Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is het ontologisch statuut van wiskundige entiteiten. Shoot !!!

Stelletje mierenneukers
Het gaat mij er meer om dat je als je je zaakjes goed op orde hebt, je nooit hoeft druk te maken om allerhande zaken. Wat dus betekend dat je enkel druk zou kunnen maken om zaken waar jij geen invloed op hebt. Jij hebt immers je zaakjes op orde en dus is er geen reden om je druk te maken.

Vind dit echt een prachtig idee want heb namelijk een tijdje geleden (+- 4 weken) besloten om me elke dag een beetje bezig te houden met filosofie. Ben hierdoor al zoveel wijzer (& sterker) geworden, zaken doorzien en zo. Mss af en toe wat van m'n favoriete uitspraken posten. 1 van m'n huidige favo's is bv diegene in m'n sig.

Ik gevoel niet met jullie: deze wolk die ik onder me zie, deze zwartheid en zwaarte waar ik om lach, -juist dat is jullie donderwolk. Jullie kijken naar omhoog als jullie verlangen naar verheffing. En ik kijk omlaag omdat ik verheven ben.
Wie van jullie kan lachen en tegelijk verheven zijn? [antwoord: niemand van de hogere mens] Wie de hoogste bergen bestijgt, lacht om alle treur-spel en treur-ernst. Moedig, onbekommerd, spottend, gewelddadig - zo wil ons de wijsheid: zij is een vrouw en heeft altijd enkel een krijger lief...ik geloof enkel aan een god die verstand heeft van dansen! Toen ik de Duivel zag, vond ik hem ernstig, degelijk, diep, plechtig: het was de Geest der Zwaarte. Niet door toorn, maar door lachen doodt men. Komaan, laat ons de Geest der Zwaarte doden!
Ik heb leren vliegen: sindsdien wil ik niet meer geduwd worden om van mijn plaats te komen. Nu ben ik licht, nu vlieg ik, nu zie ik mezelf onder mij, nu danst door mij heen een god. Nietzsche
ontologie zelf is al zo'n vaag concept, vooraleer je dat eenduidig maakt is het zinloos om dit aan te wenden om over andere zaken uitspraken te gaan doen.
Stelling: Mensen die zich ergens druk om maken die doen dat imo voor NIETS..
Toch, waarom mensen zich zo druk om zaken waar zij geen invloed (meer) op kunnen hebben?
is het trouwens vreemd dat het me lijkt dat het opperen dat wiskundige entiteiten op zichzelf 'bestaan' gerelateerd is aan de many-worlds interpretatie van kwantummechanica met multiple growing block universes?Zo vaag vind ik het niet. Bestaan wiskundige entiteiten, zoja op welke wijze, en hoe verhouden ze zich tot andere zijnden. Je kan dan wel stellen dat "zijn" of "bestaan" te vaag is, maar het definieren van wat je er onder verstaat is das ook een deel van de opgave zelf.
Je lichaam beinvloedt idd je denken, maar ook vice versaIk vermoed dat je argument iets te kort door te bocht is en dat je even eerder moet denken:
kunnen mensen beslissen waar/of ze zich druk om maken, en is dit niet grotendeels een hormonaal gebeuren, aangestuurd vanuit het onderbewustzijn.

is het trouwens vreemd dat het me lijkt dat het opperen dat wiskundige entiteiten op zichzelf 'bestaan' gerelateerd is aan de many-worlds interpretatie van kwantummechanica met multiple growing block universes?