MuscleMeat

Favoriete supplementen per catogorie

Bezoekers in dit topic

Ok, zijn er verder schadelijke/vervelende effecten op de lange termijn van bekend?

Niet zover ik weet. Ik heb even snel gezocht (studie is echter wel van 1994 dus misschien dat er nieuwe bevindingen zijn gedaan inmiddels, maar niet dat ik weet, ik betwijfel het in ieder geval)

Piracetam and other structurally related nootropics.

Nearly three decades have now passed since the discovery of the piracetam-like nootropics, compounds which exhibit cognition-enhancing properties, but for which no commonly accepted mechanism of action has been established. This review covers clinical, pharmacokinetic, biochemical and behavioural results presented in the literature from 1965 through 1992 (407 references) of piracetam, oxiracetam, pramiracetam, etiracetam, nefiracetam, aniracetam and rolziracetam and their structural analogues. The piracetam-like nootropics are capable of achieving reversal of amnesia induced by, e.g., scopolamine, electroconvulsive shock and hypoxia. Protection against barbiturate intoxication is observed and some benefit in clinical studies with patients suffering from mild to moderate degrees of dementia has been demonstrated. No affinity for the alpha 1-, alpha 2-, beta-, muscarinic, 5-hydroxytryptamine-, dopamine, adenosine-A1-, mu-opiate, gamma-aminobutyric acid (GABA) (except for nefiracetam (GABAA)), benzodiazepine and glutamate receptors has been found. The racetams possess a very low toxicity and lack serious side effects. Increased turnover of different neurotransmitters has been observed as well as other biochemical findings, e.g., inhibition of enzymes such as prolylendopeptidase. So far, no generally accepted mechanism of action has, however, emerged. We believe that the effect of the racetams is due to a potentiation of already present neurotransmission and that much evidence points in the direction of a modulated ion flux by, e.g., potentiated calcium influx through non-L-type voltage-dependent calcium channels, potentiated sodium influx through alpha-amino-3-hydroxy-5-methyl-4-isoxazolepropionic acid receptor gated channels or voltage-dependent channels or decreases in potassium efflux. Effects on carrier mediated ion transport are also possible.

Vind zelf L-phenylalanine voor een iets betere focus zorgen icm caffeine. Maar vraag me af of het eventueel wel verstandig is om dagelijks/continue te nemen.

Niet bekend mee.

DR P: uw mening over kruiden zoals kaneel, geelwortel graag

Voornamelijk de wateroplosbare fractie van kaneel heeft positieve invloed op insuline huishouding. De vetoplosbare fractie niet en is toxisch. Ik vraag me af of oraal gebruik van het kruid zelf nuttig is bij normale dosis (omdat je bij hoge dosis tegen problemen met toxiteit aanloopt).

Geelwortel is goed. In ratten doet het zeer goede dingen, maar het metabolisme in mensen is anders waardoor het zeer snel wordt uitgescheden. Het is daardoor geen wondermiddel, maar het kost weinig en je kan het wel over je eten gooien waardoor het beter smaakt! Niet gebruiken rond trainingsuren overigens.

Cacao is overigens geweldig. Maar dat krijg je al binnen met je chocomel. Iedereen die denkt dat chocomel 'lege' calorien (whatever that means) slaat de plank finaal mis, en cacao heeft daar een flink aandeel in.
 
Laatst bewerkt:
ik mis nog een beste multi-mineralen product.
 
Nice! Iemand met verstand van zaken.

Wel jammer dat die clout en blue print zo duur kosten :S Studentenbugdet is daar niet op berekend.

Dan maar elke dag chocomel zuipen XD
 
Je zegt dat zowel Mass fx & Primal Male goede producten zijn, vind je dit dan ook een goede stack? Voor een 20'er...
Of ben je ook van menig dat rond deze leeftijd een test booster e.d. producten verwaarloosd geld zijn?

En zoals Ramon19 zei, idd nogal prijzige producten, jammer want de crea mono doet niet veel bij mij, en zou dan deze wel eens willen proberen.
 
ik mis nog een beste multi-mineralen product.

Bedoel je een multi-vitamine? Want die staat er.

Of bedoel je een product met alleen mineralen? In dat geval ken ik uit mijn hoofd in ieder geval geen specifiek product.

Je zegt dat zowel Mass fx & Primal Male goede producten zijn, vind je dit dan ook een goede stack? Voor een 20'er...
Of ben je ook van menig dat rond deze leeftijd een test booster e.d. producten verwaarloosd geld zijn?

En zoals Ramon19 zei, idd nogal prijzige producten, jammer want de crea mono doet niet veel bij mij, en zou dan deze wel eens willen proberen.

