MuscleMeat

Film geweigerd !

Kortom, de haat is te verklaren uit de onbuigzaamheid en stug doorgaan met oogkleppen op. Zelf heb ik geen haat voor Joden, ik accepteer ze, maar respecteer ze niet.

Die haat tegen de joden bestaat al veel langer dan de door jouw genoemde onbuigzaamheid. Het is de haat die de onbuigzaamheid heeft gekweekt, een natuurlijke menselijke reactie.

Gotver, die achterlijke Wilders met zijn banale levensvisie, Pim was voor niets vermoord en er lopen genoeg joegoslaven en albanezen rond in Amsterdam die hem voor een prikkie neerknallen( de prijs voor een gemiddelde afrekening is nog geen 4000 euro). Laat die vent zijn achterlijke kop houden of hij kan kamelen gaan tellen in de graftombes van Egypte, kijken hoe hij dan piept.

??? ook al een verwensing ?
Normaal gesproken laat je iemand waar jij het niet mee eens bent gewoon links ( nu misschien rechts :D ) liggen , en ga je verder met je eigen ding .

Dat is dan ook het beste wat de Islam kan doen , geen commentaar , links ( of rechts :D ) laten liggen en zich er niet aan storen .
Hun weten hoe het echt is binnen de islam ,... als het zo mooi is als ze zeggen zal een film daar niets aan veranderen.
Hieraan toegeven en op de uitlokking ingaan zal voor anti-moslims resulteren in een " zie je wel " effect ,.. voor zover dat niet al zo is !
Helemaal het beantwoorden van deze film met geweld of zelfs het vermoorden van geert zou super slecht zijn voor hun imago , mensen zullen gaan denken ( en wss ook terrecht dan ) dat de islam enkel en alleen alles kan oplossen met geweld ipv ergens een keer boven te staan en te zeggen van " ons doet die film niets , wij weten hoe het echt zit en blijven dan ook heilig in ons geloof geloven " . Of zelf een eigen film uitbrengen met al de voordelen en mooie kanten van de islam zou nog een optie zijn :D

ow btw , 500 per kogel bij vele oostblokkers ;)

Die haat tegen de joden bestaat al veel langer dan de door jouw genoemde onbuigzaamheid. Het is de haat die de onbuigzaamheid heeft gekweekt, een natuurlijke menselijke reactie.

Ik schepte dit voorbeeld overigens, omdat iedereen die gebeurtenis kent, om vastgewortelde roots duidelijk in kaart te brengen die binnen de Joodse achtergrond al sinds het begin voorkomt. Laten we zeggen een etnisch te markeren eigenschap.

@ zeep: ok maar alles hangt af van hoe hij de film brengt. Als hij gewoon beelden laat zien en waarheden brengt met de nodige kritiek lijkt het me nog al raar dat je zo iemand gaat vervolgen. Alsof de waarheid niet gezegd zou mogen worden? Zo'n beetje hetzelfde als bij dat Vlaams Blok proces: dat was écht een beperking van de vrije meningsuiting.

Als de film echt haat verspreid en mensen tegen elkaar opzet (wat eigenlijk al subjectief is) dan zal de rechter moeten beslissen en dat is niet eenvoudig. Je mag er sowieso vanuit gaan dat het niet zeker is dat hij veroordeeld wordt. En neem nu dat hij toch veroordeeld wordt: zelfs dat zou hem goed uitkomen, want dat gegeven gebruikt hij toch weer om aan te geven dat de 'waarheid blijkbaar niet gezegd mag worden' of 'dat de vrije meningsuiting in het gedrang komt dankzij de islam'.

Men heeft het hier al gezegd: wat de moslims ook doen, het zal altijd in zijn voordeel spelen. Daarom blijf ik erbij: in eerste instantie niets doen, daarna eventueel kritische film uitbrengen die nuancering brengt.

Als meneer Wilders een gematigde film uitbrengt zal er inderdaad niet zoveel aan de hand zijn. Ik hoop ook dat dat het geval is, en dat hij in zijn film met respect over mensen praat, van welke afkomst of geloofsovertuiging dan ook.

