XXL Nutrition

Nieuw ATX Rigs & Racks

Bezoekers in dit topic

ATX Rigs & Racks

19,5cm diameter klink wel echt weinig of meen ik dit maar?


Dat is bijna 8 inch, daarmee is deze log goed geschikt voor allround training en een wat groter publiek. Een 10 inch of zelfs 12 inch log is een stuk lastiger te hanteren en drukken, maar die varianten volgen later wellicht ook nog ;)
 
Laatst bewerkt:
De productie van ATX draait inmiddels in volle gang en er zullen de komende weken nog veel nieuwe toestellen en accessoires worden toegevoegd aan de ATX serie.

Vanaf nu zijn er ook drie verschillende Bench Press Racks verkrijgbaar, voornamelijk interessant voor hardcore sportscholen:

atx-pbr.jpg

ATX Power Bench Rack

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
ATX Bench Press Rack System V1

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
ATX Bench Press Rack System V2

Alle nieuwe toestellen, bankjes, apparaten en accessoires die de komende weken worden afgerond zullen uiteraard ook in dit topic worden aangekondigd.
 
:drool: Die V2 is super!
Wel prijzig voor gewone particulier:(
 
Inderdaad prijzig, maar helaas zijn de productiekosten hier in Nederland en Duitsland enorm hoog. Wij hopen de kosten na verloop van tijd nog wat te kunnen drukken maar dat is even afwachten. Bovendien is de ATX lijn nu puur gericht op het hoogste marktsegment en de hoogste (over-sized) kwaliteit, een goedkopere lijn is in de toekomst natuurlijk ook snel toegevoegd mochten wij die richting op willen gaan. Voorlopig is dat natuurlijk gewoon de Barbarian Line, welke wij ook blijven doorontwikkelen :)
 
Mooi spul, assortiment lijkt erg op dat van Rogue fitness, alleen daar zijn niet alle producten makkelijk van te krijgen in Europa. :thumbup:
 
Bedankt! De volgende zaken zijn bij de ATX Racks ook allemaal standaard al inbegrepen, wat lang niet overal het geval is:

- 80 x 80 mm frames
- Lasergesneden nummering in de palen
- Versterkte J-Hooks met full rubber cover
- Flip-Down Spotter Arms
- Magnetische borgpennen voor de zekering van attachments (J-Hooks, Spotters, Dip Bars etc)
- Volledig vrijstaand met Fat Rubber Boots (de meeste modellen)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! De volgende zaken zijn bij de ATX Racks ook allemaal standaard al inbegrepen, wat lang niet overal het geval is:

- 80 x 80 mm frames
- Lasergesneden nummering in de palen
- Versterkte J-Hooks met full rubber cover
- Flip-Down Spotter Arms
- Magnetische borgpennen voor de zekering van attachments (J-Hooks, Spotters, Dip Bars etc)
- Volledig vrijstaand met Fat Rubber Boots (de meeste modellen)
Ik heb nu zelf een Rogue rack uit de 3 serie als vervanging van mijn Barbarian cage. Het verschil is groot te noemen, wat je ook in de prijs terug ziet natuurlijk. Daarom moeten mensen ook niet te snel over de hogere prijs van zo'n ATX lijn vallen vind ik. Je betaalt duidelijk voor meer kwaliteit.

De ATX lijn was voor mij een goed alternatief geweest, ware het niet dat mijn Rogue Rack al besteld was. :D
 
Ik heb nu zelf een Rogue rack uit de 3 serie als vervanging van mijn Barbarian cage. Het verschil is groot te noemen, wat je ook in de prijs terug ziet natuurlijk. Daarom moeten mensen ook niet te snel over de hogere prijs van zo'n ATX lijn vallen vind ik. Je betaalt duidelijk voor meer kwaliteit.

De ATX lijn was voor mij een goed alternatief geweest, ware het niet dat mijn Rogue Rack al besteld was. :D
Dat klopt helemaal. De ATX toestellen zijn ook gericht op diegenen die de hoogste kwaliteit willen, aangezien dat natuurlijk lang niet voor iedereen noodzakelijk is om goed te kunnen trainen.

Bedoel je het R-3 rack van Rogue? Dat vind ik wel opmerkelijk. De R-3 is een vrij eenvoudig power rack (50 x 75 mm frame en 90 kg) vergeleken met de Barbarian Power Cage (75 x 75 mm frame en 133 kg). Zeker het nieuwe model Barbarian Power Cage met rubberen J-Hooks, flip-down spotters, monkey bar, dip bars, meer hoogtes, genummerde palen, rubberen voeten etc. is toch zeer compleet en gebruiksvriendelijk voor thuisgebruik.