Waarschijnlijk weggegooid geld. De producten doen zeker iets, maar het effect is gewoon erg klein. Voor de meeste mensen is dit niet het geld niet waard denk ik. Testbooster klinkt zo wreed. Helemaal als ze ook daadwerkelijk test verhogen, wat sommige ook ook doen. Maar er zijn producten die test tot 300% verhogen (en vrije test 600%, voordat iemand met komt claimen waarom product X wel goed zo werken!), zonder significante toename in spiermasa in een periode van 8 weken. Overigens als je creatine niet merkt, zegt het niet dat het niets doet, gezien dat het zo goedkoop is, zou ik deze zeker blijven nemen.

Van de supps die ik genoemt heb ik Clout wel cost effective als je toch iets extra's wil, maar geen groot budget hebt voor allerlei fancy producten die waarschijnlijk geen significante resultaten gaan toevoegen. Clout bevat ingredienen die bewezen hebben prestaties te verbeteren, wat naar mijn mening een betere pathway is voor gains dan hormonale supps. Bovendien zitten er ingredienten in die vanuit een gezondheids standpunt intresant zijn.

Supps zijn prima (ik haat absolute uitsprakinen zoals supps doen niets!), zolang je realiseert dat het supplementen aka toevoedingen zijn. Wanneer je er grote dingen van gaat verwachten kan je alleen maar teleurgesteld worden.
 
Dr. P, ben je bekend met de stoffen Chlorophytum extract, Querecetin en Betaine en in hoeverre en/of welke dosis zijn ze geschikt voor BB'ers?
 
Wat een goeie topic hier. Bump for great justice.
 
Ik wil eigenlijk geen Q&A maken van dit topic of alle ingredienten los bespreken. Het was vooral bedoeld om even snel makkelijk te kijken voor mensen die juist geen zin/tijd/vaardigheden hebben om zich er verder in te verdiepen, maar ik zal deze vragen nog even beantwoorden. Wellicht zal ik het topic nog eens zo nu en dan updaten qua producten en/of nieuwe catogorien toevoegen.

Chlorophytum extract

Geen studies in mensen. Dat zegt niet dat het niets doet, maar die kans is zeker aanwezig. Het kan zelfs schadelijk zijn. Dus vraag je af, wil je geld uitgeven aan een product waarvan het niet is aangetoont dat het wat doet en misschien zelfs schadelijk is?

Querecetin en Betaine

Ugh. Zeer moeilijk vraag, omdat de werking van deze stoffen zeer complex is. Quercetin inhibibeert CYP450 3A4, waardoor het uitscheiding van lichaams vreemde stoffen verminderd. Om deze reden wordt het vaak toegoeft aan supplementen (omdat je die dan beter opneemt). Opzich een leuk systeem, maar de functies van CYP450 3A4 zijn zo complex, dat het overzicht van wat er gebeurd in het lichaam moeilijk te overzien is. Verder is quercetin ook een phytoestrogen, wat kan goed of slecht kan zijn. Al met al zijn de werkingen ervan te complex zodat ik er uitspraken over durf te doen.

Resultaten van Betaine in mensen zijn niet helder. Er zijn 2 studies zover ik weet, die kijken naar de effecten op prestatie, en die vinden verbeteringen op sommige aspecten en op andere niet en zijn niet consistent met elkaar. In varkens zorgt het voor positieve partioning (dus meer spiermassa en minder vetmassa).
Maar betaine is ook een methyl group donor, en kan dit doen aan DNA. Om het maar even simpel te zegen, of methyl wel of niet aanwezig zijn (in combinatie) op DNA, schakelt genen aan en uit. En dat is dus weer het probleem, het overzicht bewaren waar methyl donors invloed op hebben is haast onmogelijk. Zo heeft methylisatie positieve invloed op creatine synthesese in dieren (zou de verbetering in prestaties kunnen verklaren), maar hypermethylisatie van genen is ook geassocieerd met verhoogd risico op verschillende kankers bijvoorbeeld.
Wederom durf ik niet echt uitspraken te doen over dit supplement.

Ik kan je helaas niet veel duidelijkheid verschaffen, omdat die er ook nog niet is denk ik. Maar je geld is beter besteed aan een supplement als Clout, met ingredienten waar wel veel duidelijke informatie over is.
 
Ik lees net deze recente studie over het eerder besproken piracetam. (voor men die zich afvraagt waar het over gaat, je word er niet buff van ofzo, maar het is goed voor de hersenen).

Expert Opin Ther Pat. 2009 May;19(5):727-30.
Nootropic agents stimulate neurogenesis. Brain Cells, Inc.: WO2007104035.