Als meneer Wilders een gematigde film uitbrengt zal er inderdaad niet zoveel aan de hand zijn. Ik hoop ook dat dat het geval is, en dat hij in zijn film met respect over mensen praat, van welke afkomst of geloofsovertuiging dan ook.

ik denk dat je dan een andere mijnheer Wilders in gedachten hebt, Geert Wilders beschikt volgens mij niet over deze eigenschappen!!

:D

ik denk dat je dan een andere mijnheer Wilders in gedachten hebt, Geert Wilders beschikt volgens mij niet over deze eigenschappen!!

:D

Nee, dat dacht ik ook.
Maar dat heb ik in eerdere post van mij al aangeven. Hier bevestigde ik alleen, dat wanneer meneer Wilders een gamatigde film uitbrengt, er in principe niets aan de hand is.

Iets hoeft iig absoluut niet 'gematigd' te zijn om onder toelaatbare vrije meningsuiting te vallen. Het verschil zit 'm duidelijk in aanzetten tot haat, geweld, racisme, discriminatie, antisemitisme, pedofilie enz... Zoals ik al zei kan je een deel van die dingen heel strikt toepassen, maar soms is het echt een grijze zone.

Ik vind harde kritiek op eender welk geloof perfect toelaatbaar, maar zodra iemand gaat beledigen puur om te beledigen of bepaalde zaken anders/erger gaat voorstellen dan ze zijn, om mensen te indoctrineren, te brainwashen, dan gaat het te ver.

Iets hoeft iig absoluut niet 'gematigd' te zijn om onder toelaatbare vrije meningsuiting te vallen. Het verschil zit 'm duidelijk in aanzetten tot haat, geweld, racisme, discriminatie, antisemitisme, pedofilie enz... Zoals ik al zei kan je een deel van die dingen heel strikt toepassen, maar soms is het echt een grijze zone.

Ik vind harde kritiek op eender welk geloof perfect toelaatbaar, maar zodra iemand gaat beledigen puur om te beledigen of bepaalde zaken anders/erger gaat voorstellen dan ze zijn, om mensen te indoctrineren, te brainwashen, dan gaat het te ver.

Wilders doet niet anders. Wat dat betreft heeft hij een goede leerschool gehad in Israel. Zijn hardline vrienden doen precies hetzelfde. Het huidige spel van internationale politiek wordt teveel gespeeld door personen die radicale denkbeelden en niet verder komen dan een tunnelvisie. Maar goed misschien is het wel nooit anders geweest. Nuances plaatsen kost meer moeite dan lekker blijven hangen in een wereld waar alles zwart of wit is.

Ik heb me niet zo uitgebreid verdiept in de persoon Wilders en al zijn uitspraken, ik weet dat hij nog een stukje verder gaat dan het Vlaams Belang en dat hij weinig grenzen kent als het gaat om respect. Het is erg jammer dat zulke personen de politiek vervuilen, want een gematigd rechts kan wel degelijk een positieve bijdrage vormen. Toch vind ik het knap dat al die dingen in Nederland kunnen, in België zou een persoon als Wilders al lang veroordeeld zijn geweest in één of ander politiek proces.

Als meneer Wilders een film over de Koran maakt, zoals alle berichten laten doen lijken, maakt hij zich schuldig aan smaad en laster. In Nederland heb jij vrijheid van drukpers (meningsuiting) maar dat betekend niet dat zomaar alles mag zeggen. Als meneer Wilders in zijn film een beeld schetst over de Koran waardoor Moslims in Nederland op een manier worden neergezet, waardoor hun positie naar achter gesteld wordt in de maatschappij, gaat hij te ver. Meneer Wilders heeft zijn mening al geuit, hoe hij over integratie en de Islam denkt, maar hij heeft niet het recht om deze mensen te lasteren.
Wanneer de film van meneer Wilders dermate lasterend is voor Moslims in Nederland en de rechter staat de openbare vertoning van deze film toe, getuigd dat van de laksheid van de rechter en een zwakheid in Nederlandse rechtssysteem. En dat vormt in mijn ogen een bedreiging voor de democratie.