Waarin zit voor jou het grote verschil? Opmerkingen en tips van klanten kunnen wij natuurlijk meenemen in de doorontwikkeling van de toestellen :D
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt helemaal. De ATX toestellen zijn ook gericht op diegenen die de hoogste kwaliteit willen, aangezien dat natuurlijk lang niet voor iedereen noodzakelijk is om goed te kunnen trainen.

Bedoel je het R-3 rack van Rogue? Dat vind ik wel opmerkelijk. De R-3 is een vrij eenvoudig power rack (50 x 75 mm frame en 90 kg) vergeleken met de Barbarian Power Cage (75 x 75 mm frame en 133 kg). Zeker het nieuwe model Barbarian Power Cage met rubberen J-Hooks, flip-down spotters, monkey bar, dip bars, meer hoogtes, genummerde palen, rubberen voeten etc. is toch zeer compleet en gebruiksvriendelijk voor thuisgebruik.

Waarin zit voor jou het grote verschil? Opmerkingen en tips van klanten kunnen wij natuurlijk meenemen in de doorontwikkeling van de toestellen :D
De monster lite RML-390, met strap safety system, extra J hooks, safety spotter arms voor gebruik buiten het rack en plate storage.

Mijn Barbarian cage was de zilveren uitvoering van 3jr geleden. Het verschil in bouw kwaliteit en afwerking is enorm als ik dat mag zeggen. Alles past perfect, waarbij bij de barbarian de schroefgaten soms net niet pasten. Ook wiebelde de barbarian cage meer zijwaarts terwijl het Rogue rack (zonder hem vast te schroeven) nauwelijks beweegt.
Dip handles van de barbarian wiebelden altijd, dus waren ruk om te gebruiken en ook dan bewoog het rack veel. Ik heb nu geen diphandles genomen omdat mijn rack wat compacter moest zijn. Ik heb ringen met competition straps van Rogue dus ik doe ring dips nu.

Ik ben overigens geen thuis gebruiker, mijn rack staat in mijn behandelkamer, ik ben fysio-manueel therapeut. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De monster lite RML-390, met strap safety system, extra J hooks, safety spotter arms voor gebruik buiten het rack en plate storage.

Mijn Barbarian cage was de zilveren uitvoering van 3jr geleden. Het verschil in bouw kwaliteit en afwerking is enorm als ik dat mag zeggen. Alles past perfect, waarbij bij de barbarian de schroefgaten soms net niet pasten. Ook wiebelde de barbarian cage meer zijwaarts terwijl het Rogue rack (zonder hem vast te schroeven) nauwelijks beweegt.
Dip handles van de barbarian wiebelden altijd, dus waren ruk om te gebruiken en ook dan bewoog het rack veel. Ik heb nu geen diphandles genomen omdat mijn rack wat compacter moest zijn. Ik heb ringen met competition straps van Rogue dus ik doe ring dips nu.

Ik ben overigens geen thuis gebruiker, mijn rack staat in mijn behandelkamer, ik ben fysio-manueel therapeut. ;)
Ah dat is inderdaad een veel zwaarder rack dan de R-3 en bijna net zo zwaar als de Barbarian Power Cage, plus flink wat extra's :eek: Mooie aankoop!

Het verschil in bouwkwaliteit geloof ik meteen. Dat verschil is namelijk al groot te noemen bij de Barbarian racks van drie jaar geleden en het meest recente model. Er zijn de afgelopen jaren flink wat verbeteringen doorgevoerd in de fabriek :) Wiebelen doen de Barbarian racks ook niet meer, sinds de extra schuine steunbalken bovenin zijn toegevoegd. Er was eigenlijk maar één serie die daar in sommige situaties last van kon hebben, ik denk dat jij die net te pakken had :( Maar onderdelen die volledig lasergesneden worden gemaakt (zoals bij Rogue en ATX) zullen inderdaad nog nauwkeuriger aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Ah dat is inderdaad een wat zwaarder rack dan de R-3, plus flink wat extra's :eek: Mooie aankoop!

Het verschil in bouwkwaliteit geloof ik meteen. Dat verschil is namelijk al groot te noemen bij de Barbarian racks van drie jaar geleden en het meest recente model. Er zijn de afgelopen jaren flink wat verbeteringen doorgevoerd in de fabriek :) Wiebelen doen de Barbarian racks ook niet meer, sinds de extra schuine steunbalken bovenin zijn toegevoegd. Er was eigenlijk maar één serie die daar in sommige situaties last van kon hebben, ik denk dat jij die net te pakken had :( Maar onderdelen die volledig lasergesneden worden gemaakt (zoals bij Rogue en ATX) zullen natuurlijk altijd nog nauwkeuriger aansluiten.
Het is ook een prijsklasse hoger dus dat mag ook wel. ;)
 
Het is ook een prijsklasse hoger dus dat mag ook wel. ;)
Dat klopt natuurlijk, maar ik denk toch dat de nieuwe Barbarian Power Cage zeker niet veel onder zou doen.
Mocht je ooit eens in de buurt zijn van onze showroom kom dan zeker even binnen, ben wel benieuwd naar je mening :)

Voor ik het vergeet: Strap Safeties van ATX zijn trouwens ook al klaar :D Er volgt nog veel leuks!
 
