Fitness Seller

Film geweigerd !

Maar iedereen in Nederland weet hoe meneer Wilders over integratie en Moslims denkt. In België en andere landen weten ze blijkbaar ook al, wie meneer is.
Nu heeft meneer Wilders geen mening meer om te uiten in deze questie, want dat heeft hij al gedaan. En iedere uitspraak waarin hij met krachttermen mensen krenkt op zijn of haar geloof valt in mijn ogen onder pure lastering.
Iets kan pas laster zijn als het duidelijke leugens zijn waarvan men zelf op de hoogte is.

Als hij zegt "ik zie geen plaats voor de islam in de Westerse samenleving" dan is dat dus geen laster want een eigen mening/overtuiging kan nooit een leugen zijn.

Hij zou aan laster doen als hij bepaalde statistieken zou vervalsen en deze dan verkondigen in media oid.

Kennelijk heb je mijn punt gemist, sinds wanneer is Nederland een joods land?
Sinds wanneer is het christelijk?
het onderwijs heeft toch zeker een (joods?)christelijk karakter... staat ook in de wet.

Maar iedereen in Nederland weet hoe meneer Wilders over integratie en Moslims denkt. In België en andere landen weten ze blijkbaar ook al, wie meneer is.
Nu heeft meneer Wilders geen mening meer om te uiten in deze questie, want dat heeft hij al gedaan. En iedere uitspraak waarin hij met krachttermen mensen krenkt op zijn of haar geloof valt in mijn ogen onder pure lastering.

@ Riggard
Ik vind ook dat alles besprekbaar moet zijn in het parlement. Zowel de hypotheekrente aftrek als integratie. Maar het is niet nodig om bij het bespreekbaar maken van onderwerpen als deze, gehele bevolkingsgroepen te krenken op grond van hun geloof. Dat meneer Wilders de islamisering van Nederland wil tegengaan, okee.. zijn goed recht. Maar hij hoeft niet de Koran - een boek dat bij vele mensen, van grote waarde is - een fascistisch boek te noemen. Want dat draagt niet bij aan de discussie.
als dat zijn mening is en hij die kan onderbouwen...
om bepaalde taboes te doorsbreken moet er nou eenmaal tegenaan geschopt kunnen worden zonder dat je daarvoor gestraft kunt worden.

ik neem als voorbeeld; iemand die in de middeleeuwen had gezegd dat god de aarde niet heeft geschapen was onthoofd, hij was gek en stootte veel mensen voor het been. toch heb je deze mensen nodig om tot bepaalde inzichten te komen. nu geloven vele mensen dit...
(ik wil zeker niet zeggen dat de islam achterlijk is, dit is slechts een voorbeeld!)

Iets kan pas laster zijn als het duidelijke leugens zijn waarvan men zelf op de hoogte is.

Als hij zegt "ik zie geen plaats voor de islam in de Westerse samenleving" dan is dat dus geen laster want een eigen mening/overtuiging kan nooit een leugen zijn.

Hij zou aan laster doen als hij bepaalde statistieken zou vervalsen en deze dan verkondigen in media oid.
Dat doet de linkse media wel voor ons door enquetes te houden op wijzen waaruit de uitslag al vooraf bekend is.:rolleyes:

Ik vind dat die film geen rasictisch karakter mag hebben. Als het onwaarheden over de islam vertoont is dat nog geen reden om een film te verbieden. Dan zou er geen film overblijven. (of is Arnold echt een robot?).

Door de nu al zo overdreven reactie van uit de islamitische hoek zou ik bijna vinden dat de film van Wilders in elk filmtheater van Europa voor 6 mnd lang in de hoofdzaal moet draaien. Of als lesmateriaal op de basis en middelbare school.
In plaats datze zich eens druk maken over de mensen die uuit naam van de Islam overal in de wereld ontschuldige mensen doden/verwonden/verminken door een bom oid op te blazen, maar daar hoor je ze niet over.

