MuscleMeat

Feedback op trainingsschema

larsvdsande

Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
95kg
Hee beste mede dbb'ers!

Ik Heb jullie forum vrij veel doorgespit en ben zodoende zelf een trainingsschema gaan samenstellen aan de hand van alle content. Hier op zou ik graag jullie reactie willen zodat ik hier verder iets mee kan gaan doen.

Mijn (voorlopige) schema is als volgt:

ma. Borst en biceps
di. Benen en buik
wo. Schouders
do.rust
vrij. Rug en triceps
za. Rust
zo. Rust

ik heb hierbij rekening gehouden met de herstelperiode en supercompensatietijden.

Wat denken jullie er van?
Met een zeer vriendelijke groet,
Lars

Met de indeling is in ieder geval niets mis. Zet de oefeningen er nog even bij, dan is het pas goed te beoordelen.

• Topic Starter Topic Starter
Dus qua synergisten is er niks mis?

Zat zelf namelijk te denken aan de schouder die je bij borst aanspreekt en dan op woensdag weer aan de beurt is.

DOEL: CLEAN BULK

Mijn oefeningen zijn als volgt:

Maandag

Borst
Bench Press
Incline Bench Press
Dumbbell Fly
Incline Dumbbell Fly

Biceps
Curls
Cable Curls
Concentration Curls
Twisting Curls

Dinsdag

Benen(bij mijn fitness is er weinig tot geen mogelijkheid om te squatten of deadlifts te doen vandaar deze aangepaste oefeningen.)

Leg Press
Plantarflexion(kuit)
Leg extensions
Dumbbell Lunges

Buik

Crunches
Negative Crunches
Side Bend(Dumbbell)
Bicycle Crunches

Woensdag

Schouders

Arnold Press
Lateral Raises
Military Press
Shrugs

Donderdag Rust

Vrijdag

Rug
Wide Grip Pulldown
Prone Rows
Stiff Arm Pulldown
Bent Over Row

Triceps
Cable Pushdown(2 handen)
French Press
Cable Pushdown (1hand)
Kickbacks

Zaterdag Rust
Zondag Rust

Qua sets en reps houd ik het voorlopig even op 4*8 met uitzondering van buikoefeningen.

Ga natuurlijk wel variëren in het aantal oefeningen maar dit is even de grove opzet(tijdje uit de roulatie geweest)

Ook het aantal reps is weer eventjes aanvoelen , waarschijnlijk zal het bij 10 herhalingen optimaal zijn maar dit is natuurlijk weer een kwestie van proberen.

Hoop gauw iets te horen!

Lars

Dus qua synergisten is er niks mis?

Zat zelf namelijk te denken aan de schouder die je bij borst aanspreekt en dan op woensdag weer aan de beurt is.

Voor mij levert dit nooit echt problemen op. Mocht dit wel zo zijn dan zou ik de pushes over 2 dagen verdelen door bijv rug en schouders om te draaien
DOEL: CLEAN BULK

Mijn oefeningen zijn als volgt:

Maandag

Borst
Bench Press
Incline Bench Press
Dumbbell Fly
Incline Dumbbell Fly

Biceps
Curls
Cable Curls
Concentration Curls
Twisting Curls

Dinsdag

Benen(bij mijn fitness is er weinig tot geen mogelijkheid om te squatten of deadlifts te doen vandaar deze aangepaste oefeningen.)

Leg Press
Plantarflexion(kuit)
Leg extensions
Dumbbell Lunges

Squatten in de smith ook geen optie? Niet ideaal maar beter dan niets. Verder zou ik nog een oefening specifiek voor hamstrings toevoegen (denk bijv aan een leg curl)

Buik

Crunches
Negative Crunches
Side Bend(Dumbbell)
Bicycle Crunches

Woensdag

Schouders

Arnold Press
Lateral Raises
Military Press
Shrugs

Misschien nog een oefeningetje toevoegen voor de achterkant, bijv een bent over lateral raise.

Donderdag Rust

Vrijdag

Rug
Wide Grip Pulldown
Prone Rows
Stiff Arm Pulldown
Bent Over Row

Vergeet je onderrug niet te trainen!

Triceps
Cable Pushdown(2 handen)
French Press
Cable Pushdown (1hand)
Kickbacks

Zaterdag Rust
Zondag Rust

Qua sets en reps houd ik het voorlopig even op 4*8 met uitzondering van buikoefeningen.

Ga natuurlijk wel variëren in het aantal oefeningen maar dit is even de grove opzet(tijdje uit de roulatie geweest)

Ook het aantal reps is weer eventjes aanvoelen , waarschijnlijk zal het bij 10 herhalingen optimaal zijn maar dit is natuurlijk weer een kwestie van proberen.

Hoop gauw iets te horen!

Lars

Wat commentaar, hoop dat je er iets mee kan. :)

Terug
Naar boven