AndroidHealthClinic

Film geweigerd !

arnoldfan

Monstrous Giant
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
CAIRO - Op het Internationale Filmfestival voor Kinderen in Egypte worden Nederlandse films geweigerd vanwege de Koranfilm van Geert Wilders. De Nederlandse kinderfilm 'Waar is het Paard van Sinterklaas' zou vertoond worden, maar is door deze beslissing geschrapt.

Dat zei de Egyptische filmfestivaldirecteur Fawzi Fahmi tijdens een persconferentie donderdag, in aanwezigheid van de Wereldomroep. ,,Dit is een boodschap van direct protest voor iedereen die opzettelijk en halsstarrig monotheïstische religies beledigt en neerhaalt'', aldus de festivaldirecteur.

De Nederlandse producent van 'Waar is het Paard van Sinterklaas' zegt nog geen officiële afzegging te hebben gehad. ,,Ik heb meerdere keren contact gezocht met de organisatie, maar nog niets gehoord.''

Behalve Nederlandse films worden ook Deense films geboycot, in verband met de cartoonrellen. Het Internationaal Filmfestival voor Kinderen is begin maart.

Daar hebben wij een boodschap aan ? of moeten wij ook alle film verbieden waar moslims in voor komen omdat er terroristen bijzitten ? komt op hetzelfde neer.

Blijkbaar zijn de radicalen verder verspreid dan men denkt. Best wel triest ja dit, maar we mogen niet toegeven aan deze afpersing. Wij hebben hier nu eenmaal recht op vrij meningsuiting en dat moet men daar maar leren begrijpen.

lekker boeiend

een festival voor kinderen!!!

hoe ****ing triest kunnen ze zijn zeg!

Mooi zo, ze moeten maar eens duidelijk maken waar ze staan
Blijkbaar aan de goede kant

Mijn god zeg, het gaat wel erg ver als er op filmfestivals nederlands films worden verboden, omdat er een film onderweg is die nog niemand heeft gezien, maar waar de islamitische gemeenschap misschien aanstoot aan zou kunnen nemen. ???

Guilty until proven innocent. De wereld draait zich op z'n kop.

Blijkbaar zijn de radicalen verder verspreid dan men denkt. Best wel triest ja dit, maar we mogen niet toegeven aan deze afpersing. Wij hebben hier nu eenmaal recht op vrij meningsuiting en dat moet men daar maar leren begrijpen.

de film van Geert Wilders behoort niet meer tot de vrijheid van meningsuiting....die grens is hij allng voorbij!

zijn film lokt discriminatie en dergelijke uit!

dat andere NL films ook worden geboycot mag je dus op het conto van Geert Wilders schrijven...............evenals de schade IMO!

de film van Geert Wilders behoort niet meer tot de vrijheid van meningsuiting....die grens is hij allng voorbij!

Heb jij de film dan al gezien ? (Hoe je het ook wendt of keert, hij heeft nu al bewezen wat Pim eerder zei: wat een achterlijke cultuur! :D)

dat andere NL films ook worden geboycot mag je dus op het conto van Geert Wilders schrijven...............evenals de schade IMO!

Het valt me nog mee dat ze daar een film over Sinterklaas wilde uitzenden. Ik dacht dat Sinterklaas en zijn zwarte slaven ook racistisch was volgens sommige muslims.

Zo'n grens kan je in mijn ogen nooit overschrijden. Je hebt zelfs het recht om te beledigen, als je ook maar de consequenties accepteert. Als jij mij een kl***zak noemt en je verlaat het toneel met een blauw oog, moet je niet gaan roepen dat je slechts het recht van meningsuiting hebt gebruikt.
Wilders moet inderdaad oppassen, maar laten we eerlijk zijn: De film is nog niet eens uit! Niemand weet of de film inderdaad zo beledigend is, of dat het gewoon een rijtje feiten gaat zijn. Dat dit soort 'sancties' worden gebruikt, puur om Wilders dwars te zitten, vind ik zwaar beneden peil.

heb jij de film al gezien klus ???

Voor zover ik weet gebruikt hij koran teksten en laat hij beelden van aldaar zien ,... ofwel de waarheid.
Uitlokken kan ik me nog wel in vinden , maar dat is geert z'n pakkie aan , discriminatie is het iig niet.
Imo word er gewoon veel te snel geneigd iets maar "dicriminatie" te noemen wanneer een buitenlandse bevolkingsgroep een keer nadelig in het daglicht komt te staan !

Mensen verwarren imo kritiek steeds vaker met discriminatie :(

OT ; erg triest dit !!

de film van Geert Wilders behoort niet meer tot de vrijheid van meningsuiting...
Dat zeg je zonder deze gezien te hebben?

