Vincie1986
Novice
- Waardering
- 6
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het verbreken van de secundaire en tertiaire structuur (denaturatie) is inderdaad het werk van de lage pH-waarde, maar de primaire structuur wordt ook al doorbroken door pepsine.Het idee kwam eigenlijk voort uit een filmpje die ik recent zag op internet. Hier lieten ze een Big Mac in 37% zoutzuur zakken en verkondigden dat dit de normale gang van zaken was in de maag.
De hoeveelheid mensen die dit leek te geloven verbaasde mij echt.
Zelf ook best benieuwd wat er nu echt in de maag gebeurt heb ik deze filmpjes gemaakt.
De invloed op eiwitten is naar mijn weten het verbreken van de tertiaire structuur hiervan (correct me if I'm wrong).
Mijn doel is dan ook eigenlijk de verspreiding van juiste informatie. Ook al is die niet altijd zo spectaculair als het oplossen van bepaalde etenswaren in sterke zuren, misinformatie verspreiden heeft niemand verder wat aan.
Weer een mooi filpje man. De hamburger stukjes zijn idd behoorlijk opgelost op het oog. Maar ook het broodje, en dat is een beetje strijdig met de theorie: maagzuur en eiwitsplitsende enzymen zouden niet veel met brood moeten doen. Waarschijnlijk heeft de magneet het broodje flink stuk gewreven en zou je nog behoorlijk intact zetmeel in de kruimels moeten aantreffen. Een eenvoudig proefje daarvoor is de jodium test. Misschien een idee?Ik heb geprobeerd om het kneden en samentrekken van de maag zo goed mogelijk te simuleren. Ook heb ik deze keer te temperatuur constant gehouden.
Tips en/of opbouwende kritiek zijn altijd welkom.
Het verbreken van de secundaire en tertiaire structuur (denaturatie) is inderdaad het werk van de lage pH-waarde, maar de primaire structuur wordt ook al doorbroken door pepsine.
).