Zoals beloofd mijn impressies van de foam grip en de glute ham roller:
foam grip wide
Kwalitatief is het een hele mooie grip. De handvaten en de stang zelf zijn gecoat in rubber en netjes afgewerkt. Bij lat pulldowns had ik ten opzichte van een standaard stang had ik tijdens het trainen het gevoel dat ik m'n upper lats beter voelde. Dankzij de neutrale grepen en het feit dat de bar in een V-vorm loopt, kan je je rug echt heel goed samentrekken en een mooie grote range of motion maken. Tijdens de wide grip rows kan je door de grotere range of motion ook een hele mooie contractie maken in je rug. Voor het geld dus zeer tevreden. Tip: bestel een karabijnhaak mee (als je niks hebt liggen) dat scheelt een hoop geklooi.
Wel vind ik dat de handvaten op het punt waar je je hand om de grip "vouwt" erg dik is. Eigenlijk net wat te dik. Ik heb vrij grote handen en had niet het gevoel dat ik m'n grip aan het verliezen was, maar ik voelde m'n biceps en vooral onderarmen meer dan ik zou willen. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ik nog moet wennen aan de greep en m'n form nog wat moet aanpassen, maar ik heb vandaag gewoon spierpijn aan de bovenkant van m'n onderarmen. (kan je natuurlijk ook als voordeel zien)
Glute Ham Roller
Dit ding eigenlijk als impulsaankoop mee besteld. Wat een mooi stukje equipment is dit zeg! Echt super solide, dit ding gaat een leven lang mee. Is het (te) duur? Voor wat het is vind ik het flink aan de prijs, maar er kan ook niks aan kapot dus is het een one and done aankoop.
Gisteren hamstring curls en ab rollouts geprobeerd en met name de hamstring curls waren een humbling experience. Ik heb ongeveer een 240kg deadlift, maar dit ding kicked my ass

. Je kan de oefening zo zwaar of licht maken als je zelf wilt. Ik koos er zelf voor om op m'n bovenrug te leunen en constante spanning op m'n hamstrings te houden en het was echt killing. Het is een lekkere finisher voor na je compound werk. Ik heb gisteren bijvoorbeeld eerst trap bar deadlifts gedaan en vervolgens dit ding gepakt. Het is vooral heel laagdrempelig. Je pakt het ding er zo bij en hij neemt amper ruimte in beslag. Echt een ding die je er aan het einde van je training even snel bij pakt als je te lui bent om je hamstring curl attachment, hyperextension o.i.d. erbij te pakken. Rollertje om de grond en gaan met die banaan
Je kan qua progressie natuurlijk ook nog met 1 been aan het werk of weerstandsbanden aan het ding vastmaken. Zeer positief verrast door dit ding.