en dus het haarverlies kunnen stoppen zonder je DHT te moeten verlagen (met alle nare gevolgen vandien). Een aantal produkten die TNF verlagen kan je bij de supplementenboer kopen, zoals l-taurine, NAC, enz.
Misschien interessant om te nemen als aanvulling bij de andere behandelingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanaf een jaar of 18 al last van haaruitval.
Daardoor kocht ik haargroei middel uit duitsland en dat spul werkte :eek:
Helaas koste het elke 3 maanden 75 euro en na versloffen omdat het op was ben ik ermee gestopt.
Nu scheer ik altijd mijn kop kaal en het staat met goed :cool:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
+1

Ik scheer mijn hoofd ook gewoon kaal met de tondeuze. Ff wennen in het begin maar eens je het gewoon bent...scheelt je alvast al die kosten voor haargroeimiddeltjes.
 
+1

Ik scheer mijn hoofd ook gewoon kaal met de tondeuze. Ff wennen in het begin maar eens je het gewoon bent...scheelt je alvast al die kosten voor haargroeimiddeltjes.

Totdat je de gilette scheermesjes moet kopen :P
Die krengen zijn duur :eek:
 
Finasteride is ook wel bekend als Propecia. Dit gebruik ik zelf via doktersvoorschrift.
elke dag 1 pilletje slikken. Helpt volgens mij wel. Kosten iets van 46 euro per maand.
Moet alleen niet aan me kop krabben want dat is een grote boosdoener. niet te veel gel gebruiken die op je hoofdhuid gaat zitten en kriebelt, vervolgens krabben en dan neemj e met de gel een haar mee. doe dat regematig tel uit je verlies.......
 
Die pilletjes konden vrouwelijke bijwerken geven dus mijn voorkeur ging uit na spre wat minder efficient is.
 
Als je met finasteride zou beginnen is het interessant om eerst een bloedonderzoek te laten doen naar je DHT en oestrogeen waarden.
Heb je een hoge DHT en lage oestrogeen, kan finasteride een oplossing zijn zonder dat je er veel nadeel van ondervindt.
Is je oestrogeen van nature uit al redelijk hoog dan mag je zeker zijn dat je vervelende nevenwerkingen krijgt.
 
Als je met finasteride zou beginnen is het interessant om eerst een bloedonderzoek te laten doen naar je DHT en oestrogeen waarden.
Heb je een hoge DHT en lage oestrogeen, kan finasteride een oplossing zijn zonder dat je er veel nadeel van ondervindt.
Is je oestrogeen van nature uit al redelijk hoog dan mag je zeker zijn dat je vervelende nevenwerkingen krijgt.

Je kunt ook gewoon minder finasteride gebruiken. 0.5mg per dag kan ook prima, Ik geloof niet dat mannen met zo'n dosis last krijgen van vervelende bijwerkingen.
 
kost wel allemaal wat he. ik scher het ook gewoon kaal.das ook nog gemakkelijk
 
Finasteride helpt volgens mij ook tegen vergroting van de prostaat waar oudere l gebruikers van AAS op latere leeftijd last kunnen krijgen,.Dus finasteride helpt tegen haaruitval en prostaat vergroting gedurende een AAS kuur?
 
[Link niet meer beschikbaar]

Interessant filmpje moest je meer willen weten over haaruitval en wat er allemaal tegen te doen valt.
 
Back
Naar boven