Fitness Seller

fietsen

Bezoekers in dit topic

Venetian

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
551
Waardering
0
Ik ben niet echt een krachtbron als het gaat om mijn benen te fitnissen.. vindt dat ongelooflijk saai & lastig.

Hoe dan ook... ; is fietsen een waardig alternatief voor gewoon te trainen met gewichten etc?
 
Nee, zelfs niet als je alleen sprinttraining zou doen.
 
aah dus eignelijk niet de moeite..
ben ik daarvoor juist een uur intens gaan fietsen...

Dus beter thuis met gewichten & bank de mogelijke oefeningen doen. Met het matriaal thuis kan ik ongeveer een 10tal oefeningen doen voor de benen.
Kheb wel geen squad ding ;)
 
kun je ook niet los squatten misschien??
wat heb je precies voor gewichten (dus qua dumbbells en schijven)
kijk fietsen is meer gericht op uithoudingsvermogen, eventueel kun je wel een wattageprogramma doen, waarbij je de weerstand elke minuut verhoogd.
daar word je ook sterker van in je benen, maar je zult daar niet dezelfde resultaten mee halen als met een goede benentraining.
 
Fietsen (met afwisseling in intesiteit en tempo) is een hele goede oefening om explosiviteit in je benen te krijgen, maar zal absoluut niet bijdragen aan het krijgen van 'grote' benen
 
Luukie23 zei:
Fietsen (met afwisseling in intesiteit en tempo) is een hele goede oefening om explosiviteit in je benen te krijgen, maar zal absoluut niet bijdragen aan het krijgen van 'grote' benen

Dat is dan weer geen vaststaand feit, als je aanleg hebt kan je met wielrennen behoorlijke poten kweken. Zonder ooit krachttraining gedaan te hebben zat ik al op 66 cm (door mountainbiking/wielrennen), heb door krachttraining maar 4 cm er bij gepakt eigenlijk. Wil ook niet meer, zou niet ten goede komen aan mijn verhoudingen.
 
EricR zei:
Dat is dan weer geen vaststaand feit, als je aanleg hebt kan je met wielrennen behoorlijke poten kweken. Zonder ooit krachttraining gedaan te hebben zat ik al op 66 cm (door mountainbiking/wielrennen), heb door krachttraining maar 4 cm er bij gepakt eigenlijk. Wil ook niet meer, zou niet ten goede komen aan mijn verhoudingen.

Ik bedoelde niet dat je benen niet zullen groeien, maar je zult er geen bodybuilding benen mee opbouwen
 
ga anders lijk mij gisteren rond 1 u 30 smorgens 7 kilometer jogge met een brommer aan je zijkant en dan nog lekker moe zijn van je krachttraining een paar uurtjes dervoor
 
Sebastien zei:
ga anders lijk mij gisteren rond 1 u 30 smorgens 7 kilometer jogge met een brommer aan je zijkant en dan nog lekker moe zijn van je krachttraining een paar uurtjes dervoor

???

joggen is iig wel goede vorm van cardio, maar doet niet veel voor je been spieren. Kan trouwens ook prima zonder brommer...
Zoals Eric al zei kan je met hard knallen op de fiets trouwens wel dikke benen opbouwen. Het voordeel is ook dat ze door fietsen zo sterk worden dat je squat oefeningen met sprongen vooruit ziet gaan.
 
Back
Naar boven