Ten eerste, bedankt voor de link. Ik was nog niet op de hoogte van dit artikel.

Een docent van mij heeft alle uitspraken van meneer Wilders verzameld. Ik heb hier het lijstje naast mij liggen - bestaand uit meerdere A4'tjes (!) - en een aanzienlijk deel daarvan heeft hij buiten de vergaderingen om geüit. Meneer Wilders is dus volgens de grondwet onschendbaar als parlementariër, maar hij staat niet boven de wet. De rechter zal een afweging moeten maken, dus een rangorde moeten schikken, van artikelen uit de grondwet welke zwaarder gewogen moeten worden en welke minder zwaar. Het zal mij niks verbazen, dat wanneer het OM eindelijk het lef heeft Wilders voor de rechter te dagen, de zaak zal eindigen bij de Hoge Raad.
Zelf vind ik dat meneer Wilders zijn mening al geüit heeft, heel Nederland weet hoe meneer over de integratie en de Islam denkt. Nu hij door blijft doorgaan met lasterende uitspraken te uiten, maakt hij mijn inziens misbruik van zijn positie als parlementariër.
Naar mijn inzicht moet meneer Wilders vervolgd worden, met als argument dat hij onwettig handeld.
artikel 137c – 137e Sr. belediging van groepen mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging;
artikel 147-147a en 429bis Sr. smalende godslastering;
artikel 131-134 Sr. opruiing;
Of op grond van de burgelijke wet:
artikel 6:162 BW onrechtmatige daad.

In het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dat boven de Nederlandse wetgeving staat, is in artikel 10 inderdaad de vrijuit van meningsuiting opgenomen. Maar deze is niet unaniem. Er kunnen beperkingen oopgelegd worden. Die beperkingen moeten ‘noodzakelijk’ zijn in een democratische samenleving ter bescherming van een aantal met name genoemde belangen: de nationale veiligheid, territoriale integriteit of openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, het voorkomen van de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen of het waarborgen van de onpartijdigheid van de rechterlijke macht.

Ik vind dat de rechter moet duidelijk maken dat meneer Wilders een grens heeft overschreden. De vrijheid van meningsuiting is een mooi iets, maar je mag er geen misbruik van maken door mensen te krenken en hun positie in de samenleving te vermoeilijken. Ik vind dat de rechter juist naar de parlementaire positie van meneer Wilders moet kijken, en dat hij met zijn macht, met zijn uitspraken, meer te weeg kan brengen dan een burger.
kijk, het parlement is gewoon het hoogste, omdat daar wetten moeten worden gemaakt. wetten kunnen in strijd met andere wetten zijn en daarom kunnen uitspraken ook in strijd zijn met de wet, maar als er neit over gesproken mag worden dan kan de wet ook niet gewijzigd worden. ik denk dus dat hier weinig aan te veranderen is. wel ben ik het met je eens dat misbruik hiervan moreel niet toelaatbaar is, maar je kan er weinig tegen doen.

uiteindelijk verwoord wilders wat de burgers denken, alleen omdat hij gekozen is mag hij bepaalde dingen zeggen, om mogelijke wetten te creeeren, die sommige burgers niet mogen.

@ zeep: ok maar alles hangt af van hoe hij de film brengt. Als hij gewoon beelden laat zien en waarheden brengt met de nodige kritiek lijkt het me nog al raar dat je zo iemand gaat vervolgen. Alsof de waarheid niet gezegd zou mogen worden? Zo'n beetje hetzelfde als bij dat Vlaams Blok proces: dat was écht een beperking van de vrije meningsuiting.