Taupin P. Dublin City University, School of Biotechnology, Glasnevin, Dublin 9, Ireland. philippe.taupin@dcu.ie

The application is in the field of adult neurogenesis, neural stem cells and cellular therapy. It aims to characterize the activity of nootropic agents on adult neurogenesis in vitro. Nootropic agents are substances improving cognitive and mental abilities. AMPA (alpha-amino-3-hydroxyl-5-methyl-4-isoxazole-propionate) and nootropic agents were assessed for the potential to differentiate human neural progenitor and stem cells into neuronal cells in vitro. They were also tested for their behavioural activity on the novel object recognition task. AMPA, piracetam, FK-960 and SGS-111 induce and stimulate neuronal differentiation of human-derived neural progenitor and stem cells. SGS-111 increases the number of visits to the novel object. The neurogenic activity of piracetam and SGS-111 is mediated through AMPA receptor. The neurogenic activity of SGS-111 may contribute and play a role in its nootropic activity. These results suggest that nootropic agents may elicit some of their effects through their neurogenic activity. The application claims the use of nootropic agents for their neurogenic activity and for the treatment of neurological diseases, disorders and injuries, by stimulating or increasing the generation of neuronal cells in the adult brain.

PMID: 19441945

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------


Ik zie weinig nut van een dergelijke product, tenzij je een zeer matig voedingspatroon hebt. Mineral die ergogene functies vervullen kun je dan beter los supplementeren.
 
@ DR P

Thanx voor de uitleg! Denk dat ik deze supplementen niet ga aanschaffen nu ik dit lees, er is nog te weinig wetenschappelijk onderzoek naar gedaan zoals u al aangeeft.
Hoewel, in de M&F (Jim Stoppani) stond dat uit onderzoek bleek dat een dagelijkse dosis van 1250mg betaine de BP-prestatie's met 25% in twee weken deed toenemen. Vandaar dat ik zo geinteresserd was. Maar zal het wel met een korreltje zout nemen.
 
Bedankt doc.
Heb je trouwens volledige toegang tot medische databases? Maw kun je ook iets terug vinden over de bewijskracht van de studies?
Eventuele vermelding van studie-design zou ook al schelen.
Iig bedankt voor die nootropic post!
 
Sommige. Van dat lijstje: primal male, SAMe, AMPv2, Creatine Monohydraat, Chocomel en pindakaas.

Maargoed, zoals ik al zei, supplementen is eerder een kwestie van research na de ingredienten dan real life ervaring (al kan het geen kwaad om reviews te checken natuurlijk) met uitzondering van stimulants waar het toch gaat hoe je het ervaart (als je het gebruikt als energizer, niet het fatburner aspect)



Ik neem dagelijks piracetam. Momenteel neem ik ook Ultima (beta versie), die rijk is aan oa de beste choline bronnen en zeer hoog gedoseerd MB12. Ik merk er persoonlijk weinig van, maar er zijn oneindig veel razende reviews over te vinden dat focus super is. Het enige effect wat ik merk is dat ik na trainingen niet urenlang suf/moe ben wat ik eerst wel had. Overigens komen er veranderingen bij de uiteindelijke versie waarvan ik hoop dat ik ook daadwerkelijk verbetere focus voel.

van welk merk is die piracetam en kan je dat vrij bestellen? lijkt me anders wel een goed product aangezien ik heeeeeeeeeeeeeeel veel last heb van concentratieproblemen bij het leren en ik binnenkort herexamens heb. Kan je het overigens heel het jaar door gebruiken?

En wie of wat is Ultima en waar haal je dat?

En wat vind je van Now adam multivitamine?
http://www.bodybuilding.com/store/now/adam.html
 
Heb je trouwens volledige toegang tot medische databases? Maw kun je ook iets terug vinden over de bewijskracht van de studies?
Eventuele vermelding van studie-design zou ook al schelen.

Ik heb toegang tot bijna alle e-journals, en waar ik geen directe toegang tot heb kan ik via via wel fixen. Oude papers die alleen in print beschikbaar zijn heb ik ook wel tot een groot gedeelte toegang toe, maar ik heb eigenlijk nooit de noodzaak en/of zin om die op te zoeken.

Wat je bedoelt met vermelding van studie-desgin begrijp ik niet denk ik. Dat kun je in bijna alle gevallen toch al uit de abstract halen?

van welk merk is die piracetam en kan je dat vrij bestellen? lijkt me anders wel een goed product aangezien ik heeeeeeeeeeeeeeel veel last heb van concentratieproblemen bij het leren en ik binnenkort herexamens heb. Kan je het overigens heel het jaar door gebruiken?

In NL is het alleen op recept verkrijgbaar. Primaforce is een goed merk omdat die op kwaliteit controleren. Zover ik weet is het ook niet lang meer beschikbaar in America, omdat de FDA een bitch is. Die lijken een agenda te hebben om alles maar te bannen zodat de pharmaceutische industry er dik aan kan verdienen. (dus stem maar tegen de EU, want hetzelfde lijkt hier ook te gaan gebeuren).