Dat klopt natuurlijk, maar ik denk toch dat de nieuwe Barbarian Power Cage zeker niet veel onder zou doen.
Mocht je ooit eens in de buurt zijn van onze showroom kom dan zeker even binnen, ben wel benieuwd naar je mening :)

Voor ik het vergeet: Strap Safeties van ATX zijn trouwens ook al klaar :D Er volgt nog veel leuks!
Deze aanschaf moet nu de rest van mijn trainingscarriere mee gaan, als het goed is is mijn Rogue rack onverwoestbaar. :D
De showroom is te ver weg voor mij (Dordrecht), ik heb wel pas nog een bestelling gedaan bij jullie, extra schijven en dikke rubber matten voor (deficit) deadlifts. Enig idee wanneer die mijn kant op komen? :D
 
Deze aanschaf moet nu de rest van mijn trainingscarriere mee gaan, als het goed is is mijn Rogue rack onverwoestbaar. :D
De showroom is te ver weg voor mij (Dordrecht), ik heb wel pas nog een bestelling gedaan bij jullie, extra schijven en dikke rubber matten voor (deficit) deadlifts. Enig idee wanneer die mijn kant op komen? :D
Ik weet helaas niet over welke bestelling het gaat, er bestellen wel meer klanten gewichten en rubbermatten :p
Stuur even een e-mail naar onze klantenservice als je vragen hebt over een bestelling, dat is niet iets voor in dit ATX topic :)
 
Ik weet helaas niet over welke bestelling het gaat, er bestellen wel meer klanten gewichten en rubbermatten :p
Stuur even een e-mail naar onze klantenservice als je vragen hebt over een bestelling, dat is niet iets voor in dit ATX topic :)
Zie ze vanzelf wel verschijnen joh, het is niet dat ik morgen opeens 300kg deadlift dat ik ze gelijk nodig heb. :D
 
In orde ;)

De meeste Power Racks zijn trouwens wel vrij onverwoestbaar, zolang ze niet wit geverfd zijn en ze geen safeties hebben met een pop-pin systeem (zie video :eek:)
 
Laatst bewerkt:
In orde ;)

De meeste Power Racks zijn trouwens wel vrij onverwoestbaar, zolang ze niet wit geverfd zijn en ze geen safeties hebben met een pop-pin systeem (zie video :eek:)

Zijn power racks met een pop-pin systeem per definitie onbetrouwbaar? Er is namelijk een populair power rack van een concurrerende (web)winkel van fitnessartikelen dat werkt met pop-pin spotters
 
ATX Rigs & Racks

Zijn power racks met een pop-pin systeem per definitie onbetrouwbaar? Er is namelijk een populair power rack van een concurrerende (web)winkel van fitnessartikelen dat werkt met pop-pin spotters

Nee hoor, die zijn zeker niet per definitie slecht of onbetrouwbaar. Het zal aan de oefeningen en gewichten liggen maar pop-pins zijn over het algemeen natuurlijk wel wat dunner dan de doorlopende pinnen van flip-down safeties of lange spotter stangen.

Dit soort filmpjes waar het misgaat tonen gewoon de noodzaak van goede safeties als je zwaar traint en alleen traint. Misschien moeten wij eens een load test video maken van de Barbarian of ATX racks :)
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, die zijn zeker niet per definitie slecht of onbetrouwbaar. Het zal aan de oefeningen en gewichten liggen maar pop-pins zijn over het algemeen natuurlijk wel wat dunner dan de doorlopende pinnen van flip-down safeties of lange spotter stangen.

Dit soort filmpjes waar het misgaat tonen gewoon de noodzaak van goede safeties als je zwaar traint en alleen traint. Misschien moeten wij eens een load test video maken van de Barbarian of ATX racks :)

Dat zou zeker interessant zijn om te zien!
 
Wat gaat er nog allemaal aan het ATX assortiment toegevoegd worden? Ook heb ik interesse in de ATX Power Rack 240-FXL, maar waarom zitten er op dit rack gaten waar je toch niks mee kan doen omdat dit, naar mijn mening, een vrijstaand rack is? Voor de rest ziet het er allemaal mooi alleen ziet het er bijna hetzelfde uit als het assortiment van Rogue Fitness.
 
Back
Naar boven