Die rare uitspraak(od mss eigenlijk niet) van Balkenende dat er dode zouden kunnen vallen en daarom de film verboden zou moeten worden.

De islam speel Wilders precies in de kaarten, kijk maar hoe er op gerageerd wordt. Het is een cultuur met achtelijke ideeën waarin geen ruimte is voor die van een ander. Het ergste is dat vooraanstaande politici dit nog gaan verdedigen.

Ik vind dat die film geen rasictisch karakter mag hebben. Als het onwaarheden over de islam vertoont is dat nog geen reden om een film te verbieden. Dan zou er geen film overblijven. (of is Arnold echt een robot?).

Door de nu al zo overdreven reactie van uit de islamitische hoek zou ik bijna vinden dat de film van Wilders in elk filmtheater van Europa voor 6 mnd lang in de hoofdzaal moet draaien. Of als lesmateriaal op de basis en middelbare school.
In plaats datze zich eens druk maken over de mensen die uuit naam van de Islam overal in de wereld ontschuldige mensen doden/verwonden/verminken door een bom oid op te blazen, maar daar hoor je ze niet over.

Die rare uitspraak(od mss eigenlijk niet) van Balkenende dat er dode zouden kunnen vallen en daarom de film verboden zou moeten worden.

De islam speel Wilders precies in de kaarten, kijk maar hoe er op gerageerd wordt. Het is een cultuur met achtelijke ideeën waarin geen ruimte is voor die van een ander. Het ergste is dat vooraanstaande politici dit nog gaan verdedigen.
de islam is geen ras, dat is een geloof, dus het lijkt me nogal sterk dat de film een racistisch karakter zal hebben.

nee, over hoe amerika zich in het midden oosten gedraagt hoor je veel...

rare uitspraak? ik vind het wel terecht, als je kan voorkomen dat er doden vallen zou ik dat doen.

het betreft hier slechts enkele extreme stromen binnen de islam, de islam is onderling nogal verdeeld om het zacht uit te drukken. dat er een paar malloten zijn maakt de hele cultuur niet gek.
ten tweede verdedigen politici het niet, ze willen alleen doden voorkomen, dat lijkt mij menselijk. misschien jou niet...

Volgens mij is het enige gevolg van 'rellen' en boycotten dat Nederlandse moslims nog verder af komen te staan van normale nederlanders...

way too go egypt, lekker kloofje creeren... nederlanders gaan het niet lastig krijgen, moslims juist! wij zijn met meer! :D

Volgens mij is het enige gevolg van 'rellen' en boycotten dat Nederlandse moslims nog verder af komen te staan van normale nederlanders...

way too go egypt, lekker kloofje creeren... nederlanders gaan het niet lastig krijgen, moslims juist! wij zijn met meer! :D
Denk je?

de islam is geen ras, dat is een geloof, dus het lijkt me nogal sterk dat de film een racistisch karakter zal hebben.

Idd, dus in dat geval maakt het mij niet uit

nee, over hoe amerika zich in het midden oosten gedraagt hoor je veel...

wel over het conflict, Abu Ghraib, Guantanamo. Er zijn meerdere docu's

rare uitspraak? ik vind het wel terecht, als je kan voorkomen dat er doden vallen zou ik dat doen.

Als je door mijn straat loopt, heb je de kans dan mijn buurman je een mes in je nek steekt. Ipv mijn buurman op te pakken, kun jij beter niet meer door mijn straat lopen.

het betreft hier slechts enkele extreme stromen binnen de islam, de islam is onderling nogal verdeeld om het zacht uit te drukken. dat er een paar malloten zijn maakt de hele cultuur niet gek.