Anyway een film behoort bijna altijd tot vrije meningsuiting. Kan je moeilijk tegenhouden of verbieden zoiets.

Zo'n grens kan je in mijn ogen nooit overschrijden. Je hebt zelfs het recht om te beledigen, als je ook maar de consequenties accepteert. Als jij mij een kl***zak noemt en je verlaat het toneel met een blauw oog, moet je niet gaan roepen dat je slechts het recht van meningsuiting hebt gebruikt.
Wilders moet inderdaad oppassen, maar laten we eerlijk zijn: De film is nog niet eens uit! Niemand weet of de film inderdaad zo beledigend is, of dat het gewoon een rijtje feiten gaat zijn. Dat dit soort 'sancties' worden gebruikt, puur om Wilders dwars te zitten, vind ik zwaar beneden peil.

ik heb de film nog niet gezien, maar beroep me op allerlei PVV-achtige uitspraken waarin het karakter van de film toch wel duidelijk word beschreven.......

Wilders is blijkbaar niet realistisch genoeg om te beseffen dat hij dezelfde kant opgaat als figuren als Pim Fortuyn en anderen die omwille van hun mening zijn vermoord!

( als hij dat inzicht echter wel heeft, is de film IMO een wanhoopsdaad............hij kan dan volgens mij, beter van het torentje van Balkende afspringen!)
:o

Ook pvv-achtige uitspraken zijn meningen klus. Het gene waar de mensen zo over door het lint gaan is als mensen ( al dan niet van de PVV ) kritiek hebben op een geloof en/of bevolkingsgroep,.. dat word dan gelijk bestempeld als discriminatie . Zoals Hans teeuwen zei tegen de tutholas " geloven denken vaak het alleenrecht te hebben wanneer het om de waarheid gaat en kunnen NIET tegen kritiek van buitenaf "

Nogmaals , imo word kritiek vaak veel en veel te snel bestempeld als discriminatie !

Ook pvv-achtige uitspraken zijn meningen klus. Het gene waar de mensen zo over door het lint gaan is als mensen ( al dan niet van de PVV ) kritiek hebben op een geloof en/of bevolkingsgroep,.. dat word dan gelijk bestempeld als discriminatie . Zoals Hans teeuwen zei tegen de tutholas " geloven denken vaak het alleenrecht te hebben wanneer het om de waarheid gaat en kunnen NIET tegen kritiek van buitenaf "

Nogmaals , imo word kritiek vaak veel en veel te snel bestempeld als discriminatie !

en met een dergelijk statement kunnen mensen het zich makkelijk veroorloven een geloof te beledigen.........want daar draait het tenslotte om!

men houd geen rekening meer met elkander, met getuigt van weinig respect jegens de ander, met dringt meningen maar al te vaak op alszijnde feiten..........en daar pas ik voor!
:rolleyes:

Iedereen heeft de film al gezien???
Stel je voor dat Wilders eigenlijk gewoon aan het zeveren is en de film eigenlijk gebakken lucht is.

Een KINDERfestival stel godvergeten teringfundi's. Achterlijke misbaksels.
Godverdegodverdegodverk*tmonotheïstische schijtreligies. Jezuschristusmetznkruisallahanaliserendegodsgenakendemariakriebel

Zolang er niet wordt gelogen in de film zie ik geen probleem.
En vrijheid van meningsuiting staat toe dat je mag zeggen wat je wil, zelfs als is het racistisch.

En sorry dat ik het zeg maar dit moet gewoon:
Jou religie dwingt hun geloof op jonge kinderen vanaf kinds af aan, wat gelijk staat aan brainwashing. Dat is veel erger dan citaten nemen uit een boek en ze tonen aan het publiek.

Wilders is blijkbaar niet realistisch genoeg om te beseffen dat hij dezelfde kant opgaat als figuren als Pim Fortuyn en anderen die omwille van hun mening zijn vermoord!
Ik denk dat Wilders heel realistisch is, Hij heeft bewaking spreekt nooit over zn familie...
Het is gewoon onrealistisch bewaking nodig te hebben als je mening uit(ook al is hij discriminerend / rasictisch enz).
Als je gediscrimineerd of beledigd voelt stap dan naar de rechter.

Ik denk dat Wilders heel realistisch is, Hij heeft bewaking spreekt nooit over zn familie...
Het is gewoon onrealistisch bewaking nodig te hebben als je mening uit(ook al is hij discriminerend / rasictisch enz).
Als je gediscrimineerd of beledigd voelt stap dan naar de rechter.
Voor wat te vragen? Schadevergoeding?

Mensen hebben niet het recht om zich niet beledigd te voelen hé.

Terug
Naar boven