En wie of wat is Ultima en waar haal je dat?

Momenteel nergens, het is momenteel nog steeds in formulatie. Ik update dit topic wel als het zover is.

Ik wil eigenlijk geen Q&A maken van dit topic of alle ingredienten los bespreken. Het was vooral bedoeld om even snel makkelijk te kijken voor mensen die juist geen zin/tijd/vaardigheden hebben om zich er verder in te verdiepen, maar ik zal deze vragen nog even beantwoorden.

Not trying to be a dick, maar ik ga dus geen vragen beantwoorden of andere multi's ook ok zijn.
 
Ik heb toegang tot bijna alle e-journals, en waar ik geen directe toegang tot heb kan ik via via wel fixen. Oude papers die alleen in print beschikbaar zijn heb ik ook wel tot een groot gedeelte toegang toe, maar ik heb eigenlijk nooit de noodzaak en/of zin om die op te zoeken.

Wat je bedoelt met vermelding van studie-desgin begrijp ik niet denk ik. Dat kun je in bijna alle gevallen toch al uit de abstract halen?



In NL is het alleen op recept verkrijgbaar. Primaforce is een goed merk omdat die op kwaliteit controleren. Zover ik weet is het ook niet lang meer beschikbaar in America, omdat de FDA een bitch is. Die lijken een agenda te hebben om alles maar te bannen zodat de pharmaceutische industry er dik aan kan verdienen. (dus stem maar tegen de EU, want hetzelfde lijkt hier ook te gaan gebeuren).

http://www.bodybuilding.com/store/prima/piracetam.html
20 dollar voor 500 dagen :o
lekker goedkoop dus ik ga er 1 bestellen nu het nog kan :p


Momenteel nergens, het is momenteel nog steeds in formulatie. Ik update dit topic wel als het zover is.



Not trying to be a dick, maar ik ga dus geen vragen beantwoorden of andere multi's ook ok zijn.

tnx for the info! binnenkort haal ik nix anders meer dan onderscheidingen voor elk vak :D
 
Dr. P,

Is citrullinemalaat een waardevol supplement? Ik wil het stacken met beta-alanine en creatinemonohydraat.
 
Nog een paar vraagjes

Dr. P wat ben of doe je eigenlijk? Ben je huisarts, diëtist of sportarts of zo iets?

Vraagje over Multie's, je zegt dat je daar nie zo van bent... maar waarom niet? En hoe zie je de vergelijking van Multie's ten opzichte van natuurvoeding zo als Spirulina, chlorella, Maca en al dat soort andere dingen?

En zitten er eigenlijk gevaren aan 50 gram snelle suikers nemen na je training zo als Dextro?

En over eiwitten... ik kreeg de indruk van je stukje dat het eten van voldoende eiwitrijk voedsel voldoende is, en het extra nemen van shake niet veel doet? <--- klopt dit?
 
chocomel waardes op een halve liter (0,5l) :

17,5 gr Eiwit (veelste weinig)
57,5 gr geraffineerd leeg k*t suiker (ehmm nou ja )
10 gr Vet ( tja, niet goed en niet slecht )

bv. Mammoth weightgainer is: /100gr.
Koolhydraten 64 gram
vet 7,7 gram
eiwit 21 gram

even algemeen: men mag hier wel aannemen dat de meesten vocht (water/melk oid) aan de weightgainerpoeder toevoegen, waardoor de aandelen van de nutrienten anders worden: het is eerlijker om de voedingswaarden van een reeds gemaakte shake te vergelijken met chocomel, in plaats van een poeder met chocomel te vergelijken. De meeste weightgainers bevatten maltodextrine, qua glycemische index niet zo veel anders dan de "suikers" die je in chocomel vindt.

==================================================================================================

Geelwortel is goed. In ratten doet het zeer goede dingen, maar het metabolisme in mensen is anders waardoor het zeer snel wordt uitgescheden.
Ik zou er dan ook wat zwarte peper bij gebruiken (piperine). http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9619120

==================================================================================================

Verder is het voor dit topic misschien leuk om eens stil te staan bij vitamine D en vitamine K2?
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

==================================================================================================

DR.P: Kun je aangeven waarom je de voorkeur geeft aan SAMe boven bijvoorbeeld een kruid als mariadistel? Misschien wil je ook jouw visie geven mbt Alpha-liponzuur?
 
Dr P,
Na het gebruik van Mass FX, welke mij absoluut een krachttoename gaf tov welk product dan ook, merkte ik dat mijn libido echt naar een nulpunt ging.
Is daar een verklaring voor?

Ik heb daarna Primal male gebruikt en na iets minder dan 2 weken was alles weer oke.
 
Back
Naar boven