Nee maar dat een boek op zoveel verschillende manieren interpreteerbaar is, zegt al genoeg lijkt me

ten tweede verdedigen politici het niet, ze willen alleen doden voorkomen, dat lijkt mij menselijk. misschien jou niet...

dus

het onderwijs heeft toch zeker een (joods?)christelijk karakter... staat ook in de wet.

als dat zijn mening is en hij die kan onderbouwen...
om bepaalde taboes te doorsbreken moet er nou eenmaal tegenaan geschopt kunnen worden zonder dat je daarvoor gestraft kunt worden.

ik neem als voorbeeld; iemand die in de middeleeuwen had gezegd dat god de aarde niet heeft geschapen was onthoofd, hij was gek en stootte veel mensen voor het been. toch heb je deze mensen nodig om tot bepaalde inzichten te komen. nu geloven vele mensen dit...
(ik wil zeker niet zeggen dat de islam achterlijk is, dit is slechts een voorbeeld!)

Van mij mag je ook wel tegen de Islam aanschoppen, het is ook mijn godsdienst niet en heb ook een aantal vraagtekens bij die godsdienst. Maar mij gaat om het respect voor mensen. Ik vind dat alles ter discussie gesteld mag worden, ook meneer Wilders zijn, naar mijn mening, meest idiote ideeën. Maar dit kan ook mét respect voor mensen.

Een land dat haar koptisch christelijke bevolking onderdrukt en als minderwaardig ziet, en eveneens sancties legt op het bekeren van moslims naar christenen, heeft voor mij geen recht van spreken als het gaat om 'het neerhalen van religies' en respecteren van iemands godsdienst en geloofsovertuiging. **** Egypte. **** Egypte hard in haar piramide-vormige aarsch, we hebben ze toch niet nodig. Ik snap dat sommige mensen beledigd zijn, maar dat wordt ik ook zo vaak.
Ik beoordeel alle moslims niet puur op de Islam, en beoordeel de Islam niet op een paar Moslims. Het is daarom ook onnodig alle Moslims proberen te beledigen. Maargoed die film wordt uitgebracht, en dat kan (helaas) binnen onze wet, en daarom vind ik niet dat de overheid van andere landen zich daarmee mag bemoeien. Als ik moet doorgaan over alle sharia wetten binnen deze landen ben ik ook nog wel even bezig met klagen en protesteren, maar daar wordt ook geen gehoor aan gegeven.

Laatst bewerkt:
Als je door mijn straat loopt, heb je de kans dan mijn buurman je een mes in je nek steekt. Ipv mijn buurman op te pakken, kun jij beter niet meer door mijn straat lopen.
nee ik zou inderdaad niet door jou straat lopen als je buurman gestoord is.

maar het gaat hier niet om wilders die over alleen zijn eigen leven beslist, hij beslist over het in gevaar brengen van levens van mensen die helemaal niks met die film te maken willen hebben..

Nee maar dat een boek op zoveel verschillende manieren interpreteerbaar is, zegt al genoeg lijkt me
nou wat zegt dat dan? de bijbel is dat ook, dat maakt zo'n hele cultuur nog niet zuur...

Kinderfilm toch naar Caïro 2-03-08

De film 'Waar is het paard van Sinterklaas' mag toch meedoen aan het internationaal kinderfilmfestival in Caïro.

De directie heeft dat besloten, nadat de Nederlandse regering duidelijk had gemaakt dat ze afstand neemt van de anti-koranfilm die PVV-leider Wilders gaat uitbrengen.

Donderdag werd bekend dat 'Waar is het paard van Sinterklaas' niet welkom was op het jaarlijkse festival in Egypte vanwege de film van Wilders.

Heftige gevolgen
Premier Jan Peter Balkenende noemde de boycot van de film afgelopen vrijdag nog als bewijs voor de heftige gevolgen die de film met zich meebrengt.

Volgens directeur Naem al-Baz van het Egyptischekinderfilmfestival was het besluit na de uitleg van de Nederlandseambassade snel genomen.

,,Het kostte ons nog geen minuut om totdeze conclusie te komen", meldde hij zondag verheugd.

Goede beslissing, inderdaad betekent het toelaten van die film nog niet dat je het ermee eens bent.

Terug
Naar boven