AndroidHealthClinic

Favoriete drank

Van al die dranken ken ik eigenlijk alleen bier... En dat is een merk van oud bruin waarvan ik de naam ben vergeten. Maar dat was het lekkerste biertje ooit. Voor de rest is guinness ook wel te pruimen.

En natuurlijk melk, 4ltr/dag! :hedbang:

Tijdens het stappen drink ik alleen pils. En sambuca en tequilla. En af en toe ook whisky of wodka. Heel af en toe wil er nog weleens een mojito doorheen gaan. Maar ik drink eigenlijk vooral pils.

Whisky ofcourse, single malt that is. Probeer eens een top 5 te maken voor de kenners:

(Whisky < 50 Euro)

1 - Lagavullin - rijkste en meest rokerige turf in een whisky, briljant werkelijk. (Islay)
2 - Glen Morangie 13th cellar - de meest lichte en zachtzoete whisky die ik ken. (Speyside)
3 - Cragganmore - delicate balans tussen een zachte, fruitige aandronk en volle, rokerige nasmaak. (Speyside)
4 - Talisker - Kenmerkende karakter van zilt en turf. (Skye)
5 - Laphroaig - Unieke en sterke rokerige turfsmaak met een duidelijk jodiumtoon (Islay)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Van al die dranken ken ik eigenlijk alleen bier... En dat is een merk van oud bruin waarvan ik de naam ben vergeten. Maar dat was het lekkerste biertje ooit. Voor de rest is guinness ook wel te pruimen.

En natuurlijk melk, 4ltr/dag! :hedbang:

Grolsch..

1. Becks Gold!!
2. Mojito, en een of andere toffee-cocktail die ik een tijdje geleden dronk maar geen idee hoe ie heet.
3. Geen idee, Smirnoff Ice dan maar. :p
4. Geen idee, drink het alleen met oud&nieuw.
5. AH huiswijn vind ik ok... Maar eigenlijk maakt het me geen reet uit, als het maar zoet is.

1) Jupiler en Brugse Zot
2) Mojito
3) Russische vodka, neutrale smaak, ijskoud
4) /
5) /

Witte Wodka (welk merk ???) & Red Bull - Een kruip garantie geef ik iedereen!

Voor de dagen dat ik bijna leeg ben vanwege een dag eerder feesten kies ik voor een goede shot Goldstrike. Pept mij altijd weer op.

Verder hou ik van een Desperado met een citroentje op de hals.

oke hier het mijne dan ...

1)Jupiler/Crystal
2)pina colada of irish creme
3)drink ik niet maar wel jenevers met een smaakje hahahaha
4)Moët & Chandon en met oud en nieuw veel Cava gedronken ook lekker
5)wijn is lekker een goede witte wijn of een rode ...maar ok vaak een glas Rose

en eigenlijk drink ik niet zo veel alcohol of wel eigenlijk??

niet is lekkerder dan water als je echte dorst hebt

Halfvolle melk en water

Whisky ofcourse, single malt that is. Probeer eens een top 5 te maken voor de kenners:

(Whisky < 50 Euro)

1 - Lagavullin - rijkste en meest rokerige turf in een whisky, briljant werkelijk. (Islay)
2 - Glen Morangie 13th cellar - de meest lichte en zachtzoete whisky die ik ken. (Speyside)
3 - Cragganmore - delicate balans tussen een zachte, fruitige aandronk en volle, rokerige nasmaak. (Speyside)
4 - Talisker - Kenmerkende karakter van zilt en turf. (Skye)
5 - Laphroaig - Unieke en sterke rokerige turfsmaak met een duidelijk jodiumtoon (Islay)

Ik heb redelijk wat single malts versleten maar mijn favoriet blijft toch gewoon simpelweg een black label met wat ijs.

Volle melk
Halfvolle melk
Water
Volle chocomelk

Vind een lekker koud pilsje wel lekker maar helaas... die tijd is geweest :D

• Topic Starter Topic Starter
Jupiler heeft echt een rare nasmaak vind ik, net nog gedronken, geef mij maar crystal of stella artois.

Ik heb redelijk wat single malts versleten maar mijn favoriet blijft toch gewoon simpelweg een black label met wat ijs.

Ah dude wat zeg je nou?

Black label is zeker wel prima te versmaden, maar is uiteindelijk maar een zeer oppervlakkige whisky. Noem eens wat malts die je hebt gedronken? Ik weet dat bijvoorbeeld de Islays zeker niet iedereen aanspreken, een zeer sterke en verfijnde smaak. Maar ijsklonten bij whisky doen is per definitie al een zwakte bod, ten eerste is het teveel water om de whisky bijvoorbeeld net wat andere aromas te geven (paar druppels is genoeg) en daarnaast doet de temperatuur ook niet veel goeds, want des te kouder, des te minder smaak. (Daarom vries ik wodka ook altijd heel diep in).

1) cocktails (Bols Vanilla Berry crush, Bols Summer Crush, Piña Colada, enz)
2) whiskey (Four Roses, Jack Daniels, Johnny Walker, enz)
3) bier (Hertog Jan, Leffe Triple, Murphy's Irish Red Beer, enz)
4) fris :o (Wel de light variant)

Ah dude wat zeg je nou?

Black label is zeker wel prima te versmaden, maar is uiteindelijk maar een zeer oppervlakkige whisky. Noem eens wat malts die je hebt gedronken? Ik weet dat bijvoorbeeld de Islays zeker niet iedereen aanspreken, een zeer sterke en verfijnde smaak. Maar ijsklonten bij whisky doen is per definitie al een zwakte bod, ten eerste is het teveel water om de whisky bijvoorbeeld net wat andere aromas te geven (paar druppels is genoeg) en daarnaast doet de temperatuur ook niet veel goeds, want des te kouder, des te minder smaak. (Daarom vries ik wodka ook altijd heel diep in).

Whehe, jij mijn huisgenoot is ook behoorlijk whisky liefhebber en als ik het woord ijs in de mond neemt geeft hij me al de blik des doods.

en van chocomelk moet je poepen, of ben ik de enige die dat heeft?
:roflol: denk dat dat aan jezelf ligt ;)

qua alcoholische dranken drink ik het liefst:
(1) Bier -in principe alle soorten maar geen GROLSCH .. Bah!-
(2) Wijn
(3) vodka-lime
(4) rode vodka redbull
(5) iets als ... ??? ... ehmm safari puur

maar nu drink ik niets meer, dus over 3 kwartier weer een choc. voor mij :D

Net even besteld. Zit in een 'girly' wit flesje met goudglinsterende hals. Bier smaakt niet bijzonder, eerder een afgezwakt pilsje.

Baas, bestel deze:

jever.jpg

Heerlijk Duits biertje!

Ben ook toch wel een beetje whisky liefhebber, maar geen echte kenner. Was een tijdje terug op een proeverij, veel lekkere, maar toch ook een aantal smerige whisky's gedronken. Japanse en Friese whisky's vond ik bijvoorbeeld flink goor.

Uit de 20 whisky's (blinde proef) vond ik toch de Jameson en de Glennfiddich het lekkerst. Simpele en niet erg heftige whisky's die ik thuis altijd wel op voorraad heb.

Terug
Naar boven