Als de film echt haat verspreid en mensen tegen elkaar opzet (wat eigenlijk al subjectief is) dan zal de rechter moeten beslissen en dat is niet eenvoudig. Je mag er sowieso vanuit gaan dat het niet zeker is dat hij veroordeeld wordt. En neem nu dat hij toch veroordeeld wordt: zelfs dat zou hem goed uitkomen, want dat gegeven gebruikt hij toch weer om aan te geven dat de 'waarheid blijkbaar niet gezegd mag worden' of 'dat de vrije meningsuiting in het gedrang komt dankzij de islam'.

Men heeft het hier al gezegd: wat de moslims ook doen, het zal altijd in zijn voordeel spelen. Daarom blijf ik erbij: in eerste instantie niets doen, daarna eventueel kritische film uitbrengen die nuancering brengt.
kijk daar ligt het probleem natuurlijk, de koran kent honderden interpretaties, het is net welke interpretatie je er zelf aan geeft. dus als hij de koran zelf gaat interpreteren vind ik het waardeloos.

Wilders en Fortuyn vergelijken zegt genoeg.

:roflol:
omdat?...
beiden hebben veel overeenkomsten.... misschien niet kwa standpunten, maar politiek is zoveel meer dan dat.

eens, alhoewel ik het onnodig vind om de grenzen van de vrijheid van meningsuiting op te zoeken zonder dat het echt nodig is.

Ik heb me niet zo uitgebreid verdiept in de persoon Wilders en al zijn uitspraken, ik weet dat hij nog een stukje verder gaat dan het Vlaams Belang en dat hij weinig grenzen kent als het gaat om respect. Het is erg jammer dat zulke personen de politiek vervuilen, want een gematigd rechts kan wel degelijk een positieve bijdrage vormen. Toch vind ik het knap dat al die dingen in Nederland kunnen, in België zou een persoon als Wilders al lang veroordeeld zijn geweest in één of ander politiek proces.
klopt, het is inderdaad zonde, want een persoon als wilders, die toch niks zal bereiken in de politiek (in mijn opinie) pakt veel stemmen af van een partij als de vvd.

ik wacht nog op een topic met de enquete, waarin je kunt voorspellen op welke datum Geert Wilders wordt vermoord.......
:roflol:

Denk dat een stukje uit zijn partijprogramma al een hoop duidelijk maakt.

Van het verkiezingspamflet;
IV. Immigratiestop / Integratie
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio
Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
.....

Kennelijk heb je mijn punt gemist, sinds wanneer is Nederland een joods land?

Nederland is multi-culti.............niet alleen joods of christelijk of wat dan ook..

Citaat:
IV. Immigratiestop / Integratie
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio
Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
.....

Sinds er een stel achterlijken kwamen die het Nederlandse Sjamanisme verdreven.

laten we daar naar terugkeren zeker. de ideën van de verlichting horen de grondslagen van onze maatschappij te zijn. niet 1 of ander romantisch idee van de bon sauvage uit een idyllische maatschappij die nooit bestaan heeft, face it cirkel, jouw bloed, bodem, eer en sjamanistische ritueeltjes zullen nooit meer vaste voet aan de grond krijgen.

Maar iedereen in Nederland weet hoe meneer Wilders over integratie en Moslims denkt. In België en andere landen weten ze blijkbaar ook al, wie meneer is.
Nu heeft meneer Wilders geen mening meer om te uiten in deze questie, want dat heeft hij al gedaan. En iedere uitspraak waarin hij met krachttermen mensen krenkt op zijn of haar geloof valt in mijn ogen onder pure lastering.

@ Riggard
Ik vind ook dat alles besprekbaar moet zijn in het parlement. Zowel de hypotheekrente aftrek als integratie. Maar het is niet nodig om bij het bespreekbaar maken van onderwerpen als deze, gehele bevolkingsgroepen te krenken op grond van hun geloof. Dat meneer Wilders de islamisering van Nederland wil tegengaan, okee.. zijn goed recht. Maar hij hoeft niet de Koran - een boek dat bij vele mensen, van grote waarde is - een fascistisch boek te noemen. Want dat draagt niet bij aan de discussie.

Terug
Naar boven