MuscleMeat

Filmpje van wat eten doet in de maag

Vincie1986

Novice
Waardering
6
Ik heb een filmpje gemaakt die laat zien wat er gebeurt wanneer gehakt in aanraking komt met een concentratie zoutzuur zoals ook aanwezig is in de maag.

Het is mijn eerste filmpje ooit, dus commentaar, tips ed zijn van harte welkom.

Ook vragen over de inhoud natuurlijk!

Interessant filmpje. Ik ken echter geen mensen die rauw gehakt eten, waarom heb je daarvoor gekozen? Plus ik zou iets van muziek of een voice over erbij doen. Is dit onderdeel van je studie?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het nog in huis had. Ik was er zelf ook nieuwsgierig naar. Tevens had ik een filmpje gezien van een zwart geblakerd stuk vlees met als begeleidende tekst dat dit in de maag zou gebeuren.
Vandaar dat ik het gefilmd heb, om te laten zien dat dit niet het geval is.

Een voice over ga ik bij het volgende filmpje gebruiken. Het is geen onderdeel van mijn studie, ik vind het zelf leuk om uit te zoeken en vervolgens mensen juist informeren.

Cool initiatief!

Ik heb vandaag een aantal enzymen besteld en ga het volgende experiement doen met deze enzymen erbij. Als iemand een suggestie heeft qua etenswaren laat het me gerust weten.

Gaaf om te zien! Ben erg benieuwd naar andere voeding zoals broccoli, maar ook naar drop bijvoorbeeld!

Ja, leuk filmpje. Pepsine is het belangrijkste maagenzym als ik het me goed herinner, benieuwd of de combinatie pepsine+zoutzuur het gehakt nog meer kapot krijgt. En een temperatuur van 37C helpt ook zeker, misschien in een aquarium, of baby flesjes warmhouder?

Pepsine kan ik alleen vinden in combinatie met betaïne. Moet op zich geen verschil maken omdat betaïne gebruikt wordt om de pH van de maag naar beneden te brengen.
Morgen maar even op zoek naar de pepsine.

Ik heb beschikking over een verwarmingsplaatje met temperatuursensor. Dus die leent zich daar uitstekend voor. Beste met een grotere bak water eromheen om de temperatuur zo constant mogelijk te houden.

Keep you posted!

Drop lost denk ik water van 37C al goed op, maar groenten zijn interessant ja.

ik dacht dat (sommige) drop juist heel slecht oploste. Maar als dat niet zo is, is het ook niet interessant natuurlijk.

TS: Wat voor gehakt was dit trouwens?

Eventueel een aantal supps testen ofzo?

Interessant topic, in!

Interessant om te zien! In hoeverre is dit vergelijkbaar met een echte situatie qua snelheid van afbraak/verkleuring e.d?

Interessant om te zien! In hoeverre is dit vergelijkbaar met een echte situatie qua snelheid van afbraak/verkleuring e.d?

De precieze maag eigenschappen namaken is heel lastig, dus dit is meer een benadering. Omdat er geen enzymen in het mengsel zaten is de snelheid sowieso niet vergelijkbaar.

Even een kleine update, ik heb net even snel een proefje gedaan met en zonder enzymen en het resultaat liegt er niet om.

Zodra ik het gefilmd en vervolgens bewerkt heb zal ik hem hier posten!

Hele leuke vergelijking inderdaad! Ik heb caseïne en wei hier staan.

Ik ga proberen om het deze week te testen.
Weet nu niet hoeveel het uitmaakt aangezien deze stoffen wel redelijk vlot oplossen in water. Kans is groot dat er niks te zien is ook. Maar het idee is wel interessant vind ik zelf :)

Terug
Naar boven